اکسیژن رسانی پوست

اکسیژن رسانی پوست

اثرات اکسیژن رسانی پوست را بهتر بشناسید!

اکسیژن رسانی به پوست روشی نوین برای درمان مشکلات پوستی است که متقاضیان زیادی را در بین علاقه مندان به زیبایی به خصوص افراد مشهور به خود جذب کرده است.

این روش درمانی به اکسیژن درمانی پوست صورت معروف است و هدف آن کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست صورت، بهبود گردش خون در صورت و کمک به کلاژن سازی در پوست و در نهایت داشتن ظاهری جوان تر است. .

در روش اکسیژن درمانی سعی می شود از طریق دستگاهی مواد مغذی و اکسیژن پوست به لایه های بیرونی پوست وارد شود. معمولاً عصاره های مفید گیاهان، اکسیژن، مواد معدنی و ویتامین ها از این طریق به پوست نفوذ می کنند.

نتیجه این درمان، پوستی شاداب و زیبا، شفاف و نرم خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد اکسیژن درمانی صورت و فواید آن صحبت کرده ایم. بنابراین اگر به فکر استفاده از این روش درمانی محبوب برای بهبود وضعیت پوست خود هستید، می توانید اطلاعات کافی در مورد پاکسازی پوست با اکسیژن درمانی به دست آورید.

معرفی اکسیژن درمانی صورت

<yoastmark https://sgmbut.com/wp-content/uploads/2023/06/اکسیژن-درمانی-صورت-چیست؟.jpg 800w, https://sgmbut.com/wp-content/uploads/2023/06/اکسیژن-درمانی-صورت-چیست؟-300x188.jpg 300w, https://sgmbut.com/wp-content/uploads/2023/06/اکسیژن-درمانی-صورت-چیست؟-600x375.jpg 600w, https://sgmbut.com/wp-content/uploads/2023/06/اکسیژن-درمانی-صورت-چیست؟-768x480.jpg 768w

اکسیژن درمانی یک فرآیند درمانی است که معمولا   توسط مشاور زیبایی در کلینیک های زیبایی و مراکز ماساژ انجام می شود. از آنجایی که هیچ ماده ای به پوست تزریق نمی شود و هیچ ماده شیمیایی در این فرآیند استفاده نمی شود، این یک روش پزشکی است که به حساب نمی آید.

در روش اکسیژن درمانی، پوست لایه برداری می شود و چین و چروک های آن کاهش می یابد، در این صورت پوست جوان سازی و تقویت می شود. لکه هایی که در اثر آفتاب یا بارداری روی پوست ظاهر می شوند را می توان با استفاده از این روش درمانی از بین برد.

در حین عمل اکسیژن تراپی، آرایشگر  ابتدا صورت را تمیز و صورت می دهد  و آلودگی ها را کاملا از بین می برد و با لایه برداری، تمامی سلول ها و آلودگی های جمع شده روی پوست و منافذ را از بین می برد. اکثر سالن های زیبایی یا اسپا از تکنیک های مختلفی برای اکسیژن استفاده می کنند.

از پوست درمانی استفاده می کنند. روش معمول اکسیژن درمانی پوست استفاده از دستگاه اکسیژن مخصوص است که شبیه ترانسدیوسر است. این دستگاه می تواند جریان اکسیژن را با فشار بالا به سطح پوست منتقل کند. متناسب با وضعیت پوست از سرم های حاوی هیالورونیک اسید نیز برای جوانسازی و تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر استفاده می شود.

اکسیژن درمانی پوست معمولاً متناسب با نیاز پوست زمان می برد، اما معمولاً حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برای هر جلسه درمان اکسیژن درمانی طول می کشد. برای مثال اگر روش اکسیژن درمانی (اکسیژن سه گانه) برای صورت باشد، حداقل ۷۵ دقیقه طول می کشد.

فرایند انجام اکسیژن رسانی پوست

فرآیند اکسیژن درمانی را می توان به روش های مختلفی اجرا کرد، اما تقریباً در همه آنها، اکسیژن با فشار بالا از طریق یک لوله باریک به سطح پوست منتقل می شود. معمولا در بسیاری از موارد در حین اکسیژن درمانی از سرم های پوستی حاوی اسید هیالورونیک نیز استفاده می کنند و پوست را سفت و محکم می کنند.

به طور کلی مراحل اصلی اکسیژن درمانی صورت که باید برای انواع پوست انجام شود شامل موارد زیر است. اکسیژن درمانی اساساً در سه مرحله انجام می شود که به اختصار به آنها خواهیم پرداخت:

نور درمانی: در این مرحله با استفاده از یک لوله باریک و به کمک نور، جریان اکسیژن فشرده به تمام سطح پوست منتقل می شود تا به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. این عمل باعث کاهش استرس و ایجاد احساس آرامش می شود. این دستگاه به آرامی روی پوست حرکت می کند و درد را تسکین می دهد.

استفاده از سرم های تقویت کننده پوست: این مرحله مهم ترین مرحله برای اکسیژن رسانی به پوست است و از سرم های پوستی غنی از مواد معدنی، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای بهبود ظاهر پوست استفاده می شود. قوی تر و روشن تر می شود و چین و چروک ها و خطوط ریز پوست کاهش می یابد.

ماساژ صورت: پس از تغذیه پوست با مواد مغذی، با کرم ها و لوسیون های مناسب پوست ماساژ داده می شود تا جریان خون در زیر پوست افزایش یابد. به این ترتیب مواد مغذی به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و اثر اکسیژن درمانی و مدت اثر آن را افزایش می دهند. با این کار پوست تحریک می شود و مواد مغذی به سلول های مختلف پوست می رسد.

مزایای اکسیژن رسانی صورت

فواید اکسیژن رسانی به پوست به قدری گسترده است که می توان با این درمان در حداقل تعداد جلسات به نتایج منحصر به فردی دست یافت. برخی از مزایای عمده اکسیژن درمانی که این درمان را به یک روش محبوب تبدیل کرده است به شرح زیر است. اشاره شده :

  • آکنه را از روی پوست پاک می کند.
  • اکسیژن درمانی پوست را آبرسانی می کند.
  • بهبود زخم های پوستی ناشی از سوختگی را تسریع می کند.
  • با استفاده از این روش درمانی چین و چروک و خطوط ریز روی صورت از بین رفته و ظاهر پوست جوانتر و زیباتر به نظر می رسد.
  • به افزایش متابولیسم و ​​بازیابی سلولی در بافت پوست کمک می کند.
  • کاهش چین و چروک و افتادگی پوست صورت
  • بهبود نتایج استفاده از کرم های ویتامینه و مرطوب کننده
  • بهبود عملکرد و نتایج سایر فرآیندهای درمان زیبایی
  • آبرسانی به پوست
  • گردش خون را بهبود می بخشد.
  • یکنواختی رنگ پوست
  • پوست را برای افزایش تولید کلاژن تحریک می کند.
  • کاهش التهاب و تورم جوش ها
  • افزایش سرعت تولید سلول های جدید در پوست

این درمان پوستی برای چه کسانی مناسب است؟

اکسیژن درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اکسیژن درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اکثر افراد می توانند از تکنیک اکسیژن رسانی پوست برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنند. بنابراین می توانید با تشخیص متخصص پوست از روش های مختلف مراقبت و جوانسازی پوست مانند این تکنیک نیز استفاده کنید و یا در  آموزش مراقبت از پوست  آکادمی شرکت کنید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

اما اکثر افراد بالای ۳۰ سال از این تکنیک برای بهبود چین و چروک های پوست و درمان سایر مشکلات پوستی صورت استفاده می کنند. بهتر است این تکنیک هر سه تا شش ماه یکبار تکرار شود تا اثرات درمانی و جوان کنندگی آن باقی بماند. اگر پوست شما نرمال است، هر جلسه این تکنیک بین ۴۵ تا ۱۲۰ دقیقه برای پوست شما زمان می برد. پس از اکسیژن تراپی تمامی آلودگی های پوست گردن و صورت شما پاک می شود و پوستی تمیز و زیبا خواهید داشت.

قیمت اکسیژن درمانی صورت

متناسب با نیاز شما به یک یا چند جلسه اکسیژن درمانی صورت، هزینه نهایی مورد نیاز برای این روش متفاوت خواهد بود. بنابراین پس از یک جلسه معاینه و تعیین تعداد جلسات اکسیژن درمانی صورت می توان هزینه نهایی را تخمین زد.

علاوه بر این عوامل دیگری مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک که برای اکسیژن درمانی به آن مراجعه می کنید، دستمزد آرایشگر، میزان خرابی پوست و موارد دیگر. چنین مواردی متفاوت است و همانطور که گفته شد نتیجه نهایی پس از مراجعه حضوری و معاینات اولیه مشخص خواهد شد. 

سخن نهایی

اکسیژن درمانی یک روش درمانی بسیار ساده اما با فواید بی شماری برای پوست است. با این روش می توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید و تا حدودی از شر چین و چروک صورت خود خلاص شوید.

در این مقاله مراحل اکسیژن رسانی به پوست در کلینیک و همچنین نحوه انجام آن توضیح داده شده است. شما نیز با دیدی باز این روش درمانی را برای بهبود وضعیت پوست خود انتخاب کنید. اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان با سوال و ابهامی مواجه شدید، کافیست در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا همکاران ما پاسخگوی شما باشند.

 

 

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم