رژ لب گیاهی چیست ؟ آموزش ساخت رژ لب گیاهی

لوازم آرایشی گیاهی امروزه نسبت به گذشته مرکز توجه بیشتری قرار گرفته اند.کرم های بر پایه گیاهی ، رژ لب طبیعی یا صابون های گیاهی نسبت به گذشته طرفدارن بیشتری پیدا کرده اند. از طرفی تولیدکنندگان لوازم  آرایشی نیز به لزوم حفظ سلامت در کنار زیبایی بیشتر از گذشته اهمیت میدهند. که بخشی از آن مدیون دسترسی سریع تر به اطلاعات و عوارض مصرف لوازم آرایشی شیمیایی است. اهمیت استفاده از مواد گیاهی و طبیعی در حدی است که حتی در مراکز آرایش دائم معتبر و حرفه ای از مواد گیاهی برای انجام تاتو رژ لب دائم استفاده می شود.

همین امر موجب شده که خانم ها هنگام انتخاب برند های تولید کننده حساسیت های بیشتر را در نظر بگیرند. در اکثر نقاط دنیا آرایش کردن در زندگی روزمره خانم ها قراردارد. فراگیر شدن عوارض استفاده از لوزام آرایشی شیمیایی موجب شده که عده زیادی برای حفظ سلامتی خود به سراغ مواد آرایشی گیاهی بروند. تا در کنار حفظ زیبایی ، سلامت خود را نیز تضمین کنند.

چرا باید به سراغ استفاده از لوازم آرایشی همچون رژ لب گیاهی برویم؟

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. تحقیقات زیادی بر روی تاثیرات لوازم آرایش شیمیایی بر بدن انسان صورت گرفته است. یکی از این تحقیقات نشان میدهد که استفاده بلند مدت از رژ لب های شیمیایی ، کرم های برپایه شیمیایی و … شانس ابتلا به سرطان و آلزایمر را افزایش میدهد. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که شما را متقاعد میکند به سراغ استفاده از لوازم آرایشی گیاهی بروید.

رژ لب گیاهی

۱- حفظ محیط زیست

در تهیه لوازم آرایشی مقدار زیادی سرب ، محصولات بر پایه نفتی ، مواد معدنی و… استفاده میشود. برای مثال در تهیه لوازم ضد تعریق مثل انواع مام و دئودورانت ها مقداری آلومینیوم به کار می رود که برای استخراج آن مجبور هستن معادن زیادی را ایجاد کنند. با گسترش استفاده از لوازم آرایشی که بر پایه گیاهان دارویی ساخته می شوند همچون رژ لب گیاهی می توان به حفظ محیط زیست کمک زیادی کرد

۲- عطر موجود در لوازم آرایشی

بسیاری از افراد هنگام تصمیم گیری بر سر خرید دو برند متفاوت لوازم آرایشی به جای دقت کردن در مواد اولیه به کار رفته به سراغ بوی آن می روند. بسیاری از عطر های استفاده شده در رژ لب ها عطر هایی هستند که بر پایه مواد شیمیایی ساخته شده اند. استفاده از این رژ لب ها در بلند مدت می تواند زمینه ساز اختلالات عصبی ، آلرژی و سرطان ها در افراد باشد.

۳- ایجاد آرامش ذهنی

استفاده از رژ لب گیاهی در اولین قدم این آسودگی خاطر را برای شما ایجاد میکند که از بیماری های بسیاری به دور خواهید بود.استفاده از رژ لب طبیعی نه تنها می تواند جلوی بسیاری از بیماری ها را بگیرد بلکه باعث تقویت سلامت شما نیز خواهد شد. چرا که با جذب مواد مفید موجود در ان رفته رفته به ارتقا سلامتی شما کمک خواهد کرد.

۴- حفظ سلامتی نسل های بعدی

تحقیقات زیادی روی خانم های باردار صورت گرفته است که آیا استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری می تواند آسیبی به جنین وارد کند یا خیر. نتیجه این آزمایش ها نشان می دهد که استفاده مادر از رژ لب و دیگر وسایل می تواند زمینه ساز عقب ماندگی و اختلالات رفتاری در کودک خود شود. به همین دلیل ممکن است آسیب های استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی به نسل های بعد نیز منتقل شود.

مطلب پیشنهادی : کرم سازی بر پایه گیاهان دارویی

۵-جلوگیری از پیری پوست

پوست صورت یکی از حساس ترین بخش های بدن می باشد که همواره در معرض آسیب است. استفاده از لوازم آرایشی گیاهی می تواند در مقابل اشعه مضر خورشید از شما محافظت کند. همچنین مواد طبیعی برای آرایش می تواند علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و جذاب در زندگی روزمره ، سلامت شما را در طولانی مدت تضمین کند.

استفاده از اکسید تیتانیوم، زینک و آهن که در لوازم آرایش گیاهی مرسوم است موجب پیری دیرتر پوست شما خواهد شد. همچنین در بسیاری از کرم های گیاهی از ویتامین سی استفاده می شود که می تواند پوست شما را در مقابل آسیب ها مقاوم کند.

رژ لب گیاهی

عوارض استفاده از رژ لب های شیمیایی

قبل تر اشاره کردیم که استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی می تواند آسیب های جدی به بدن وارد کند. در این قسمت قرار است کمی بیشتر به این مقوله بپردازیم.

سرب یک ماده سمی است که از طریق پوست جذب می شود. متاسفانه در ساخت رژ لب ها مقدار زیادی سرب به کار می رود. همچنین موادی نظیر اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم از مواد اولیه ثابت در تولید رژلب ها هستند. استفاده بلند مدت از رژ لب های شیمیایی می تواند شانس ابتلا به سرطان ریه و سینه را در خانم ها افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی : تزریق فیلر لب چیست و چه مراقبت هایی دارد؟

مواد تشکیل دهنده رژ لب های شیمیایی

اگرچه مواد تشکیل دهنده برند ها با یکدیگر متفاوت است اما اکثر آن ها از مواد اولیه یکسانی استفاده می کنند.

– موم

موم به دلیل حالت دهی بالایی که دارد که در ساخت رژهای لب مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا در تولید رژ لب گیاهی و شیمیایی سه نوع موم مورد استفاده قرار میگیرد. موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا. موم کارنابا از برگ نخل برزیلی گرفته می شود و قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارد. همین اختلاف قیمت توانسته طیف قیمتی گسترده ای را در رژ لب های موجود در بازار ایجاد کند.

-روغن

۶۰ درصد مواد تشکیل دهنده رژ ها روغن و موم هستند. روغن هایی همچون  کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژ لب ها مورد استفاده قرار میگیرد.

– سرب

قبل تر نیز اشاره کردیم که از سرب در تولید رژهای لب استفاده می شود. استفاده غیرمجاز از سرب در تولید رژ لب بیماری های بسیاری را ایجاد میکند. بیماری هایی نظیر ناباروری ، کم خونی و… که می تواند اثرات جبران ناپذیری بر بدن وارد کند.

– قطران زغال سنگ

از قطران زغال سنگ به عنوان رنگدانه در تولید رژ های قرمز استفاده می شود. این ماده سمی در صورت بلیعده شدن موجب تهوع ، سوزش پوست و سردرد می شود.

– رنگ های دریاچه ای

استفاده از رنگ های محلول در دریاچه ها بسیار سمی هستند. استفاده از لوازم آرایشی ساخته شده با این رنگ ها می تواند در بلند مدت موجب سرطان پوستی شود.

– خوشبوکننده ها

آخرین موردی که در ساخت رژ لب مورد استفاده قرار میگیرد خوشبوکننده ها هستند.  این عطر ها به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی می توانند موجب خشک شدن و ترک خوردن لب ها شوند. بر اساس آماری که جدیدا منتشر شده است خانم ها در طول زندگی حدودا ۲ کیلوگرم رژ لب را می بلعند. که خطر ابتلا به سرطان ریه و سینه را افزایش میدهد.

رژ لب گیاهی

آموزش ساخت رژ لب گیاهی 

حال که به عوارض استفاده از رژ لب های شیمیایی پی بردید به شما پیشنهاد می کنیم که برای ساخت رژ لب طبیعی مخصوص خود دست به کار شوید. ساخت رژ لب گیاهی در منزل علاوه بر اینکه شما را در مقابل عوارض استفاده از رژ لب های شیمیایی مصون نگه میدارد، صرفه اقتصادی نیز برای شما خواهد داشت. ویژگی مثبت تهیه رژ لب در منزل این است که شما در مورد تمام مواد به کار رفته در آن اطلاع دارید و از سلامت آن مطمئن هستید.

 مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت رژ لب گیاهی

با تهیه این مواد اولیه می توان پایه رژ لب گیاهی را ایجاد کرد و با اضافه کردن رنگ ها ، رژ لب مورد نظر را بدست اورد.

  • ۱ قاشق چای خوری موم
  • ۱ قاشق چایخوری  کره انبه یا کره بادام یا کره آووکادو. استفاده از این مورد برای استفاده راحت تر بر روی لب ها می باشد.
  • ۱ قاشق چایخوری روغن بادام یا روغن زیتون خالص

بعد از اینکه مواد پایه ای رژ لب طبیعی را آماده کردید نوبت به تهیه رنگ می رسد. از آنجایی که رژ لب ما قرار است کاملا سالم باشد پس در انتخاب رنگ نیز باید سلامت را مد نظر قرار دهیم. مواد طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانید با ترکیب ان ها انواع رنگ های قرمز ، صورتی ، نارنجی و… را بدست اورید. برای مثال

  • درصورت تمایل به رنگ قرمز روشن، از پودر ریشه چغندر استفاده کنید.
  • به کمک مقداری دارچین، می توانید رنگ قهوه ای مایل به قرمز به رژ بدهید.
  • با ترکیب زردچوبه و پودرهای دیگر می توانید یک سایه مسی رنگ ایجاد کنید.
  • با استفاده از پودر کاکائو هم می توانید رنگ قهوه ای مات بسازید.

البته با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید انواع رنگ های طبیعی را بسازید.

نحوه تهیه رژ لب طبیعی

مواد اولیه را در ظرف مخصوص ماکروفر بریزید. و در فواصل  ثانیه در ماکروفر قرار دهید تا به خوبی ذوب شود. فراموش نکنید که مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

یک چهارم تا یک هشتم قاشق چایخوری از رنگ طبیعی مورد نظر خود را به مخلوط اضافه کنید و خوب به هم بزنید. هرچقدر مقدار رنگ اضافه شده بیشتر باشد . رژلب پررنگ تری را خواهید داشت که بسته به سلیقه خودتان می باشد.

در نهایت می توانید کمی عصاره وانیل هم اضافه کنید تا رژ لب گیاهی شما بوی خوبی داشته باشد. و کافیست مواد بدست آمده را درون یک ظرف تمیز بریزید.

مجموعه صورتگر ماه در زمینه ساخت رژ لب طبیعی و  تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی با استفاده از گیاهان دارویی فعالیت دارد شما می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و پس از مشاوره با متخصصین این مجموعه محصولات مناسب پوست و موی خود را سفارش دهید این مجموعه همچنین در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی  آموزشهای لازم را ارائه می دهد، شما می توانید در این دوره ها شرکت کنید و مدارک معتبر پایان دوره را دریافت نمایید.

 

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم