دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران صورتگر ماه

دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران در مجموعه صورتگرماه توسط اساتید مجرب زیر نظر سازمان فنی حرفه ای با اعطای مدرک معتبر برگزار می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

مجموعه صورتگر ماه در زمینه کرم سازی گیاهی و  تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی با استفاده از گیاهان دارویی فعالیت دارد شما می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و پس از مشاوره با متخصصین این مجموعه محصولات مناسب پوست و موی خود را سفارش دهید این مجموعه همچنین در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی  آموزشهای لازم را ارائه می دهد، شما می توانید در دوره آموزش کرم سازی گیاهی دوره ها شرکت کنید و مدارک معتبر پایان دوره را دریافت نمایید.

دوره آموزش کرم سازی گیاهی + آموزش ساخت انواع کرم گیاهی 

کرم های گیاهی کاربرد های فراوانی در صنعت زیبایی دارند، زیرا استفاده از لوازم آرایشی امروزه به یکی از نیاز های روزانه زنان تبدیل شد است. ترویج استفاده لوازم آرایشی مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست. بلکه افراد در سال های دور نیز از لوازم آرایشی استفاده زیادی می کرده اند. مصرف لوازم آرایشی در کنار ایجاد زیبایی و افزایش اعتماد به نفس موجب ضرر هایی نیز می شود. امروزه با بالا رفتن سظح آگاهی مردم و شناخت عوارض مواد آرایشی شیمیایی، کرم سازی گیاهی و استفاده کرم های گیاهی بسیار رواج پیدا کرده است و افراد زیادی با گذراندن دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران اقدام به ساخت کرم گیاهی می کنند. اما متاسفانه علی رغم عوارض خطرناکی که مواد آرایشی شیمیایی برای سلامت انسان دارند، همچنان استفاده از مواد آرایشی شیمیایی  بسیار متداول است.

کرم سازی گیاهی
کرم سازی گیاهی

اگر بخواهیم به یک مورد کوچک اشاره کنیم، استفاده از رژ لب همه ساله موجب وارد شدن مقدار زیادی سرب به بدن زنان می شود. آلودگی سرب در دراز مدت باعث ایجاد موارد مختلفی همچون افزایش پرخاشگری، کم شدن بهره هوشی، خستگی زودرس یا حتی کم خونی های مزمن شود. حتی استفاده از رژ لب برای خانم های باردار می تواند تاثیرات منفی بر سلامت جنین بگذارد. این مورد تنها یک نمونه کوچک استفاده از عوارض لوازم آرایشی بود.

مطلب پیشنهادی: بهترین آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای غرب تهران

 آیا می توان این عادت چند هزار ساله را کنار گذاشت؟

به یقین که کنار گذاشتن آن بسیار دشوار یا حتی برای افرادی غیرممکن خواهد بود بنابراین باید چه کار کرد؟ ما به شما پیشنهاد می دهیم حال که نمی توان استفاده از لوازم آرایشی را کنار گذاشت.  بهتر است از مواد آرایشی گیاهی به جای لوازم آرایشی برپایه شیمیای استفاده کنید. با این کار هم سلامت خود را تضمین میکنید و هم مانند گذشته به ظاهر خود اهمیت داده اید.

مواد آرایشی گیاهی
مواد آرایشی گیاهی

 

البته فراموش نکنید که انتخاب لوازم آرایشی گیاهی  مانند کرم های گیاهی و رژ لب گیاهی و جایگزین کردن آن با مواد آرایشی شیمیایی کارراحتی نیست. ما در این مقاله بیشتر شما را با انواع لوازم آرایشی گیاهی به ویژه  کرم های گیاهی  و نحوه   ساخت کرم گیاهی آشنا خواهیم کرد.

انواع مواد آرایشی گیاهی

اجازه دهید قبل از اینک به معرفی کرم های گیاهی و دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران بپردازیم کمی بیشتر با مواد آرایشی گیاهی آشنا شویم. در بازار محصولات آرایشی متعددی وجود دارد. بسیاری از تولید کنندگان ادعا می کنند که محصولاتشان بر پایه گیاهان ساخته می شود. در ادامه با انواع محصولات آرایشی آشنا می شویم.

  • محصولات طبیعی

این دسته از محصولات آرایشی که با نام محصولات طبیعی یا Natural Products شناخته می شوند بر پایه مواد اولیه طبیعی ساخته می شوند. اما ممکن است در مراحل ساخت حتی تبدیل به یک محصول مضر برای پوست شوند. نکته ای که بسیار مهم است و شاید برای شما جالب باشد. اگر محصولی حتی یک درصد از موارد اولیه تشکیل دهنده اش طبیعی باشند بر اساس استاندارد جهانی جزو این دسته قرار میگیرند.

در این دسته بندی سخت گیری های موجود در  تولید محصولات غذایی یا پزشکی صورت نمی گیرد و اغلب از نگهدارنده هایی استفاده می شود که صددرصد شیمیایی هستند.

  • محصولات ارگانیک

یکی دیگر از دسته بندهای محصولات آرایشی محصولات ارگانیک Organic Products هستند. در تولید این لوزام آرایشی از گیاهان به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. گیاهانی که حتی از کود های شیمیایی نیز برای پرورش آنها استفاده نشده است. این محصولات دارای لوگوی مخصوص هستند که نشان دهنده ارگانیک بودن ان است. داشتن لوگوی ارگانیک این اطمینان را به شما میدهد که حداقل ۹۵ درصد از ترکیبات این محصول ارگانیک هستند.

  • محصولات وگان

دسته دیگری از محصولات آرایشی محصولات وگان هستند که در آن ها از ترکیبات حیوانی استفاده نمی شود. در تولید وسایل آرایشی استفاده از ترکیبات حیوانی به وفور استفاده می شود.برای مثال از روغن کبد کوسه در نرم کننده ها یا از چربی حیوانات به عنوان پاک کننده به کار می رود. در تولید محصولات موجود در دسته وگان از هر ماده ای که به هر نحوی از حیوانات تولید میشود استفاده نمی گردد.

  • محصولات تمیز

محصولاتی که در این دسته قرار می گرند آنهایی هستند که خطری برای مصرف کننده ندارند. در تولید وسایل آرایشی مقدار زیادی سولفات، سیلیکون، فتالات، پارابن، مشتقات نفتی، رنگ‌های مصنوعی و رایحه‌های ساختگی استفاده می شود. برای جلوگیری از بیماری هایی همچون سرطان حتما از محصولات موجود در این دسته استفاده کنید. چرا که استفاده از محصولات تمیز شانس ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد.

لزوم استفاده از کرم گیاهی برای پوست

عده زیادی همچنان استفاده از کرم های مرطوب کننده را در راستای تمایل به زیبایی می پندارند. درحالی که مرطوب نگهداشتن پوست برای سلامتی امری حیاتی است. استفاده از کرم های گیاهی مرطوب کننده  با کیفیت مناسب باعث می شود که پوست شما در مقابل خشک شدن و خارش ایمن شود. بنابر این شما باید در طول روز استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید.

بسته به دمای محیط و همچنین پوست شما ممکن است در طول روز مقدار زیادی از رطوبت موجود در پوست تبخیر شود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم در طول روز از مرطوب کننده ای مناسب استفاده کنید تا همواره پوستی نرم و انعطاف پذیر داشته باشید.اما چه کرمی برای پوست ما مناسب تر است؟

کرم های گیاهی
کرم های گیاهی

چرا باید از کرم های گیاهی استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که ایجاب می کند از ساخت کرم گیاهی بجای کرم های بر پایه مواد شیمیایی استفاده کنیم.

۱.با استفاده از مواد آرایشی و کرم های گیاهی از پوستتان محافظت می کنید

پوست انسان یکی از بزرگترین ارگان در بدن است که در معرض مواد مضر زیادی قرار دارد. استفاده روزانه از مواد شیمیایی باعث می شود تا ۶۰ درصد مواد سمی موجود در لوازم آرایشی از طرق پوست جذب شوند. با جایگزین کردن کرم های گیاهی بجای نمونه های شیمیایی آن احتمال آسیب و ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش میدهد.

۲.از محیط زیست حفاظت می‌کنید

در تولید کرم های غیرگیاهی همان طور که قبل تر نیز اشاره شد از مواد شیمایی متعددی استفاده می شود. با استفاده از محصولات ارایشی برپایه گیاهی نیاز به تولید فراورده های نفتی نیز کاهش پیدا میکند. چرخه این روند موجب سلامت بیشتر محیط زیست خواهد شد.بنابر این با محافظت از پوستمان در واقع از محیط زیست نیز محافظت کرده ایم.

۳. از نسل بعدی محافظت می‌کنید.

تحقیقات زیادی بر روی میزان تاثیر استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی بر جنین صورت گرفته است. بر اساس این تحقیقات مواد سمی موجود در کرم های برپایه شیمیایی باعث بروز نقص هایی در هنگام زایمان می شود. همپنین مادرانی که هنگام بارداری از این گونه لوازم آرایشی استفاده می کنند باعث بروز نقص های رفتاری در کودکان خود می شوند.

۴. با مواد آرایشی گیاهی آرامش ذهنی دارید

یکی از دلایل بسیار مهم استفاده از کرم های گیاهی دور ماندن از بیماری های مختلف است. با جایگزین کردن این کرم ها به جای کرم های برپایه مواد شیمیایی، این آسودگی خاطر به شما انتقال داده می شود که شانس ابتلا به بیماری مختلف بشدت کاهش پیدا میکند.

۵. با کرم سازی گیاهی از آزار و کشتار حیوانات جلوگیری می‌کنید

در تولید لوازم آرایشی همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم از بخش های مختلف بدن حیوانات استفاده می شود. استفاد از کرم های گیاهی باعث می شود حیوانات کمتری کشته شوند.

چند دستور کرم سازی گیاهی + ساخت در منزل

شما میتوانید با گذراندن دوره آموزش کرم سازی گیاهی یا دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران مشکلات پوستی را تشخیص دهید و برای افراد مختلف اقدام به ساخت کرم گیاهی مناسب نمایید .

آموزشگاه صورتگر ماه  از جمله مراکز عالی رتبه در زمینه دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران می باشد.دوره های  آموزش تولید مواد آرایشی گیاهی در این آموزشگاه زیر نظر اساتید با تجربه و متخصص در زمینه زیبایی برگزار می شود و در پایان این دوره به کلیه افراد شرکت کننده مدرک بین المللی و معتبر پایان دوره از سازمان فنی و حرفه ای اعطا میگردد. در ادامه دستور تهیه چند کرم گیاهی که شما می توانید در منزل تهیه نمایید آورده شده است.

کرم سازی گیاهی
کرم سازی گیاهی

۱. کرم  گیاهی شب عسل ویژه پوست های چرب

مواد لازم : ماست+ تخم مرغ+ عسل + سرکه

در صورتی که نیاز به کرمی دارید که در طول شب علاوه بر حفظ رطوبت پوستتان، میزان چربی آن را نیز کنترل کند، نحوه ساخت این کرم را حتما مطالعه نمایید. برای ساخت این کرم از یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری خامه، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق مرباخوری سرکه و یک عدد زرده تخم مرغ استفاده می کنیم.

تمام مواردی که گفتیم را در درون ظرفی به خوبی مخلوط میکنیم. روند هم زدن را به اندازه ای ادامه می دهیم تا یک مخلوط نرم و یک دست ایجاد شود. برای نگهداری این کرم می توانید آن را درون یخچال قرار داهید و شب ها بر روی پوست صورتتان بمالید. نتایج استفاده از این کرم را بعد از یک هفته استفاده خواهید دید . بعد از یک هفته استفاده از این کرم خواهید دید که پوست تان علاوه بر اینکه چربی خود را از دست می دهد، نرم و شفاف هم می شود.

۲. لوسیون گیاهی پاکسازی منافذ پوست رازیانه

رازیانه+ آب

بسیاری از افراد علاقمند هستند که منافذ باز پوستشان را پاکسازی کنند. در این قسمت ما ساخت کرم گیاهی را به شما پیشنهاد می کنیم که به راحتی قابل تهیه است. با تهیه لوسیون طبیعی رازیانه و استفاده از ان هر شب قبل از خواب، تاثیر ان را بعد از ۱۰ روز خواهید دید. برای این کار کافیست مقداری گیاه خشک شده رازیانه را در ۴ لیوان اب بریزید و روی حرارت اجازه دهید تا ۲ لیوان از آب آن بجوشد. سپس مقدار باقی مانده را صاف کنید و بگذارید تا سرد شود. این لوسیون را هر شب بر روی پوستتان قرار دهید، تا بعد از چند روز ظاهری آراسته به شما هدیه دهد.

۳. کرم سازی گیاهی | کرم گیاهی جوانه گندم ویژه پوست های حساس

جوانه گندم+ گلیسیرین+ گلاب

اغلب افرادی که دارای پوستی حساس هستند همواره به دنبال پیدا کردن کرمی مناسب برای پوست خود می باشند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، باید بگویم یکبار برای همیشه دست بکار شوید و کرم مناسب پوست خود را تهیه کنید. برای اینکار کافیست مقدار ۳ قاشق غذاخوری و جوانه گندم را با ۳ قاشق غذاخوری گلیسیرین خوب مخلوط کنید. سپس قطره قطره گلاب را به ان اضافه کنید .

هم زدن را تاجایی ادامه دهید که یک مخلوط یک دست به شکل کرم بدست اید. در نهایت این کرم بدست امده را درون یک شیشه قرار دهید و برای شادابی پوست خود از ان استفاده کنید. برای نگهداری نیز می توانید ان را درون یخچال قرار دهید.

۴.ساخت کرم گیاهی دست روزانه بابونه

بابونه + گل پنیرک+ وازلین

در این قسمت قرار است ساخت کرم گیاهی دست را به شما اموزش دهیم. قبل از هر چیزی یک لیوان وازلین را روی حرارت بخار آب گرم قرار دهید تا رقیق شود. سپس یک استکان از مخلوط بابونه و گل پنیرک را درون آن بریزید. مخلوط به دست امده را به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت غیر مستفیم قرار دهید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید سرد شود.استفاده از این کرم در طول روز مخصوصا در روزهای سرد زمستان، باعث می شود تا از خشکی پوست جلوگیری شود. برای نگهداری این کرم نیز می توانید آن را درون یخچال قرار دهید.

۵. ساخت کرم گیاهی روشن کننده پوست دست

عسل+ گلیسیرین+ لیموترش

آخرین آموزش کرم سازی گیاهی که در این مقاله به شما ارائه می دهیم یک کرم روشن کننده پوست است. این محصول که کاملا طبیعی بوده به راحتی درون آشپزخانه قابل تهیه است و می تواند به لایه برداری از پوست دستتان کم کند.برای تهیه این کرم کافیست دو عدد تخم مرغ را برداشته و سفید ان را از زرده جدا کنید. سپس سفیده ها را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

در ادامه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری عسل ر اضافه کرده و یک قاشق غذاخوری لیمو به ترکیب نهایی بیافزاید.در انتها نیز مقداری پودر ریزشده نمک دریا به ان اضافه کنید.

نکته ای که در نگهداری این کرم باید به ان دقت کنید به دلیل استفاده از سفید تخم مرغ زمان نگهداری آن کوتاه می باشد. در این مدت نیز از یخچال برای نگهداری استفاده کنید. مقداری از این کرم را بر روی دستان خود بمالید. سپس اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی آن بماند تا به خوبی جذب جذب پوست شود.

آموزش ساخت بهترین کرم های سفید کننده گیاهی ۲۰۲۱

قبل از هر چیزی اجازه دهید تا به توضیح یک مسئله مهم بپردازیم. زیبا بودن صرفا با داشتن پوستی کاملا روشن نیست. داشتن پوستی شفاف و به دور از آکنه کاملا منطقی است اما صرف داشتن پوستی سفید برای زیبا بودن کاملا غلط است. کرم های روشن کننده پوست چه کرم سفید کننده گیاهی یا شیمیایی به شما کمک می کند که آکنه ، جوش ها و لکه های موجود روی پوست را برداشته و پوستی یک دست و شفاف داشته باشید. در دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران به معرفی محصولات گیاهی پوست می پردازیم و شما را با عوارض کرم های روشن کننده شیمیایی بیشتر آشنا خواهیم کرد. در صورتی که به محصولات گیاهی پوست علاقمند هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چرا پوست ما لک می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که موجب ایجاد شدن لک بر روی پوست ما می شود. مواردی همچون آفتاب سوختگی ، تغذیه ناسالم ، عوارض مصرف دارو یاغیره. تمام این موارد می توانند لک هایی بر روی پوست صورت یا دیگر نقاط بدن شما ایجاد کنند. بهترین کار هنگام برخورد با این لک مراجعه به پزشک متخصص است. پزشک بعد از معاینه دقیق پوست شما بسته به نوع لک و میزان عمق آن کرم ضد لک و سفید کننده تجویز می کند. با سپری کردن دوره درمان کم کم لک های موجود برطرف شده و پوست شما دوباره شفاف و زیبا خواهد شد.

کاربرد روشن کننده های پوست

رنگ پوست در نقاط مختلف کره زمین متفاوت است. مردم اروپا دارای رنگ پوست سفید ، مردم خاورمیانه متوسط و مردم آفریقا رنگ پوست تیره دارند. هرچقدر آفتاب در منظقه زندگی بیشتر باشد ملانوسیت‌ها فعالیت بیشتری خواهند داشت و رنگ پوست تیره خواهد شد.

استفاده از محصولات گیاهی پوست به روشن شدن یک یا دو درجه ای پوست کمکی نمی کنند. اما باعث روشن شدن قسمت هایی از صورت می شوند که در معرض اتفاقات مختلف دچار تغییر رنگ شده اند. بخش هایی مانند چانه ، پیشانی و گونه ها. این تغییر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد همچون اختلالات هورمونی ، مصرف دارو ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا حتی استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها.

در واقع کرم های روشن کننده که در دوره کرم سازی فنی حرفه ای تهران آموزش داده می شوند با کاهش رنگ سازی های ایجاد شده در این قسمت ها به مرور می توانند پوست شما به حالت قبل برگردانند. یا به عبارتی دیگر زیبای و شفافیت گذشته را مجددا به پوست شما هدیه کنند.

کرم روشن کننده گیاهی

آیا استفاده از کرم های روشن کننده عوارض دارد؟

کاری که روشن کننده های پوست انجام می دهند باعث تغییر در مکانیسم طبیعی پوست می شود. در نهایت پوست ضعیف و نازک شده و توان دفاعی خود را از دست می دهد. با کاهش توان دفاعی ، پوست در مقابل نور خورشید ، سرما و عفونت ها آسیب پذیر می شود. افرادی که از ژل یا لوسیون های روشن کننده استفاده می کنند شانس ابتلا به آکنه و لک در آنها افزایش پیدا می کند.

اگر بخواهیم درباره روند کاری روشن کننده ها صحبت کنیم باید بگوییم که در این کرم ها از یک ماده شیمیایی به نام هیدروکینون استفاده می شود. این ماده شیمیایی با جلوگیری از تولید رنگدانه ملانین در پوست باعث سپیدتر شدن رنگ پوست می شود. استفاده از این کرم ها باعث تحریک پوست شده و قشر خارجی پوست را بشدت نازک می کند. به همین دلیل افرادی که طولانی مدت از اینگونه کرم ها استفاده می کنند به چین و چروک ، عفونت ، خارش و … مبتلا می شوند.

بیشتر کرم های سفید کننده حاوی کورتون ها هستند. استفاده خودسرانه از اینگونه کرم ها می تواند باعث فشار خون بالا ، نارسایی کلیه ، دیبات ، بی نظمی در عادات ماهیانه و مشکلات بیشمار دیگری شود. در صورتی که خودسرانه مصرف این گونه کرم ها را شروع کرده اید بهتر است در اولین فرصت با پزشک متخصص مشورت نمایید.

آیا استفاده از محصولات گیاهی پوست هم عوارض دارد؟

کرم های گیاهی با حذف مواد مضر شیمیایی عوارضی برای پوست شما نخواهند داشت. استفاده از عصاره گیاهان در کرم های گیاهی موجب شده تا استفاده از اینگونه کرم ها نه تنها ضرری برای شما نداشته باشد بلکه فواید بیشماری نیز به پوست شما برساند. استفاده از مواد آرایشی گیاهی یکی از ساده ترین ، قدیمی ترین و موث ترین راه ها برای جوانسازی پوست می باشد. 

برای بهره بردن از خواص گیاهان دارویی می توانید هم به صورت مستقیم از آن ها برای پوست خود استفاده کنید و هم به صورت غیر مستقیم. در واقع روش غیر مستقیم استفاده از محصولات گیاهی پوست است که می تواند بسیار برای شما مفید باشد. نکته ای که بسیار جالب است کرم روشن کننده گیاهی نسبت به مدل شیمایی خود قیمت پایین تری دارد و بدون هیچ گونه عوارض مصرفی می باشد. مورد دیگر اینکه در ادامه سعی میکنیم نحوه ساخت چند کرم گیاهی را به شما آموزش دهیم تا در منزل یک کرم ضد لک گیاهی برای خودتان بسازید.

کرم روشن کننده گیاهی

آموزش ساخت انواع کرم روشن کننده گیاهی

قبل از اینکه نحوه ساخت یک کرم سفید کننده گیاهی را به شما اموزش دهیم بسیار مهم است که درباره نحوه نگهداری و مراقبت از پوست کمی بیشتر بدانید. به دلیل انباشته شدن سلول های مرده و اشعه های مضر یووی رنگ پوست به مرور تیره می شود.بنابراین ابتدا باید پوست خود را به کمک ماسک ها و اسکراپ ها لایه برداری و پاک سازی نمایید تا از نبود ناخالصی ها و سلول های مرده روی آن مطمئن شوید.

بعد از اینکه پوست خود را پاکسازی کردید لازم است آن را هیدارته نگهدارید. حتما قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه های یووی به پوست شما آسیب وارد نکنند.  اما نحوه ساخت یک کرم روشن کننده گیاهی در منزل.

۱- نحوه تهیه کرم روشن کننده گیاهی پاپایا و عسل

مواد لازم:

  • ۱/۲ فنجان پاپایای تازه 
  • ۱ قاشق چای خوی عسل تازه

ابتدا تکه های پاپایا را به خوبی له کنید تا جایی که یک خمیر غلیظ به دست آید. سپس عسل را به ان اضافه کنید و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند. سپس با آب گرم و مجدد آب سرد صورت خود را بشویید. شما می توانید این ماسک را برای شب ها قبل از خواب استفاده کنید. این ماسک برای پوست های چرب و طبیعی بسیار مناسب است.

نکته مهم: پاپائین موجود در پاپایا ممکن است برای عده ای ایجاد حساسیت کند. در صورتی که به پاپایا  حساسیت یا آلرژی دارید از این کرم روشن کننده گیاهی استفاده نکنید.

۲- نحوه تهیه کرم روشن کننده گیاهی با پوست پرتقال

مواد لازم

  • چند عدد پوست پرتقال 
  • ۱ قاشق غذا خوری ماست

 ابتدا لازم است چند تکه پوست پرتقال را در معرض نور خورشید قرار دهید تا به خوبی خشک شوند. بعد از اینکه به خوبی ترد شدند لازم است ان ها پودر کرده و یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر نرم بدست آید. سپس آن خمیر را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید. این کرم ضد لک گیاهی را می توانید هر شب قبل از خواب استفاده کنید. استفاده از این ماسک برای اکثر پوست ها مناسب است.

 

کرم روشن کننده گیاهی

۳- نحوه تهیه کرم سفید کننده گیاهی با گوجه و ماست:

مواد لازم:

  • ۱ عدد گوجه فرنگی
  •  ماست تازه  و جوی دو سر هر کدام یک قاشق غذاخوری

ابتدا لازم است گوجه را نصف کنید  و آب موجود در آن را بگیرید. سپس جو را درون یک کاسه ریخته و آب گوجه فرنگی ها را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. همچنان که در حال هم زدن هستید لازم است ماست را نیز به آن اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید. زمانی که خوب ترکیب شد می توانید آن را روی پوست خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید . شما می توانید این روش درمانی را ۲ الی ۳ بار در هفته برای مشاهده نتایج بهتر تکرار کنید. این کرم ضد لک گیاهی برای پوست های چرب ، نرمال و مختلط بسیار مناسب است.

۴- نحوه تهیه کرم روشن کننده گیاهی پوست با شیر ، آب لیمو و عسل

مواد لازم

  • شیر ،  آب لیمو و عسل هر کدام یک قاشق چای خوری

ابتدا یک کاسه بردارید و تمام مواد گفته شده را درون آن بریزید. سپس خوب هم بزنید تا یک خمیر یک دست تهیه شود. قبل از استفاده حتما صورت خود را تمیز کنید و سپس خمیر بدست امده را روی پوست خود اعمال کنید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. در صورتی که تمایل دارید نتیجه مطلوبی بدست آورید این درمان را هر شب تکرار کنید. این ماسک برای اکثر پوست ها مناسب می باشد.

نکته مهم : به دلیل وجود آب لیمو در این ماسک گیاهی در صورتی که احساس سوزش کردید. سریعا یک یخ بر روی پوست خود قرار دهید.

 

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم