کربوکسی تراپی چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

کربوکسی برای درمان سلولیت ، تیرگی زیر چشم و علائم کشش صورت استفاده می شود. افرادی که این روش  را انجام می دهند،  بهبودی در موارد زیر پیدا می کنند:

  •  افزایش جریان خون 
  • قابلیت ارتجاعی پوست
  • خطوط ریز و چین و چروک
  • همچنین به ترمیم کلاژن و تخریب رسوبات چربی کمک می کند.

علاوه بر این ،  کربوکسی تراپی می تواند با افزایش جریان خون به پلک ، به کاهش حلقه های تیره زیر چشم کمک کند. برخی پزشکان همچنین از این درمان برای درمان اختلال نعوظ ، آرتریت حاد ، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده می کنند.

برای کاهش چربی و سلولیت ، این روش اغلب بر روشهای تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

عمل کربوکسی را می توان روی صورت ، پلک ها ، گردن ، معده ، بازوها ، پاها و باسن استفاده کرد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

 مکانیسم این روش عمدتا یکسان است. اما ویژگی های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت خواهد بود. 

 برای آموزش کربوکسی تراپی باید بدانید که مخزن گاز دی اکسید کربن با لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می شود. پزشک میزان جریان گاز از مخزن را با دقت تنظیم می کند. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریل که دارای فیلتر در انتها است ، ساطع می شود. فیلتر هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن جمع آوری می کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک از طریق سوزن گاز زیر پوست را تزریق می کند.

این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن ، کرم بی حسی را روی محل تزریق ، می مالند. با اینکهاین روش درمانی با درد زیادی همراه نیست،  اما برخی از افراد ادعا می کنند که احساس عجیبی پس از مدت کوتاهی احساس می کنید.

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً فقط ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود.

 

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

کربوکسی صورت

چگونه برای کربوکسی تراپی آماده می شوید؟

هیچ آمادگی خاصی قبل از عمل وجود ندارد ، اگرچه پزشک ممکن است بسته به شرایط شما دستورالعمل خاصی داشته باشد.

 

                                                       مطلب پیشنهادی: کاربرد لوسیون کالامین برای پوست

روش کار کربوکسی چگونه است و دقیقا در بدن چه تغییراتی انجام می دهد؟

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت ، علائم کشش و تیرگی زیر چشم است. سلولهای بدن دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. گلبولهای قرمز اکسیژن را که استنشاق کرده و آن را می گیرند و به بافت ها می رسانند ، سپس دی اکسید کربن را جمع آوری می کنند. در نهایت ، دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می شود.

یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن ، گردش خون را در یک ناحیه خاص افزایش دهد و باعث شود گلبول های قرمز خون به سمت آن منطقه هجوم آورند. هنگامی که سلول های خونی به محل می رسند ، باعث افزایش گردش خون می شوند. این کار خاصیت ارتجاعی پوست را ترمیم می کند و در مورد حلقه های زیر چشم ، رنگدانه را به درخشندگی سالم تغییر می دهد.

علائم کشش:

علائم کششی که روی بدن خود مشاهده می کنید ، پارگی کلاژن پوستی هستند. کربوکسی کلاژن جدیدی ایجاد می کند که باعث ضخیم شدن پوست و بهبود ظاهر آن می شود.

سلولیت:

گاز دی اکسید کربن نیز می تواند به سلول های چربی تزریق شود که باعث ترکیدن و دفع سلول ها در بدن می شود. سلولیت زمانی ایجاد می شود که چربی زیر جلدی از طریق پوست بیرون زده است. مطالعاتی که از منابع معتبر وجود دارد که نشان می دهد که کربوکسی تراپی در هر حال برای درمان سلولیت موثر است.

حلقه های زیر چشم:

حلقه های تیره زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود که باعث جمع شدن عروق می شود. تزریق گاز زیر پلک ، این تجمع مایل به آبی را کاهش می دهد و رنگ قرمز را جایگزین آن می کند.

آلوپسی:

ریزش مو (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف را  نیز می توان با روش کربوکسی تراپی درمان کرد.

آموزش کربوکسی تراپی

عمل کربوکسی چگونه انجام می شود؟

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟

روش کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً بی خطر است و تقریباً عوارض جانبی ندارد. اما ممکن است افراد در محل تزریق ، به ویژه در بازوها و پاها با  کبودی مواجه شوند.این کبودی باید ظرف یک هفته برطرف شود.

افرادی که از روش کاهش چربی یا سلولیت استفاده می کنند نباید ۲۴ ساعت خود را در آب غوطه ور کنند ، از جمله شنا کردن یا استفاده از وان.

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟

عوارض کربوکسی

بعد از انجام کربوکسی چه انتظاری باید داشته باشید؟

هنگامی که کربوکسی تراپی برای درمان علائم کشش و اسکار استفاده می شود ، نسبتاً بدون درد است. این به این دلیل است که بافت اسکار عصبی ندارد. ممکن است با خارش علائم کشش در طول عمل مواجه باشید. خارش باید در حدود پنج دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می کنند ، ممکن است در حین تزریق فشاری را احساس کنند ، مانند حسی که در هنگام آزمایش فشار خون احساس می شود. این ناشی از انبساط گاز است.

مناطق تحت درمان پس از درمان تا ۲۴ ساعت گرم و ملتهب می شوند ، زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می دهد و گردش خون بهبود می یابد. با این حال ، شما باید بتوانید روال عادی زندگی خود را پس از اتمام عمل انجام دهید. 

منبع: 

https://www.healthline.com/health/carboxytherapy#overview

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم