فواید حجامت برای پوست صورت

فواید حجامت برای پوست صورت

حجامت چیست؟

حجامت نوعی خون گیری می باشد که برای درمان بعضی از بیماری ها به کار می رود. اگر قصد انجام حجامت را دارید می توانید به مجموعه صورتگرماه مراجعه نمایید و از خدمات تخصصی طب سنتی و حجامت این مجموعه استفاده کنید. همچنین اگر علاقه مند به گذراندن دوره های آموزشی حجامت و طب سنتی را دارید با ما تماس بگیرید و در دوره های تخصصی و حرفه ای این مجموعه شرکت کنید. 

اگر قصد حجامت صورت خود را دارید توصیه می شود از بهترین کلینیک چشم پزشکی تهران قبل از انجام حجامت مشاوره رایگان دریافت کنید.

حجامت دارای سابقه ۷۰۰۰ ساله است که در میان اطبای سنتی جایگاه ویژه ای دارد. اگر بخواهیم از دیدگاه بزرگان دین نیز بررسی کنیم ، حجامت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این توجه به اندازه ای بوده که پیامبران و ائمه اطهار(ع) حجامت را یک سنت الهی میدانستند. حجمات برای درمان بسیاری از بیماری ها یا حتی برای زیبایی مورد استفاده قرار میگرد. ازجمله فواید حجامت برای پوست  که در ادامه قطعا بیشتر در مورد ان با شما صحبت خواهیم کرد ، حجامت برای صورت است. 

فواید حجامت

فواید حجامت برای پوست صورت

فرق خون دادن با حجامت چیست؟

تفاوت هایی در خون دادن و حجامت وجود دارد. پیشنهاد می شود قبل از انجام حجامت به آزمایشگاه مراجعه نمایید و آزمایشات لازم را انجام دهید. با مراجعه به آزمایشگاه تاو که یکی از بهترین آمایشگاههای تهران است می توانید بسیاری از خدمات را به صورت رایگان دریافت کنید.

  •  حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می گردد بسیار کمتر از خون دادن است. به همین دلیل احتمال ضعف در هنگام خون دادن بیشتر از حجامت می باشد.
  •  در حجامت ابتدا بادکشی انجام می شود و سپس خون از بدن خارج می گردد. این عمل باعث فعال شدن سیستم هایی در بدن می شود که در هنگام خون دادن فعال نیستند.
  •  هنگام حجامت آلودگی به بدن وارد نمی شود چراکه حجامت فعال کننده است و سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کند. بنابر همین دلیل میکروبها نمی توانند وارد بدن شوند.
  • تفاوت آشکاری که میان حجامت و خون دادن می باشد نوع و مقدار خون خارج شده از بدن است. خونی که در حجامت از بدن خارج می شود سیاه و غلیظ است . این خون دارای مقداری اوره ، چربی و ترکیبات زائد است که با خارج شدن از بدن باعث ایجاد خون تازه می شود.در خون دادن ۴۵۰ سی سی خون تازه با سوزن از ورید گرفته می شود در حالی که در حجامت تنها ۵۰ سی سی خون از مویرگ گرفته می شود. 
  •  علاوه بر موارد گفته شده حجامت به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک زیادی میکند. سیستم هورمونی و عصبی بدن با انجام حجامت تقویت می شود و از ابتلا به ۱۵۰ نوع بیماری جلوگیری می کند.

 

مطالب پیشنهادی:

حجامت برای درمان چه بیماری هایی مورد استفاده قرار میگرد؟ 

حجامت فواید متعددی دارد و به درمان بیماری های زیادی کمک می کند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

  • چربی خون بالا
  • بیماریهای انسدادی عروق کرونر
  • دردهای عضلانی
  • آلرژی های دارویی یا غذایی یا فصلی
  • سردردهای عصبی و میگرنی
  • بیماریهای پوستی
  • و…

فواید حجامت برای پوست صورت

حجامت همانطور که قبل تر نیز گفته شد فوایدی بسیاری دارد. از حجامت برای صاف شدن و درخشندگی پوست صورت نیز استفاده می شود. در واقع حجامت یک درمان غیر تهاجمی می باشد که باعث ایجاد برجستگی در خطوط صورت می شود. بسیاری از افراد از این روش درمانی به عنوان یک مکمل در کنار میکرونیدلینگ صورت حتی یک روش درمانی کامل استفاده می کنند. تفاوت هایی زیاد میان حجامت صورت و دیگر قسمت های بدن می باشد که در ادامه بیشتر به ان خواهیم پرداخت.

چه تفاوت هایی میان حجامت صورت و دیگر قسمت های بدن وجود دارد؟

حجامت در بدن بدون در نظر گرفتن محل آن صرفا به عنوان ماساژ های عمیق پوستی به کار می رود. اما میان صورت و دیگر قسمت های بدن تفاوت هایی وجود دارد.

  1. تجهیزات حجامت : تجهیزات مورد استفاده برای حجامت صورت بسیار نرم تر است. لطافت پوست صورت ایجاب می کند که باید از فنجان های کوچک تر و البته نرم تر برای حجامت صورت استفاده شود. اما در قسمت های دیگر بدن می توان از فنجان های شیشه ای یا حتی سفالی نیز استفاده کرد.
  2. کبودی بعد از حجامت : برای حجامت بدن از مکش های نسبتا شدیدی استفاده می شود که سبب ایجاد کبودی هایی است. علاوه برآن استفاده از گرما همچون فنجان های گرم شده برای ایجاد خلا در صورت اصلا رایج نمی باشد. در واقع بر خلاف حجامت بدن ، در صورت از حرکت مداوم فنجان ها برای عدم ایجاد کبودی کمک گرفته می شود.
  3. تمیز کردن پوست : حجامت روی صورت برعکس دیگر قسمت های بدن ابتدا با تمیز کردن پوست همراه است. در واقع قبل از شروع حجامت پوست صورت باید کاملا نرم و تمیز شده باشد.
  4. هدف از حجامت صورت : هدف از حجامت صورت شفاف تر شدن رنگ ها و جوان سازی بافت صورت می باشد. با حجامت صورت جریان خون تسهیل پیدا کرده و باعث تخلیه ضایعات لنفاوی می شود. اما حجامت بدن با هدف کاهش تنش های عضلانی و تسکین دردهای صورت می گیرد.

حجامت صورت چه فوایدی برای پوست دارد؟

اگرچه به صورت مختصر در مورد فواید حجامت صورت گفته شده اما در این قسمت کمی بیشتر با فواید حجامت برای پوست صورت آشنا می شویم.

مطلب پیشنهادی :  آموزش ساخت کرم های گیاهی ۲۰۲۱

۱- تحریک تولید کلاژن

با افزایش سن تولید کلاژن در بدن با کاهش روبرو می شود. کلاژن در واقع یک پروتئین ضروری برای  ساخت بافت می باشد. خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل وجود همین پروتئین است. بنابراین با کاهش مقدار آن پوست مستعد چین و چرک شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. حجامت با تقویت کلاژن های موجود در پوست باعث تسهیل بازسازی بافت های پوست می ود و در نهایت پوست مجدد کشیده شده و شفافیت خود را حفظ می کند.

۲- از بین بردن پف صورت

یکی از عمده دلایل ایجاد پف در صورت اختلال در سیستم لنفاوی می باشد. این اختلال سبب تجمع مایهات در زیر پوست شده و زیبایی ان را می کاهد. حرکت آرام فنجان های حجامت بر روی صورت باعث تحریک غدد لنفاوی شده و از تجمع مایهات زیر پوست جلوگیری می کند. حجامت صورت به برطرف کردن گودی های زیر چشم یا برجسته نمودن گونه ها کمک زیادی می کند.

نکته ای وجود دارد هنگام حجامت ممکن است رنگ صورت شما کمی مایل به قرمز شود. دلیل اصلی این اتفاق انجام مکش و حرکت خون به سمت سطح پوست برای انتقال اکسیژن به سلول هاست که تنها بعد از  ۱۰ دقیقه این قرمزی برطرف می شود.

۳-رطوبت سازی پوست صورت

یکی دیگر از فواید حجامت برای پوست می توان به باز کردن منافذ پوستی اشاره کرد. با این عمل درصد جذب لوسیون ها و سرم ها افزایش پیدا می کند.

۴- کاهش خطوط ریز

بسیاری از افراد برای جلوگیری از  چین و چروک های پوست خود به سراغ روش هایی ازجمله تزریق بوتاکس ، جراحی های nip-tuck و سایر موارد شیمیایی روی می آورند. اما شما می توانید با استفاده از حجامت صورت به کاهش خطوط ریز ایجاد شده کمک نمایید. این عمل نسبت به استفاده از مواد شیمیایی یا راه های غیر ایمن بسیار عقلانی تر می باشد.

۵- درمان کمبودهای پوست

حجامت صورت همانطور که به ان اشاره شد باعث روشن تر شدن رنگ پوست و شفاف تر شدن آن می شود. اما حتما دقت کنید که اگر شما داری جوش و آکنه یا ملاسما یا مشکلات مشابه هستید از انجام حجامت خودداری کنید. این افراد لازم است حتما قبل از انجام حجامت با پزشک مشورت نماید.

 

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم