میکرودرمال چیست ؟ پیرسینگ میکرودرمال چگونه انجام می شود؟

پیرسینگ میکرودرمال

میکرودرمال چیست ؟ پیرسینگ میکرودرمال چگونه انجام می شود؟

در مجموعه صورتگرماه خدمات میکرودرمال و پیرسینگ و همچنین آموزش میکرودرمال و پیرسینگ به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای توسط پزشک انجام می شود.

اگر قصد انجام میکرودمال و یا پیرسینگ را دارید جهت دریافت مشاوره رایگان توسط پزشک با ما تماس بگیرید. جهت گدراندن دوره های آموزشی کاملا تخصصی و حرفه ای در این زمینه می توانید از دوره های آموزشی خصوصی و گروهی مجموعه استفاده کنید.

 پیرسینگ و میکرودرمال ، که به عنوان سوراخ میکرودرمال یا پیرسینگ تک نقطه ای نیز شناخته می شود ، یک سوراخ است که در هر سطح صاف بدن قرار می گیرد و با یک لنگر پوستی که در زیر پوست نصب شده است در محل خود نگه داشته می شود. در مبحث آموزش پیرسینگ میکرودرمال باید بدانید که در پیرسینگ های معمولی بدن جواهرات را از یکسر وارد کرده واز سر دیگر خارج می شوند. اما در پیرسینگ میکرودرمال جواهرات روی سطح پوست قرار می گیرند و با یک لنگر  که در لایه های پوست تعبیه شده است، در جای خود قرار می گیرند. با این روش فقط مهره های کوچکی روی پوست خود خواهید داشت.

مطالب پیشنهادی:

 پیرسینگ میکرودرمال این روزها بسیار ترند و محبوب است. زیرا می توان روی هر قسمت از پوست بدنتان که مایل هستید، آن را انجام داد. در واقع پیرسینگ و میکرودرمال را می توانید روی هر قسمتی از بدن که  امکان پیرسینگ زدن را ندارد، انجام دهید. شما می توانید الگوهایی را با استفاده از چندین درمال ایجاد کنید ، یا می توانید یک جواهر  را نیز  ضمیمه کنید ، که در پیرسینگ انگشتان محبوب است. شما می توانید هر جایی از بدنتان با هر مدلی را بخواهید، تزئیین کنید.

پیرسینگ میکرودرمال
پیرسینگ میکرودرمال چیست

روغن درخت چای برای پیرسینگ میکرودرمال چه کاری می تواند انجام دهد؟

روغن درخت چای به دلیل قابلیت های ترمیم زخم شناخته شده است. این تا حدی به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی آن است. همچنین ممکن است خواص ضد عفونی داشته باشد، که می تواند به جلوگیری از عفونت های باکتریایی کمک کند.

روغن درخت چای ممکن است منبع قابل اعتمادی برای موارد زیر باشد:

  • قرمزی و تحریک اطراف سوراخ را کاهش دهد
  • پاپول ها، پوسچول ها و سایر برجستگی ها را کوچک کند
  • از تشکیل کلوئید و سایر بافت های اسکار جلوگیری می کند
  • جلوگیری از عفونت قارچی منبع مطمئن

روغن درخت چای را نباید قورت داد، بنابراین معمولاً برای استفاده خوراکی توصیه نمی شود. بلعیدن می تواند منجر به عوارض جانبی نامطلوب از جمله کاهش هماهنگی عضلات، سرگیجه و گیجی شود.

در برخی موارد، ممکن است استفاده از روغن درخت چای به عنوان بخشی از دهان شویه یا مرطوب کردن بی خطر باشد. قبل از استفاده از روغن برای مراقبت از پیرسینگ دهان، باید با متخصص خود صحبت کنید.

آیا فرآیند پیرسینگ میکرودرمال با درد همراه است؟

کمی درد با همه انواع پیرسینگ ها امکان پذیر است. احساس شما در طول فرآیند پیرسینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:

  • محل قرارگیری (هرچه ناحیه گوشتی تر باشد، احتمال آسیب کمتری دارد)
  • نوع عمل (پنچ های پوستی کمتر دردناک تلقی می شوند)
  • آستانه تحمل درد فردی شما
  • سطح تجربه و مهارت فرد متخصص 

پیرسینگ و میکرودرمال چگونه انجام می شود؟

پیرسینگ و میکرودرمال
پیرسینگ و میکرودرمال چگونه انجام می شود

 

حتماً تابحال درمورد پیرسینگ میکرودرمال چیز هایی شنیده اید، اما  چگونه انجام می شود؟

 در این روش هیچ نقطه خروجی وجود ندارد . جواهرات وارد بدن می شوند و سپس با یک لنگر که در زیر سطح پوست قرار می گیرد ، در محل خود نگه داشته می شوند. از سوزن برای برداشتن یک تکه کوچک از گوشت استفاده می شود ،تا یک حفره کوچک در پوست ایجاد شود.  سپس ،  لنگر بر روی ناحیه مورد قرار داده می شود. در نهایت ، جواهرات روی لنگر پیچ می شوند.

نصب پیرسینگ میکرودرمال با سوزن

عمل نصب پیرسینگ پوستی با استفاده از سوزن ، مشابه سایر روشهای معمول پیرسینگ است ، اما سوزن به جای یک سوراخ ، یک کیسه L شکل در پوست ایجاد می کند.

فرآیند نصب پیرسینگ و میکرودرمال:

  • این ناحیه با استفاده از اسکراب جراحی استریل می شود.
  • برای دقت بیشتر ، منطقه با جوهر مشخص شده است.
  • سوزن را وارد پوست کرده و سپس بیرون می آورند. (این یک  کیسه ایجاد می کند که لنگر در آن قرار می گیرد.)
  • با استفاده از پنس ، سوراخ کننده صفحه پایه لنگر را در سوراخ یا کیسه ای که قبلاً ایجاد شده است وارد می کند. لنگر را فشار می دهند تا کاملا در زیر پوست و موازی سطح پوست قرار گیرد.
  • سپس جواهرات روی لنگر  قرار می گیرند . گاهی اوقات ، جواهرات قبل از عمل متصل می شوند.

توجه: سوزن های مورد استفاده باید مخصوص سوراخ کردن یا سوزن  پزشکی باشد. انتخاب اندازه سوزن مناسب ، بستگی به محل سوراخ شدن و آناتومی پوست مشتری دارد.

تفاوت سوراخ کردن سطح پوست و پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ میکرودرمال
آموزش پیرسینگ میکرودرمال

بیشتر افراد از اصطلاحات پیرسینگ میکرودرمال و سوراخ شدن سطحی به معنای یکسان استفاده می کنند ، اما معمولاً وقتی افراد به سوراخ های سطحی اشاره می کنند ، در مورد سوراخ های هالتر که بر روی سطح پوست قراردارند، صحبت می کنند.

برخلاف سوراخ های پوستی معمولی (ایمپلنت های میکرودرم) ، سوراخ های سطحی (ایمپلنت های ترانس درم) بیشتر تهاجمی بوده و دارای نقطه ورود و خروج هستند. به جای اینکه جواهرات با لنگر محکم شوند ، هالتر را در گوشت قرار می دهند به طوری که هر دو انتهای هالتر از پوست بیرون می آیند و میله میانی زیر گوشت قرار می گیرد. 

پیرسینگ های پوستی چگونه در جای خود قرار می گیرند؟

لنگر پوستی دارای پایه ای است که جواهرات را در زاویه ۹۰ درجه نگه می دارد. این پایه دارای سوراخ هایی است (برخی کوچک و برخی بزرگ).

وقتی لنگر در زیر پوست قرار می گیرد، پوست روی آن شروع به ترمیم می کند و روی پیرسینگ را می پوشاند و از طرف دیگر به پوست متصل می شود. از آنجا که پوست روی سوراخ  ترمیم می شود ، لنگر باید بدون لرزش در جای خود بماند.

 

میکرودرمال
میکرودرمال پوستی

مراقبت های بعد از پیرسینگ و میکرودرمال 

پس از اینکه پیرسینگ و میکرودرمال را انجام دادید، تا چند روز آن را با پانسمان و یا Band-Aid بپوشانید.
پس از آن ، باید منطقه را با استفاده از محلول نمک دریایی دوبار در روز تمیز کنید. ¼ قاشق چایخوری نمک غیر یددار را در یک فنجان آب گرم حل کنید و از یک پنبه تمیز برای تمیز کردن محل استفاده کنید.

همچنین می توانید محلول را روی محل پیرسینگ اسپری کنید. با دستمال کاغذی یا حوله کاغذی آن را به آرامی خشک کنید. هر بار که سوراخ را تمیز می کنید باید از یک دستمال یا حوله کاغذی جدید استفاده کنید زیرا اگر از دستمال و حوله هایی که قبلآ استفاده شده‌اند،  استفاده کنید ممکن است خاک و باکتری را در خود جمع کنند که باعث عفونت می شود.
از  درحالی که پوست ناحیه مورد نظر خشک است، در همان حال از صابون ها استفاده نکنید. اشکالی ندارد اگر آب صابون در زیر دوش سوراخ شود ، اما صابون را مستقیماً به آن محل نزنید.

روغن چای ضد باکتری و ضد قارچ است  هرچند وقت یکبار مقداری از رقیق شده آن را روی پنبه بزنید و روی محل پیرسینگ و میکرودرمال بزنید. اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا باعث خشکی پوست می شود.

پوسته پوسته شدن طبیعی است. شما نباید آن را انتخاب کنید یا سعی کنید آن را به زور بردارید. به سادگی آن را با استفاده از محلول نمک تمیز کنید تا ناحیه عاری از باکتری باشد.
برای کاهش زمان بهبودی ، این دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید. در صورت بی احتیاطی ، دچار عفونت می شوید که روند بهبود را طولانی می کند.

رد پیرسینگ میکرودرمال پوست

برای آموزش پیرسینگ میکرودرمال هنگامی که بدن با یک لنگر پوستی وارد می شود، این احتمال وجود دارد که سلول های بدن آن را به عنوان یک جسم خارجی پس بزنند. در چنین مواردی، این سلول ها سعی می کنند از تهدید فرار کنند و پوست بهبود می یابد و در نهایت جای پیرسینگ را التیام می بخشد. به این عمل رد سوراخ پوستی گفته می شود. این اتفاق در موارد بسیار کمی رخ می دهد، اما باید مراقب پیرسینگ باشید تا از احتمال رد شدن جلوگیری کنید.

خطرات انجام پیرسینگ میکرودرمال

روش انجام پیرسینگ میکرودرمال
آموزش پیرسینگ میکرودرمال

اگرچه این روزها پیرسینگ های پوستی کاملاً شناخته شده و محبوب هستند، اما با خطراتی نیز همراه هستند. برای آموزش پیرسینگ میکرودرمال باید ابتدا از خطرات این کار آگاه باشید.

عفونت پیرسینگ میکرودرمال :

اگر پیرسینگ در یک محیط استریل انجام نشود ، یا مراقبت های لازم انجام نشود .، باکتری ها می توانند در عمق درم پخش شوند.

جابه جایی پیرسینگ

اگر لنگر به اندازه کافی عمیق وارد نشود، ممکن است در داخل درم جابجا شود و به ناحیه دیگری از پوست منتقل شود.

طرد شدن

رد شدن لنگر ممکن است که بافت‌های پوست در درم منبسط می‌شوند تا زمانی که جواهرات کاملاً از پوست خارج شوند. اگرچه با جابجایی لنگر معمول است، بدن شما ممکن است به سادگی آن را به عنوان یک جسم خارجی ناخواسته تشخیص دهد و آن را رد کند.

آسیب بافتی پیرسینگ میکرودرمال

اگر لنگر خیلی عمیق وارد شود، ممکن است به عروق خونی یا اعصاب اطراف آسیب برساند.

هایپرگرانولاسیون پیرسینگ میکرودرمال

یک برآمدگی قرمز رنگ در اطراف محل پیرسینگ همان هایپرگرانولاسیون ، زمانی رخ می دهد. که جواهرات بیش از حد سفت باشد. یا اگر  پیرسینگ به شکل دیگری تحریک شود. خفه کردن پوست اطراف با لوازم آرایش یا پارچه های تنگ، درهم ریختگی مداوم جواهرات و تمیز کردن نامناسب همگی می تواند منجر به گرانولاسیون شود.

جای زخم پیرسینگ میکرودرمال

برای آموزش پیرسینگ میکرودرمال باید توجه کنید که اگر پوست شما، پیرسینگ را رد کند، یا جواهرت را بردارید و یا اینکه دیگر از پیرسینگ استفاده نکنید، در این صورت جای آن یک اسکار کوچک ایجاد می شود.  

مطلب پیشنهادی: درمان اسکار و جای زخم

چه مدت طول می کشد تا پیرسینگ بهبود یابد؟

پیرسینگ میکرودرمال پوست معمولاً در عرض یک تا سه ماه بهبود می یابد. اگر توصیه‌های مراقبت‌های لازم  را رعایت نکنید، ممکن است بهبودی پیرسینگ بیشتر طول بکشد.

ایجاد پوسته در اطراف قسمت بالای جواهرات و تورم جزئی در طی چند هفته اول معمول است. با ادامه روند بهبودی، این علائم به تدریج کاهش می یابد.

ولی خارج از این موارد می تواند ار علائم عفونت باشد.

چه جواهراتی برای پیرسینگ میکرودرمال مناسب است؟

تیتانیوم جراحی : اگر پوست حساسی دارید، تیتانیوم کمترین احتمال را دارد که باعث تحریک شود.
استیل ضد زنگ جراحی : این مورد از محبوبت ترین های جواهرات است. اگرچه که به عنوان یکی از جواهرات ضد آلرژی شناخته می شود، اما ممکن است تحریک شود.
نیوبیم:  این یکی دیگر از مواد ضد حساسیت است که احتمال رد شدن آن کم است.
طلا:   برای آموزش پیرسینگ میکرودرمال باید بدانید که کیفیت طلا مهم است. در طول فرآیند بهبودی به طلای زرد یا سفید ۱۴ عیار بچسبید. طلای بالاتر از ۱۸ عیار چندان بادوام نیست. جواهرات با روکش طلا نیز می توانند منجر به عفونت و واکنش های آلرژیک شوند.

منبع:

https://www.healthline.com/health/dermal-piercing#jewelry-type

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم