درمان اسکار و جای زخم

درمان اسکار و جای زخم

زیبایی به دلایل بسیار متنوع ای گره خورده که یکی از مهم ترین آن ها برخورداری از پوستی صاف، بدون زخم و جای جوش، لک و… است. اگر بر روی پوست شما علائمی همچون جای زخم و اسکار وجود دارد که به زیبایی پوست شما خدشه وارد کرده است در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی به معرفی و بررسی روش های موثر در درمان اسکار و جای زخم بپردازیم و اطلاعات کاملی از این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

درمان اسکار و جای زخم با استفاده از روش های متنوع

بدون شک وجود زخم و آثار آن بر روی پوست می تواند علاوه بر کاهش زیبایی، اعتماد به نفس شما را نیز به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. از این رو همواره افراد به دنبال روش های بسیار مناسب برای درمان اسکار و جای زخم هستند تا بتوانند زیبایی و اعتماد به نفس را در خود زنده کنند که در ادامه به معرفی روش های درمانی موثر در جهت رفع جای زخم می پردازیم.

اسکار چیست؟

به طور یقین می دانید که در صورت ایجاد زخم بر روی پوست، پوست تمام تلاش خود را می کند تا بتواند به ترمیم محل زخم خوردگی بپردازد، از این رو در پی تمامی تلاش های پوست مقدار بسیار زیادی کلاژن تولید می شود تا بتواند محل زخم خوردگی را به یکدیگر جوش دهد. در اصطلاح به مکانی که زخم توسط کلاژن ها با پوست جوش می خورد، اسکار و یا جوشگاه گفته می شود.

اسکار چیست

اما تنها اسکار برای زخم های سطحی نیست! بلکه در برخی از مواقع به دلیل شدت جراحات و انجام عمل های جراحی، سزارین، بخیه و… می توان شاهد اسکار های متنوعی از لحاظ شکل اندازه و همچنین نوع آن بود که در اکثر موارد می تواند زیبایی پوست را مختل کند.

آیا می توان به درمان اسکار و جای زخم پرداخت؟

خوشبختانه امروزه با استفاده از روش های پزشکی و درمانی و حتی طب سنتی به راحتی می توان به درمان مشکلات پوستی پرداخت تا بتوان زیبایی را به پوست خود برگرداند. البته برای درمان از چندین روش توام با یکدیگر استفاده می شود و تنها یک روش نمی تواند رضایت مطلوب را به بیمار القا کند.

البته این مورد را به خاطر داشته باشید که میزان اسکار و اندازه آن تاثیر بسیار زیادی در زمان بهبودی و همچنین انجام روش های درمانی دارد. از این رو اگر اسکار و جای زخم شما به میزان قابل توجهی بزرگ است باید کمی صبور باشید تا بتوانید پس از انجام مراحل درمانی متعدد به نتیجه دلخواه خود برسید.

سابسیژن، ابریژن، پیلینگ شیمیایی، میکرونیدلینگ و… برخی از مهم ترین روش های درمانی این عارضه پوستی هستند که در ادامه اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

درمان اسکار

آشنایی با نوع اسکار،یکی از مهم ترین اقدامات اولیه قبل از درمان

یکی از مهم ترین مواردی که باید قبل از درمان به بررسی آن پرداخت، نوع اسکار است چراکه نوع آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب روش درمانی مناسب بگذارد. از این رو در ادامه به معرفی انواع اسکار های ایجاد شده بر روی پوست خواهیم پرداخت و در نهایت اطلاعات کاملی در خصوص نحوه از بین بردن آن ها می پردازیم.

  1. اسکار هایپرتروپیک (بافت اضافی)
  2. اسکار آتروفیک (تورفتگی)

اسکار هایپرتروپیک (بافت اضافی):

همان طور که از نام این اسکار برمیاید، اسکار هایپرتروپیک در واقع نوعی بافت اضافی است که بر روی پوست قرار دارد. همانند جای جوش! در واقع این جای جوش برجسته و برآمدگی دارد.

اسکار آتروفیک (تورفتگی):

برخی اسکار ها نیز همانند جای جوش فرورفته  و یا تو رفته هستند که به آن ها اسکار آتروفیک (تورفتگی) گفته می شود که دارای دو نوع شایع به نام های Ice Pick و Boxcar است.

همان طور که اشاره نمودیم جای زخم و اسکار تاثیر بسیار زیادی در تعیین روش درمانی دارد! از این رو قبل از انتخاب مناسب ترین روش، بهتر است جای اسکار و زخم را به پزشک مربوطه نشان دهید تا بهترین روش درمانی انتخاب شود.

درمان اسکار و جای زخم با استفاده از روش درمانی میکرونیدلینگ

امروزه می توان روش درمانی میکرونیدلینگ را به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین روش های موجود در دنیا به جهت حذف و کاهش آثار اسکار و جای زخم دانست که تاثیر بسیار زیادی در میزان بهبودی پوست دارد. جالب است بدانید در میان تمامی روش های موجود این روش به عنوان یک روش کم خطر و پر تاثیر می تواند روند بهبودی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

درمان اسکار با میکرونیدلینگ

اما نحوه کارکرد روش میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

در این روش از یک دستگاه مخصوص استفاده می شود که از سوزن های بسیار ریز و ظریفی تشکیل شده است. پس از شروع کار، سوزن های ریز وارد پوست شده و به تعداد بسیار قابل توجه ای میکروکانال در پوست ایجاد می کنند، در نهایت کلاژن های پوست تحریک شده و سعی بر ترمیم کانال های به وجود آمده می کنند که در این شرایط می توان شاهد از بین رفتن جای زخم و اسکار بر روی سطح پوست بود.

درمان جای زخم و اسکار با استفاده از روش درمانی سابسیژن

اگر بر روی پوست خود از جای جوش با عمق بسیار بالا رنج می برید، روش سابسیژن مناسب ترین روش برای درمان ناهنجاری های ایجاد شده بر روی پوست توسط جوش است. شیوه از بین بردن این روش، حذف چسبندگی جای زخم و پوست است.

از بین بردن جای جوش، زخم و اسکار با استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن

اگر به دنبال حذف جای جوش، جای زخم و اسکار های خفیف و سطحی بر روی پوست خود هستید بهترین روش برای از بین بردن آن ها استفاده از روش درمانی میکرودرم ابریژن است که توسط دستگاهی خاص انجام می شود. توجه داشته باشید که همان طور که اشاره نمودیم این روش تنها برای زخم های سطحی است و نمی توان برای لایه های عمیق پوستی از این روش استفاده نمود.

۲ دیدگاه.

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم