تاثیر حجامت بر روی لک صورت

لیزر

اکثر افراد از تاثیر حجامت بر سلامت بدن آگاهی ندانی ندارند، در این مطلب تاثیر شگفت‌انگیز حجامت بررسی می شود. در واقع خیلی از بانوان بعد از بارداری دچار لک‌های پوستی می‌شوند و برای از بین بردن آن‌ها تلاش زیادی می‌کنند. باید بگوییم که یکی از فواید حجامت از بین بردن لک‌های پوستی است. بنابراین دیگر لازم نیست نگران باشید. در این مقاله که دستاورد کلینیک صورتگرماه است همراه باشید تا موضوع را بیشتر بررسی کنیم.


مطلب پیشنهادی: بهترین آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای غرب تهران

چرا لک‌های پوستی ایجاد می‌شوند؟

در بسیاری از موارد افراد توانسته‌اند با کسب اطلاعات در زمینه بیماری خود، در درمان به خوبی عمل کنند و بهترین نتیجه را بگیرند. حالا به افرادی که لک‌های پوستی دارند توصیه می‌کنیم این بخش را با دقت مطالعه کنند چرا که قصد داریم دلیل اصلی ایجاد لک‌های پوستی را شرح دهیم. همچنین در ادامه بهتر متوجه تاثیر حجامت بر لک‌های صورت خواهید شد.

تاثیر حجامت

شایع‌ترین لک پوستی لک‌هایی است که بعد از زایمان ایجاد می‌شود اما تشکیل چنین لک‌هایی ناگهانی نیست، بلکه به مرور زمان ایجاد می‌شود. دلیل اصلی را باید در مواد تشکیل‌دهنده پوست جستجو کنیم. بنا به اطلاعاتی که متخصصان طب سنتی در اختیار ما قرار می‌دهند، موضوع ایجاد لک‌های پوستی را این طور بیان می‌کنیم:

حتما متوجه شده‌اید که رنگ پوست شما چقدر با رنگ پوست دوست‌تان متفاوت است. این موضوع به سه فاکتور به نام‌های کاروتنوئید، هموگلوبین و ملانوسیت بستگی است. یعنی زمانی که پوست شما تغییر رنگ می‌دهد یا اساسا با رنگ پوست دوست‌تان تفاوت پیدا می‌کند، این سه عامل تغییر می‌کنند.

تغییر در ملانوسیت‌ها به عوامل گوناگونی وابسته است اما گاهی دلایل داخلی باعث می‌شوند تا این فاکتور تغییر کند. با تغییر ملانوسیت‌ها رنگ پوست عوض می‌شود و در نتیجه لک‌های پوستی ایجاد خواهند شد.

اکنون که متوجه شده‌اید لک‌های پوستی چطور ایجاد می‌شوند زمان آن است تا با تاثیر حجامت بر روی لک‌ صورت آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : ۰ تا ۱۰۰ همه آنچه که باید در باره تزریق فیلر بدانید

تاثیر حجامت بر روی لک صورت چیست؟

قبلا گفتیم که یکی از فواید حجامت کاهش التهابات پوستی و جوش‌ها است. حالا فرض کنید آیا امکان دارد طب سنتی برای درمان لک‌های پوستی راهکاری نداشته باشد؟ قطعا جواب منفی است. درمان لک صورت در طب سنتی کاملا امکان‌پذیر است.

متخصصان این طب می‌گویند اگر می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید حجامت کنید. حجامت یکی از راه‌های سریع و میانبر برای رسیدن به صورتی بدون لک و سیاهی است. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید ماهی دو یا سه بار به مرکز حجامت مراجعه کنید. چرا که تاثیر حجامت با تکرار بروز پیدا می‌کند.

تاثیر حجامت

پس اگر می‌خواهید از شر جوش یا لک پوستی خلاص شوید حجامت را جدی بگیرید. انجام حجامت از زیر فک بسیار رایج است و کمک بسیاری به درمان مشکلات پوستی می‌کند اما فراموش نکنید که اصلی‌ترین راه برای درمان مشکل‌ها بازنگری در رژیم غذایی است.

مطلب پیشنهادی: انواع بیماری های پوستی صورت

تاثیر حجامت بر روی لک صورت چه زمانی آشکار می‌شود؟

حجامت اثری شبیه ضرب‌المثل آهسته و پیوسته دارد. ینی زمانی از آن نتیجه خواهید گرفت که در انجام آن نظم و استمرار داشته باشید. متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای آشکار شدن تاثیر حجامت بر لک صورت آن را حداقل دو بار در یک ماه انجام دهید.

برای نتیجه‌گیری بهتر حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید. همچنین فراموش نکنید که باید سایر مراقبت‌های پوستی را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. یکی از روش‌های موثر برای کاهش تیرگی لک‌های صورت، استفاده از آب‌لیمو یا لیموترش است. کمی ‌آب‌ لیمو‌ترش را به وسیله آب رقیق کنید و با پنبه روی لک‌ها بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا بعد از ۷ روز متوجه کاهش تیرگی لک‌ها شوید.

در کنار چنین مراقبت‌هایی حجامت را ادامه دهید تا از درون بدن و بیرون بدن (یعنی سطح پوست) لک‌ها را از بین ببرید.

آیا تاثیر حجامت بر روی لک صورت موقتی است؟

سوالی که بسیاری از ما می‌پرسند این است که آیا تاثیر حجامت موقتی است یا می‌توان برای مدت‌ها روی آن حساب باز کرد؟ در جواب به این سوال باید ماهیت طب سنتی را در نظر بگیریم. این طب با ریشه‌یابی مشکل‌ها آن‌ها را درمان می‌کند و این کار نیاز به صبر و زمان نسبتا طولانی دارد اما نتیجه‌ای که حاصل می‌شود بسیار عالی و ماندگار است.

تاثیر حجامت

اگر نتوانید ریشه اصلی را پیدا کنید به احتمال زیاد درمان‌ها برای شما موثر نخواهند بود و تاثیر حجامت بر روی لک صورت نیز میسر نمی‌شود اما اگر پزشک معالج بتواند ریشه و مشکل اصلی را پیدا کند، باید خوشحال باشید چرا که با کمی ‌صبر و استمرار در روند درمان به موفقیت خواهید رسید.

پس اگر از ماندگاری تاثیر حجامت نگران هستید این نگرانی را کنار بگذارید. درمان لک صورت در طب سنتی سطحی نیست و با استفاده از ریشه‌کن کردن مشکل اصلی اتفاق می‌افتد. بنابراین فواید حجامت و تاثیر آن موقتی نیست و ماندگار خواهد بود.

فواید دیگر حجامت بر روی پوست صورت

در ابتدای همین مقاله گفتیم که تاثیر دیگر حجامت از نظر طب سنتی کاهش التهابات پوستی است. بنابراین تمامی ‌کسانی که از مشکلات پوستی رنج می‌برند بهتر است با یک طبیب مشورت کنند و سپس به مرکز حجامت مراجعه نمایند.

فواید حجامت برای مشکلات پوستی عبارت هستند از:

  • کاهش جوش و آکنه
  • بر طرف شدن جوش‌های زیر پوستی
  • از بین رفتن جوش سر سیاه
  • کاهش میزان جوش‌های دردناک و هورمونی
  • بر طرف کردن لک‌های پوستی ناشی از بارداری یا کهولت سن
  • کاهش چین و چروک
  • روشن و شفاف کردن پوست

نتیجه‌گیری

در مقاله امروز از کلینیک صورتگرماه دیدیم که تاثیر حجامت بر روی لک صورت بسیار زیاد است و شما بعد از چند جلسه متوجه تغییرات خواهید شد. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره روند درمان یا رزرو جلسات در مرکز حجامت کسب کنید، می‌توانید با کلینیک صورتگرماه از «این قسمت» در تماس باشید.

 

 

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم