سابسیژن چیست و چه تاثیری روی پوست می گذارد؟

سابسیژن جای جوش
آنچه در این مطلب می خوانید : پنهان

سابسیژن یک عمل جراحی کوچک در مطب است که برای درمان جای اسکار و آکنه استفاده می شود. در روش درمانی سابسیژن صورت و سابسیژن پوست با قرار دادن یک سوزن کوچک در پوست شما می شود تا اسکار آکنه از بافت زیرین آزاد شود.  به پوست شما اجازه می دهد تا خود را بازسازی کند و ظاهر اسکار آکنه را کاهش دهد. این همان سابسیژن جای جوش است.

در این مقاله ، ما نگاه دقیق تری به اینکه سابسیژن چیست و آموزش سابسیژن و همچنین در صورتی که این روش درمانی را انجام دهید چه انتظاری باید داشته باشید، خواهیم پرداخت. پس اگر مایل هستید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. 

سابسیژن

سابسیژن چیست؟

سابسیژن چیست و شامل چه مواردی می شود؟

روش سابسیژن صورت یک روش جراحی بدون برش است. می توان از آن برای بهبود ظاهر موارد زیر استفاده کرد:

  • اسکارهای قدیمی 
  • چین و چروک
  • سلولیت

اگرچه اغلب برای درمان جای زخم از آکنه استفاده می شود ، اما ممکن است به کاهش اسکارهای ناشی از سایر بیماریها کمک کند ، مانند:

  • آبله مرغان
  • زخم ها
  • عمل جراحی

با این روش ، متخصص پوست یک سوزن زیر پوستی را مستقیماً در زیر زخم به پوست شما وارد می کند. از سوزن برای شل شدن و شکستن الیافی که زخم را به بافت زیر آن متصل می کنند ، استفاده می شود.

این فرایند نه تنها به از بین بردن اسکار کمک می کند ، بلکه باعث آزاد شدن کلاژن در محل ورود سوزن نیز می شود.هم برداشتن زخم و هم ترشح کلاژن می تواند به کاهش ظاهر زخم کمک کند.

این روش معمولاً سه تا شش بار با حداقل ۴ هفته مدت فاصله بین هر درمان تکرار می شود.

Subcision برای همه انواع اسکارهای آکنه مناسب نیست. به عنوان مثال ، ممکن است در درمان اسکارهای برجسته (هایپرتروفیک) و اسکارهای کلوئیدی مفید نباشد.

سابسیژن چیست؟

نحوه انجام سابسیژن

 

فواید سابسیژن

  • سابسیژن پوست یک درمان مقرون به صرفه برای کاهش آکنه در مطب است
  • درمان Subscision باعث بهبود طولانی مدت برای اکثر بیماران می شود
  • اسکارهای قدیمی را بدون هیچ عارضه ای درمان می کند.
  • عوارض جانبی جزئی هستند، بیماران فقط تورم و درد خفیف را در محل درمان تجربه می کنند

این روش به طرز شگفت انگیزی برای افرادی که اسکار چرخشی دارند به طور موثری عمل می کند. اسکارهای بسته شده را به راحتی ۱۰۰% بهبود می بخشد.

سابسیژن چگونه انجام می شود؟

  1.  در ابتدا ناحیه تحت درمان تمیز می شود تا آلودگی و آرایش از بین برود
  2. حاشیه های زخم ممکن است با نشانگر جراحی تعریف شوند و نور بالای سر را برای مشخص شدن فرورفتگی تنظیم کنند.
  3. بی حسی موضعی نفوذ می کند.
  4. یک سوزن سه مورب (شماره ۱۸ یا ۲۰ گیج) یا یک سوزن نوکور (شکل ۳) با زاویه حاد در مجاورت جای زخم با مورب به سمت بالا و موازی با سطح پوست وارد می شود. سوزن های کوچکتر (۲۵-۲۷) ممکن است برای زخم های سطحی کوچک و چین و چروک استفاده شود.
  5. سوزن از طریق درم پیش می رود و در حرکتی شبیه به فن به جلو و عقب حرکت می کند.
  6. هنگامی که نوارهای فیبری در عمق درم و سطح زیر جلدی عمیق پوست بریده می شوند ، صدای محکمی شنیده می شود.
  7. سوزن ۹۰ درجه می چرخد ​​و مجدداً در حرکتی شبیه به فن از طریق اسکار پوستی (زیر فنینگ) حرکت می کند.
  8. سوزن برداشته می شود و به صورت دورانی در اطراف نقطه خروجی فشرده می شود تا از ایجاد هماتوم بزرگ در اثر خونریزی جلوگیری شود.
  9. فشار دستی روی زخم برای چند دقیقه اعمال می شود.

موارد منع استفاده از سابسیژن

Subcision ممکن است در شرایط زیر مناسب نباشد:

  • بیمارانی که سابقه اسکارهای هیپرتروفیک یا کلوئید دارند
  • رتینوئید خوراکی سیستمیک فعلی یا اخیر (ظرف ۱۲ ماه) (به عنوان مثال استیترین ، ایزوترتینوئین)
  • خونریزی یا اختلالات انعقادی خون (انعقاد خون)
  • عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال

آیا  سابسیژن در درمان اسکار آکنه موثر است؟

بر اساس یک بررسی پژوهشی در سال ۲۰۱۰ ، در مورد اثربخشی سابسیژن صورت انجام شده است ،  مطالعات نشان می دهند که می تواند اسکار آکنه را به طور دائمی بهبود بخشد.

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۵ ، استفاده از سابسیژن جای جوش و درمان اسکارهای ناشی از آکنه در بین ۴۰ شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.

محققان گزارش کردند که اگرچه زخم ها به طور کامل بهبود نیافته اند ، اما ۹۰ درصد از بیماران بهبود ظاهر زخم های خود را گزارش کرده اند.

بعد ، یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۶ سه درمان اسکار آکنه را در ۴۵ شرکت کننده مقایسه کرد. سه درمان شامل:

  • فرعی
  • غلطک های درما
  • لیزر فرکشنال CO2

از بین سه درمانی که مورد آزمایش قرار گرفتند ، پزشکان روش سابسیژن پوست را موفق ترین روش رتبه بندی کردند.

بنابراین در تحقیقات به این نتیجه رسیدند که subcision یک گزینه موثر و مقرون به صرفه برای کاهش ظاهر زخم های آکنه است.

با انجام سابسیژن چه انتظاری می توان داشت؟

سابسیژن صورت معمولاً در کلینیک یا مطب پوست  معمولاً به عنوان یک عمل سرپایی انجام می شود. به این معنی که شما پس از اتمام عمل در بیمارستان بستری نخواهید شد.

 

                                                               مطلب پیشنهادی: درمان اسکار و جای زخم

ارزیابی جای زخم های آکنه

قبل از اینکه بتوانید نوع درمان را انتخاب کنید، باید دلیل و چگونگی ایجاد اسکار آکنه را بدانید. آکنه یک بیماری التهابی پوستی است که در آن سبوم تولید شده توسط غدد چربی همراه با باکتری ها و کثیفی ها مسدود می شود. در شرایطی که آنها به درستی درمان نمی‌شوند، ممکن است با زخم‌های مداوم مواجه شوید.

انواع مختلفی از اسکار وجود دارد، اما آنها معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: اسکارهای آکنه هیپرتروفیک و آتروفیک. اسکارهای هایپرتروفیک عموماً اسکارهای ضخیم بر روی پوست هستند. اسکار آتروفیک آکنه، یا بیشتر به عنوان اسکار افسرده شناخته می شود، بسیار شایع تر است و به سه دسته تقسیم می شود: icepick، boxcar و رولینگ.

شدت اسکار آکنه را می توان با استفاده از سیستم درجه بندی مناسب اسکار آکنه گودمن و بارون درجه بندی کرد تا مقایسه های عینی قبل و بعد از درمان امکان پذیر باشد.

۱. زخم های ماکولا

اسکارهای لکه زرد می توانند علائم صافی قرمز رنگ ، رنگدانه دار (قهوه ای) یا هیپوپیگمانته (کم رنگ) باشند. آنها مانند سایر نقاط زخم مشکلی از نظر خطوط کانتور ندارند ، بلکه از نظر رنگ  متفاوت هستند.

 

۲. اسکارهای آتروفیک یا هیپرتروفیک خفیف

در سابسیژن جای جوش ،اسکارهای خفیف آتروفی (نازک) یا هیپرتروفیک (ضخیم) ممکن است در فواصل  ۵۰ سانتی متری یا بیشتر آشکار نباشند و ممکن است به میزان کافی با آرایش یا ریش تراشیده شده در مردان یا موهای معمولی بدن در صورت سطحی پوشانده شوند.

۳. اسکارهای آتروفیک یا هیپرتروفیک متوسط

اسکارهای آتروفیک یا هیپرتروفیک متوسط ​​در فواصل ۵۰ سانتیمتر یا بیشتر آشکار است و به راحتی با آرایش یا ریش تراشیده در مردان یا موهای بدن در صورت سطحی پوشانده نمی شود .اما هنوز هم می تواند با کشش دستی صاف شود. 

۴. اسکارهای آتروفی یا هیپرتروفیک شدید

اسکارهای شدید آتروفی یا هیپرتروفیک در فواصل  بیشتر از ۵۰ سانتی متر مشهود است و در صورت اضافی با آرایش یا موهای ریش تراشیده در مردان یا موهای بدن پوشانده نمی شود و با کشش دستی پوست قادر به صاف شدن نیست.

 باید و نباید های  بعد از عمل سابسیژن

بلافاصله پس از انجام عمل سابسیژن:

  • فشار و یخ روی محل عمل اعمال می شود تا خطر خونریزی کاهش یابد.
  • ممکن است برای استتار نقاط کبود شده از آرایش استفاده شود.
  • برخی از متخصصان آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهابی را توصیه می کنند.
  • تعداد و شدت عمل در اولین درمان برای بررسی پاسخ  بدن بیمار  به عمل باید محدود شود ، به ویژه هنگام درمان نواحی دارای استعداد واکنش هیپرتروفیک پس از عمل جراحی.

عوارض جانبی سابسیژن

هماتوم، نوعی کبودی، ممکن است رخ دهد. همچنین ممکن است هیپرپیگمانتاسیون موقت پس از التهاب را تجربه کنید. بنابراین، به شما توصیه می شود از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. اکثر قرمزی و التهاب پس از ۲ تا ۳ روز کاهش می یابد

پس از عمل ، معمولاً نه تنها درد ، بلکه تورم و کبودی در محل تزریق وجود دارد. عوارض جانبی سابسیژن صورت بسیار کم هستند. اما در موارد نادری نیز ممکن است اتفاق بیفتند. 

عوارض  نادر سابسیژن  شامل موارد زیر می باشند:

  • عفونت داخل یا اطراف محل تزریق
  • تغییر رنگ پوست
  • آسیب به اعصاب یا رگ های خونی اطراف اسکار

چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

دوره های بهبودی برای بیماران کاهش اسکار آکنه متفاوت است. بلافاصله پس از درمان، قرمزی خفیف، تورم و خارش ایجاد می شود که در عرض ۳-۲ روز فروکش می کند. بیماران همچنین می توانند پس از انجام درمان انتظار یک درد حداقلی را داشته باشند. بسته به بهبود و نتایج، پزشک دستورالعمل های مختلفی را پس از عمل به شما ارائه می دهد.

بهبود درد ، تورم و کبودی گاهاً ۱ تا ۲ هفته طول می کشد. متخصص پوست ممکن است آنتی بیوتیک یا ضد التهاب را برای کمک به روند بهبودی تجویز کند.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز شما بستگی به شدت اسکار و همچنین توانایی بدن شما برای تشکیل بافت اسکار دارد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا زخم کمتر نمایان شود.

سوالات متداول درمورد سابسیژن پوست

آیا می توانم سایر روش های آکنه را با درمان سابسیژن ادغام کنم؟

درمان اسکار آکنه سابسیژن انعطاف پذیر است به گونه ای که می توان آن را در کنار سایر روش ها مانند فیلر پوست و لیزر انجام داد. ترکیبی از درمان‌های رفع اسکار آکنه توصیه می‌شود، زیرا فرد فقط یک نوع اسکار آکنه ندارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد برای از بین بردن کامل اسکارهای آکنه، در چند نوع روش مختلف مشترک شوید.

آیا درمان دردناک است؟

معمولاًعمل از بی حس کننده موضعی استفاده می شود. ممکن است کمی تورم و حساسیت بعد از سابسیژن تجربه شود. با این حال، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که درد به حداقل می رسد.

 چقدر باید منتظر بمانم تا نتایج را ببینم؟

در اکثر موارد، شدت آکنه بین ۱ تا ۲ درجه، ۶ ماه پس از جراحی بهبود می یابد.

آیا من یک کاندید ایده آل برای این روش هستم؟

اگر مطمئن نیستید که آیا واجد شرایط درمان سابسیژن صورت هستید یا نه حتماً با متخصصین این حوزه و پزشکتان مشورت کنید.

آیا سابسیژن جای جوش واقعاً تاثیر دارد؟

سابسیژن جای جوش برای اسکار آکنه یک روش بسیار مفید برای درمان اسکار آکنه است . علاوه بر این، توصیه‌های جدید منتشر شده در رابطه با استفاده از Accutane و دستگاه‌های فرکشنال از جمله سابسیژن پوست نشان می‌دهد که این روش‌ها می‌توانند همزمان با خیال راحت انجام شوند. این بدان معناست که بیماران مجبور نیستند قبل از انجام روش های اصلاح اسکار منتظر دوره پاکسازی ۶ تا ۱۲ ماهه باشند. درمان اسکارهای اولیه، به‌ویژه اسکارهای زود هنگام با سابسیژن و سایر تکنیک‌ها می‌تواند روش‌های اصلاح اسکار آکنه بهتر و کمتر تهاجمی‌تر را ارائه دهد. این بدان معناست که بیماران نیازی به زندگی با بار اسکار آکنه ندارند.

این نشان می‌دهد که اسکار آکنه را می‌توان زودتر و موثرتر درمان کرد. همانطور که همه ما می دانیم، هر چه زودتر اسکار آکنه را درمان کنیم، نتایج بهتری حاصل می شود. پیشگیری از اسکار آکنه بهترین نتایج را به همراه دارد، زیرا بیماران مجبور نیستند تحت فشارهای عاطفی، ناراحتی، هزینه و زمان از کار افتادگی اصلاح اسکار آکنه قرار بگیرند.

درمان های موثر همراه با سابسیژن پوست

سابسیژن جای جوش اغلب در کنار سایر درمان های پزشکی برای کاهش ظاهر اسکار توصیه می شود. این درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رتینوئیدهای موضعی : این کرم‌های تجویزی که حاوی ویتامین A هستند، می‌توانند به صاف کردن ظاهر زخم‌ها کمک کنند.

میکرونیدلینگ: این روش در مطب از سوزن های ریز برای تحریک تولید کلاژن استفاده می کند.

درم ابریژن : این تکنیک شامل استفاده از یک برس سیمی برای لایه برداری  لایه  بالایی پوست شما است. روی اسکارهای کم عمق بیشترین تاثیر را دارد.

لیزر درمانی:  این درمان شامل استفاده از لیزر برای برداشتن بالاترین لایه پوست و التیام جای زخم است.

لایه برداری شیمیایی : لایه برداری شیمیایی همچنین با از بین بردن لایه بالایی، جای زخم را بهبود می بخشد.

سابسیژن پوست به عنوان یک درمان اسکار آکنه می تواند به طور موثر با موارد زیر ترکیب می شود:

  • رتینوئیدهای موضعی
  • میکرونیدلینگ – درمارولر ، درماپن ، که ممکن است با خیال راحت بیش از ۱ روز پس از عمل جراحی انجام شود
  • لایه بردارهای اسیدی ، به عنوان مثال ۱۵٪ اسید تری کلرواستیک هر ۴ هفته استفاده می شود
  • TCA CROSS
  • درمان با لیزر فرکشنال

در صورتی که قصد دارید که از روش های دیگر همراه با سابسیژن جای جوش و اسکار  استفاده کنید،  حتما ابتدا با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. 

چندین عامل وجود دارد که ممکن است بر قیمت سابسیژن پوست تأثیر بگذارد:

قیمت پیلینگ شیمیایی

عوامل موثر بر قیمت پیلینگ پوست

 

تخصص دکتر

خود فناوری و محصول فقط مهم نیستند. در مورد اسکارهای شدید نیز باید تجربه پزشک را در نظر بگیرید. یک متخصص می تواند توصیه های درمانی مناسبی را برای شما ارائه دهد تا زمان و پول خود را هدر ندهید. حتما عکس قبل و بعد از بیماران قبلی را بخواهید.

ناحیه و شدت اسکار آکنه

نواحی بزرگ و اسکارهای عمیق‌تر روی صورت نیاز به درمان فشرده‌تری دارند که ممکن است چندین جلسه انجام شود. این بدان معنی است که هزینه بیشتری خواهد داشت.

تکنیک های تخصصی و سفارشی

همه درمان ها “یک اندازه برای همه” نیستند. یک متخصص پوست موثر وضعیت شما را به طور کامل ارزیابی می کند و مطمئن می شود که یک طرح سفارشی با درمان های خاص که برای شما مناسب تر است به شما ارائه می دهد.

ترکیبات/پرکننده های شفابخش

این ترکیبات شامل پرکننده‌های کلسیم،  S و پرکننده‌های اسید هیالورونیک هستند.

از آنجایی که کرم ها و لایه بردارهای شیمیایی به تنهایی نمی توانند به طور موثر اسکارهای عمیق آکنه را درمان کنند، یک عمل جراحی غیر تهاجمی جزئی مورد نیاز است. درمان سابسیژن صورت نیز باید توسط یک پزشک قابل اعتماد و آموزش دیده انجام شود.

 

https://dermnetnz.org/topics/subcision

https://www.healthline.com/health/subcision

 

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم