زالو درمانی چیست؟ همه آنچه که باید درباره تاثیر زالو درمانی برای سلامتی بدانید

زالو درمانی
آنچه در این مطلب می خوانید : پنهان
زالو درمانی چیست؟ همه آنچه که باید درباره تاثیر زالو درمانی برای سلامتی بدانید

زالو درمانی چیست؟ همه آنچه که باید درباره تاثیر زالو درمانی برای سلامتی بدانید

درمیان روش های زیادی که در طب سنتی برای درمان بیماری ها به کار گرفته می شود . زالو درمانی به دلیل فواید زیاد خود طرفداران زیادی نیز دارد. استقبال روبه رشد افراد از این روش درمانی باعث شده . تا پزشکان عمومی نیز با گذراندن دوره آموزش طب سنتی به انجام زالو درمانی روی بیاورند. البته این افزایش تقاضا زمینه ساز بسیاری از سو استفاده ها نیز شده است.

زالودرمانی یکی از روش‌های درمانی تجویز شده برای بیماریهای مختلف در طب سنتی به شمار می‌رود اما سوالی که همواره مطرح می‌شود این است که چه کسانی زالودرمانی را انجام دهند؟ و چه کسانی آن را انجام ندهند؟ در واقع این روش درمانی مانند  روشهای دیگرممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که اگر به درستی انجام نشود، تشدید می‌یابد. در این مقاله که دستاورد مرکز زالو درمانی کلینیک صورتگرماه  است اطلاعات کاملی درباره زالو درمانی ارائه می شود.

طب سنتی

طب سنتی

برای زالود درمانی به سراغ چه افرادی برویم؟

افراد زیادی بدون داشتن علم و دانش کافی شروع به تجویز گیاهان دارویی می کنند.  یا زالو درمانی را به شیوه غلط انجام میدهند که در بهترین حالت باعث می شوند افراد از دوره درمان خود نتیجه مثبتی بدست نیاورند. یا اینکه نسبت به درمان های سنتی بد بین شوند. به همین دلیل بسیاری از مسئولان درمانی کشور از مردم میخواهند که برای انجام زالو درمانی و بهره مندی از فواید آن به افراد متخصص یا پزشکان عمومی آموزش دیده مراجعه کنند .

با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با زالو درمانی و تاثیر آن بر درمان بیماری ها آشنا شویم.

تاثیر زالو درمانی بر درمان بیماری ها 

زالو برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. درمان برخی از این بیماری ها به صورت تجربی برای افراد ثابت شده است و برخی دیگر نیز از لحاظ علمی مورد تایید قرار گرفته. برای مثال فواید زالو در درمان دردهای آرتروز مفاصل بر کسی پوشیده نیست و افراد زیادی از این روش بهبود پیدا کرده اند. یا اینکه تاثیر زالو بر پوست از لحاظ علمی مورد تایید قرار گرفته است.  به گونه ای که در بهبود بسیاری از افراد بعد از جراحی های پلاستیک یا عمل های پیوند از زالو درمانی استفاده می شد. رفع ریزش مو ، درمان بیماری های قلبی ، درمان سرطان و دیابت تنها برخی از بیماری هایی هستند که از این روش برای درمان استفاده می شود.

تأثیرات زالو درمانی ناشی از چیست؟

آنزیم هایی که در بزاق زالو وجود دارند باعث می شود که در محل انداختن زالو، درمان بدون درد ادامه یابد، آنزیم های بزاق به بی حس شدن این ناحیه از بدن کمک می کنند و درد کمتری تجربه می گردد. زالو از ورود آلودگی به بدن جلوگیری می کند و در براق زالو آنتی بیوتیک وجود دارد که موضع ناحیه درمان را تمیزتر کرده و میکروبی در محل انداختن زالو ایجاد نمی شود.

زالو از خون موجود در سیاهرگ های مختلف بدن تغذیه می کند و آنزیم های مورد نظر را به بدن تزریق خواهد کرد، آنزیم های ایجاد شده در تمام بدن به وسیله خون پخش می شوند. عدم تصفیه مناسب خون مشکلاتی را در بدن به وجود می آورد و در بافت های پوست خون مردگی شکل می گیرد که همین عامل تیرگی پوست را ایجاد می کند. در تمامی بدن خون وجود دارد و اکسیژن مناسب بافت ها به وسیله خون در بدن جریان می یابد تا مواد غذایی به بدن برسد.

در مواردی که خون رسانی به ناحیه های مختلفی از بدن کاهش یابد اکسیژن در این ناحیه کم می شود و بافت های این ناحیه آسیب می بینند. با استفاده از انداختن زالو خونرسانی به بافت های آسیب دیده صورت می گیرد و لخته های خونی در زمان محدودی باز می شوند. زالو عفونت های موجود در ناحیه درمانی را با مکیدن خارج می کند و کثیفی های ناحیه پوست را کاهش می دهد.

مهم ترین تأثیرات زالو درمانی در بدن

  • بیشتر بیماری های خونی و عفونی با استفاده از زالو قابل درمان هستند و در مرکز طب سنتی صورتگر ماه ، درمان به شکل مناسبی صورت می گیرد.
  • با در نظر گرفتن زالوهای سالم عفونت و زخم های نواحی مختلفی از بدن درمان می گردند.
  • محل انداختن زالو در صورت اهمیت زیادی دارد، این روش درمانی به زیبایی پوست کمک می کند و جوش ها و ضایعات دیگر موجود در پوست را کاهش می دهد.
  • زالو درمانی درد را کاهش می دهد و بعد از چند ثانیه درد موضعی ناشی از مکیدن زالو در بدن کمتر احساس می شود.
  • انداختن زالو در نقاط مختلفی از بدن خاصیت گشادکنندگی دارد.
  • زالو در درمان برخی از بیماری های وریدی اهمیت دارد و تأثیر قابل توجهی در درمان بیماری االتهابی می گذارد.
  • مشکلات میگرنی با استفاده از انداختن زالو کاهش می یابند.
  • در کلینیک صورتگر ماه درمان خارپاشنه به راحتی صورت می گیرد.
  • از روش های مناسبی که در درمان لخته های خون ناشی از بیماری واریس مد نظر قرار می گیرد می توان به زالو درمانی اشاره کرد.
  • زالو درمانی به راحتی بیماری ها و اختلالاتی موجود در گردش خون را درمان می کند و از این روش درمانی در ارتباط با بیماری های مختلف قلبی و عروقی به کار می رود.
  • با توجه به محل انداختن زالو در زانو و.. دردهای ناشی از آرتروز کاهش می یابد.
  • بیشتر مشکلات پوستی با استفاده از بزاق ترشح شده زالو درمان می شوند و زالو درمانی صورت از روش های مناسبی است که در درمان بیماری های پوستی به کار می رود.
  • حساسیت موجود در مفاصل و دردهای این ناحیه بعد از زالو درمانی کمتر می شوند و آسیب مفاصل کاهش می یابند.
  • این نوع روش درمانی بافت های نرم را حفاظت می کند و به التیام زخم ها کمک خواهد کرد.

زالودرمانی برای چه اهدافی انجام می‌شود؟

طب سنتی ایران از قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین علوم پزشکی در جهان است که روش ‌های درمانی جالب و کارآمدی را ارائه می‌دهد. به عنوان نمونه اگر یکی از بیمارهای مبتلا به سرطان، به علم پزشکی مدرن مراجعه کند، تجویز پزشکان شیمی‌درمانی و مسائلی از این دست خواهد بود.

در مقابل اگر همین فرد به طب سنتی رجوع کند، با درمان‌های جالب و سریع‌تری مواجه می‌شود. یکی از این شیوه‌های درمانی زالو درمانی است. اگر مقاله‌های قبلی مرکز درمانی صورتگرماه را مطالعه کرده باشید، اشاره کردیم که زالودرمانی می‌تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد و حتی به درمان این بیماری کمک کند.

البته زالو درمانی برای اهداف دیگری نیز استفاده می‌شود وشاید بتوان این طور ادعا کرد که بیشتر مراجعه‌کنندگان به مرکز زالو درمانی که درخواست انجام زالودرمانی را دارند، برای بهبود جوش‌ها و آکنه‌های صورت، سینه، کتف، کمر و شانه خود مراجعه می‌کنند. موضوعی که کاملا صحت دارد این است که زالو درمانی در کاهش میزان جوش‌ها به فرد کمک می‌کند. این موضوعی است که مراجعه‌کنندگان به خوبی از آن اطلاع داشتند.

تاثیر زالو درمانی بر بهبود یافتن جای جراحی

زالو درمانی از لخته شدن خون در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند و مانع ایجاد عوارض مختلف جراحی در بدن می شود و در بیشتر موارد بعد از انجام جراحی، خون در نقاط تحت جراحی لخته می گردد و در ناحیه جراحی شده مشکلاتی به وجود می آید، با استفاده از زالو درمانی زخم ها سریعتر بهبود می یابند. از مهم ترین خواص زالو می توان به بهبود یافتن جای جراحی اشاره کرد، در محل انداختن زالو گردش خون بیشتر می شود.

در بزاق دهان زالو خواص درمانی زیادی وجود دارد، زالو با ترشح ماده ضد انعقاد خون باعث می شود خونرسانی در نقاط مختلف بدن افزایش یابد.

انداختن زالو گرفتگی رگ های بدن را برطرف می کند و خون رقیق می گردد.

آشنایی با اقدامات مهم قبل از زالو درمانی

قبل از زالو درمانی نیاز به در نظر گرفتن نکات مهمی است و با توجه به این نکات درمان مناسب تری صورت گیرد. مصرف داروهای مسکن در زمینه دارو درمانی تداخلاتی را به وجود می آورد، قبل استفاده از این روش درمانی لازم است مصرف داروهای مسکنی همانند استامینوفن قطع گردد.

موهای ناحیه تحت درمان با زالو، باید تراشیده شوند و انداختن زالو بر پوست تمیز صورت می گیرد. مناسب تر این است که بعد زالو درمانی از شوینده های معطر استفاده نشود و شستن این موضع با آب صورت گیرد. محل انداختن زالو حساس است، بعد از زالو درمانی در نظر گرفتن تایم کوتاه استراحت اهمیت زیاد دارد و به قطع خونریزی در ناحیه درمان کمک می کند. قبل از زالو درمانی نباید از غذاهای سرد و سنگین استفاده شود.

نکات مهم در درمان بیماریها با استفاده از زالو درمانی

مناسب تر این است که زالو درمانی را در مراکز معتبری انجام داد، در این مراکز از زالوهای سالم و مفیدی به کار می رود و زالو بیش از یک بار استفاده نمی گردد. زالو ویروس های موجود در بدن بیمار را خارج می کند و در صورت استفاده دوباره از این نوع زالو، میکروب های مختلفی که با مکیدن زالو از بدن خارج شده اند به بدن بیمار دیگر وارد می شوند و با فعال شدن این نوع میکروب، خطراتی برای سلامتی بیمار به وجود آید.

زالو درمانی در فواصل مناسبی صورت می گیرد و استفاده از این روش در زمان های مشخص و با در نظر گرفتن پشنهادات پزشک متخصص طب سنتی انجام می شود.

محل انداختن زالو

ناحیه ای که در آن زالو درمانی صورت می گیرد حساس است و بعد از این اقدام تماس پوست بدن با آب یا مواد معطر دیگر جایز نیست. بعد از انداختن زالو خونریزی در ناحیه تحت درمان طبیعی است، استراحت و وجود آرامش به کاهش خونریزی کمک می کند. خارش ناحیه تحت درمان بعد از هفت روز کاهش می یابد.

محل انداختن زالو در نقاط مختلف بدن

امروزه در زمینه های درمانی مختلفی از زالو استفاده می شود، محل انداختن زالو حائز اهمیت است و این اقدام با تخصص و مهارت زیادی انجام می پذیرد.در حال حاضر این روش درمانی را متخصصان طب سنتی انجام می دهند و در کتاب های معتبر پزشکی در زمینه زالو درمانی اطلاعات جامعی وجود دارد که اهمیت این نوع درمان را از گذشته تا به امروز نشان می دهد.زالوهای مفید می توانند پپتید ترشح کنند و با ترشح کردن پروتئین های مناسب بیماری های زیادی در بدن درمان می شوند.

زالو

محل قرارگیری زالو بر چه اساسی انتخاب می شود؟

انداختن زالو در نقاط مختلفی از بدن موثر است و استفاده از زالوهای مفید تأثیرات درمانی زیادی بر بدن می گذارد، با در نظر گرفتن زالوهای سالم، بدن در معرض زالوهای کثیف و مضر قرار نمی گیرد و به بدن آسیبی وارد نمی شود. با در نظر گرفتن محل انداختن زالو سیستم ایمنی بدن به میزان زیادی تقویت می شود.

محل انداختن زالو در بدن تفاوت دارد و متخصصان کلینیک صورتگر ماه با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر درمان را انجام می دهند. داشتن اطلاعاتی جامع از محل انداختن زالو باعث می شود درمان به شکل مناسب تری انجام پذیرد و با در نظر داشتن علم زالو درمانی در این کلینیک، تأثیرات درمانی این روش افزایش می یابد.

زالو درمانی نیاز به تخصص دارد و با داشتن تخصص لازم در محل انداختن زالو درمان قطعی صورت می گیرد. با توجه به محل انداختن زالو درمان انجام می شود، درمان مستقیم تأثیر بیشتری دارد و تأثیرات ناشی از مداوای مستقیم افزایش می یابد، همچنین در زمان کوتاه تری درمان صورت می گرد.

به عبارت دیگر برای درمان جوش های صورت می توان زالو درمانی را در نقاط مختلفی از صورت انجام داد و زالو درمانی صورت تأثیرات درمانی را بیشتر می کند. برای درمان جوش های صورت می توان زالو درمانی صورت را انجام داد، مشکلات مربوط به چشم ها با استفاده از زالو درمان می شوند، در این موارد محل انداختن زالو در ناحیه شقیقه ها است.

آموزش زالو انداختن

همان طور که قبلا هم گفتیم، زالو درمانی جزو درمان‌های سریع و موثر است. اگر شما هم به دنبال آموزش زالو انداختن هستید، باید چند نکته را قبل از شروع بدانید:

  • محل‌های انداختن زالو می‌تواند عضو درمانی را تغییر دهد. بنابراین بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.
  • هرگز بدون نظارت فرد دیگری اقدام به زالو درمانی در خانه نکنید. پیشنهاد می‌شود فردی را در کنار خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از او کمک بگیرید.
  • اگر درمان را کاملا غیرتخصصی انجام دهید، ممکن است با مشکلاتی مانند ضعف و بی‌حالی مواجه شوید یا محل خون‌گیری دچار تورم شود. پس توصیه می‌کنیم در این کار محتاط باشید.
  • بنابر نظر متخصصان طب سنتی، بهتر است زالو درمانی یا فصد خون در هفته سوم هر ماه قمری انجام شود (بعد از شب چهاردهم ماه قمری).
  • بعد از آموزش زالو انداختن، در این کار افراط نکنید. هر کاری حد و حدود خودش را دارد و بهتر است در زمان‌های معینی انجام شود.
  • زالودرمانی در تابستان اوایل صبح و در زمستان حوالی ظهر پیشنهاد می‌شود.
  • مصرف داروهای خاصی مانند آسپرین، دی پیریدامول، وارفارین، اسویکس، قرص‌های مسکن و کلوپیدگرل حتما باید یک روز قبل از زالودرمانی متوقف شود.
  • تا یک روز قبل از انجام زالودرمانی، مقاربت جنسی نداشته باشید.

برای آموزش زالو انداختن بهتر است از نزدیک و از طریق کلیپ‌های آموزشی اقدام کنید تا بهتر یاد بگیرید. فراموش نکنید که این کار یک امر تخصصی است و هرگز نباید ناشیانه و توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود. اگر می‌خواهید خدمات حرفه‌ای زالو درمانی را دریافت کنید، بهتر است با  کلینیک صورتگرماه در ارتباط باشید.

آموزش زالو انداختن

آموزش زالو انداختن

چند نکته دیگر درباره آموزش زالو انداختن

  • قبل از انجام درمان، محلی که می‌خواهید زالو را در آن قرار دهید، با شوینده‌های ملایم بشویید و سپس تمامی ‌موهای آن قسمت را بتراشید.
  • اگر در خانه زالو را نگه داری می‌کنید، توجه داشته باشید که این موجود سودمند نیاز به رسیدگی دارد. پس حتما آبی که زالو را در آن نگهداری می‌کنید، تمیز کنید. آب باید صاف و پاک باشد.
  • محلی که زالو را بر آن قسمت می‌گذارید، نباید به رگ نزدیک باشد. همچنین دقت داشته باشید که این قسمت‌ها باید رنگ طبیعی بدن را داشته باشند و بسیار زرد، رنگ‌پریده یا متورم نباشند.
  • قسمت‌هایی از بدن انسان، پوستی نازک دارند. در زالو درمانی و طب سنتی این قسمت‌ها را به طرز واضحی مشخص کرده‌اند. برای مثال کف دست‌ها، صورت، گردن و روی سینه پوستی نازک دارند که باید از زالوهای کوچکی برای این قسمت‌ها استفاده کنیم. زالوهای درشت هرگز توصیه نمی‌شوند.
  • اگر دچار کم‌خونی هستید، باز هم بهتر است تا از زالوهای ریز و کوچک استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید زالو درمانی کنید، آن را در مرتبه‌های زیاد انجام دهید. هرگز همه زالوها را در یک جلسه به کار نگیرید.
  • یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از آموزش زالو انداختن و در حین درمان با آن مواجه شوید، ضعف و بی‌حالی است. در این حالت بهتر است بنشینید یا دراز بکشید. سپس مواد شیرین با قند طبیعی مصرف کنید. برای مثال خرما و عسل بهترین گزینه‌های قند طبیعی در طب سنتی هستند.

آموزش زالو انداختن روی دست

زالو انداختن روی دست، بنا بر نظرات مختلف کارشناسان طب سنتی، موجب پیشگیری از سکته‌های قلبی و انسداد عروق می‌شود. همچنین به درمان بیماری قند خون یا همان دیابت کمک خواهد کرد و بیماری‌های مرتبط با دست و انگشت‌ها برطرف می‌شوند.

پشت گوش یکی از محل‌های انداختن زالو

پشت گوش‌ها محلی برای درمان بیماری‌های مربوط به سر است. همچنین اگر در این محل تعداد کافی زالو انداخته شود، از سکته مغزی پیشگیری خواهد شد.

زالو انداختن روی پوست صورت

این نوع از زالودرمانی بیشتر برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها استفاده می‌شود. اگر زیاد جوش می‌زنید یا از دیگر بیماری‌های پوستی رنج می‌برید، پیشنهاد ما زالودرمانی از صورت توسط کلینیک درمانی صورتگرماه است.

از دیگر کاربردهای زالودرمانی در طب سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان بیماری‌های مربوط به سر مانند میگرن و سردردهای دیگر
  • پیشگیری از سکته مغزی
  • درمان بیماری‌های مربوط به دست مانند لرزش دست‌ها
  • پیشگیری از سکته قلبی و درمان انسداد عروق
  • کنترل فشار خون و تعدیل کردن غلظت خون
  • کمک به لاغری و تناسب اندام
  • جلوگیری از ریزش مو
  • درمان جوش و آکنه
  • پیشگیری از سرطان
  • کنترل بیماری قند خون یا همان دیابت

زالو درمانی کاربردهای گسترده‌ای در علم طب سنتی دارد که برای اطلاع از این موضوع بهتر است با یک متخصص در این حوزه صحبت کنید. مثلا اگر مشکلی در شما ایجاد شده است و نمی‌دانید چطور آن را درمان کنید، با متخصص طب سنتی مشورت کنید و از او بپرسید که آیا انجام زالودرمانی برای بیماری شما مورد نیاز است یا خیر؟

قطعا مشاوره با یک فرد دارای تخصص اولین قدم در راه درمان بیماریهاست.

عوارض زالو درمانی

عوارض زالو درمانی

عوارض زالودرمانی چیست؟

به نظر شما چه کسانی زالودرمانی را انجام دهند تا سلامت بدن خود را مجددا به دست آورند؟ در مقابل چه کسانی این درمان را نباید انجام دهند؟

پرسش‌های بالا بسیار حائز اهمیت هستند اما قبل از پرداختن به این موضوع باید با عوارض زالودرمانی آشنا شویم. چرا افراد را به دو دسته تقسیم می‌کنیم و به برخی می‌گوییم نباید این درمان را انجام دهد؟ دلیل، همین عارضه‌ها است. عارضه‌ها مشخص می‌کنند که چه کسانی زالودرمانی کنند و چه کسانی نکنند.

اگر زالودرمانی کرده باشید می‌دانید که زالوها با آرواره‌هایی که دارند، سفت و محکم به بدن می‌چسبند و خون آن را می‌مکند. بعد از کنده شدن زالوها، بدن از محل گزیدگی شروع به خون‌ریزی می‌کند. حالا عوارضی مانند ایجاد زخم بر روی پوست، تشدید خون‌ریزی و از دست رفتن خون بدن محتمل هستند.

یکی از مهم‌ترین عوارض زالودرمانی ابتلا به کم‌خونی است. چون بعد از کنده شدن زالوها، بدن شروع به خون‌ریزی می‌کند، ممکن است این خون بیش از حد از بدن خارج شود و فرد تحت درمان را دچار کم‌خونی کند. کم‌خونی در نگاه اول مشکل چندان بزرگی نیست و با مصرف دارو قابل حل است اما اگر فرد تحت درمان یک زن باردار یا یک سالمند باشد، به مشکل بزرگی تبدیل خواهد شد.

یکی دیگر از عوارض زالودرمانی حساسیت به زالو است. البته این مورد چندان گزارش نشده است اما ممکن است برای یک فرد رخ دهد.

ضعف و بی‌حالی در بیشتر افراد تحت درمان دیده شده است. این اتفاق به این سبب رخ می‌دهد که خون از بدن خارج می‌شود و فرد دچار افت نسبی فشار خون خواهد شد. بنابراین برای برطرف شدناین مشکل، از مواد شیرین مانند عسل استفاده کنید تا این افت فشار موقت جبران شود.

 چه کسانی زالودرمانی کنند؟

عوارضی که با انجام زالو درمانی گزارش شده‌اند باعث می‌شوند تا افراد به دو دسته تبدیل شوند. در این جا خواهیم گفت که چه کسانی زالودرمانی انجام دهند تا به سلامت بدن خود کمک کنند. “پیشنهاد می شود مقاله فواید فصد خون برای سلامتی را مطالعه نمایید”

زالودرمانی به شدت به افراد زیر توصیه می‌شود:

  • افرادی که از بابت ابتلا به بیماری‌های سخت مانند سرطان نگران هستند یا می‌خواهند از آن پیشگیری کنند.
  • اگر فرد مبتلا به بیماری قند خون است یا سابقه خانوادگی دارند
  • افرادی که بسیار جوش می‌زنند و از پوست مناسب و ایده‌آلی برخوردار نیستند.
  • افراد مبتلا به بیماری فشار خون هستند.
  • افرادی که جراحی زیبایی انجام داده‌اند (طبق پژوهشی که در طب سنتی ایران انجام شده است، زالودرمانی نتیجه جراحی را بهتر می‌کند)
  • افراد دارای زمینه در بیماری‌های قلبی و عروقی
  • کسانی که ریزش مو دارند یا از بیماری‌های پوستی رنج می‌برند.

چنین افرادی باید به متخصص طب سنتی مراجعه کنند. پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک صورتگرماه است. در این مرکز خدمات متنوعی مانند فصد خون ، حجامت و زالودرمانی با درنظر گرفتن کلیه استانداردها توسط پزشک متخصص ارائه می‌شود.

چه کسانی بهتر است زالودرمانی را انجام ندهند؟

زالودرمانی توسط متخصصان طب سنتی برای این دسته افراد منع شده است:

  • افرادی که نباید دچار کم‌خونی شوند و کم خونی برای آن‌ها خطرناک است
  • کسانی که به یبوست یا نفخ معده دچار هستند
  • افرادی سرد مزاج هستند
  • خانم‌های باردار و افراد کم‌سن (زیر ۱۸ سال) منع شده‌اند
  • افرادی مشکلات دستگاه گوارش دارند

چه کسانی زالو درمانی کنند؟

برای جمع‌بندی این بحث باید گفت که با توجه به عوارض زالو درمانی ، افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. شما به عنوان فرد متقاضی این شیوه درمانی، باید خود را در یکی از این دو دسته جای دهید. اگر تشخیص درستی داشته باشید، از عارضه‌ها در امان می‌مانید و سلامتی خود را به دست خواهید آورد.

اگر قصد انجام زالو درمانی به شیوه‌های جدید معرفی شده از طب سنتی را دارید، پیشنهاد ما مراجعه به مرکز زالو درمانی کلینیک صورتگرماه است. این مرکز درمانی خدمات خود را با رعایت نکات بهداشتی و کنترل عوارض زالو درمانی انجام می‌دهد.

تاثیر زالو درمانی بر لک و روشن شدن پوست صورت

آیا زالو درمانی بر لک و روشن شدن پوست صورت تاثیر دارد؟

از گذشته تا اکنون افراد به دنبال راه هایی برای درمان بیماری خود همچون روشن شدن پوست صورت بوده اند. استفاده از گیاهان و جانوران به عنوان درمانگر از قدیم در میان اطبا رواج داشته است. درعصر حاضر به دلیل گسترش دارو های صنعتی و آشکار شدن عوارض هریک از این دارو ها افراد نسبت به گذشته میل و رقبت بیشتری دارند  تا بجای استفاده از قرص و کپسول های صنعتی از روش های سنتی و گیاهان برای درمان بیماری خود استفاده کنند. اگرچه در کوتاه مدت روش های صعنتی بسیار مفید خواهد بود.  اما عوارض استفاده از این دارو ها در بلند مدت شما را مجاب میکند. که از داروهای دیگری برای درمان عوارض داروی قبلی استفاد کنید. همین امر تمایل افراد را روز به روز نسبت به طب سنتی و فواید زالو درمانی افزایش میدهد.

بسیاری از اطبا بر این باور هستند که اکثر بیماری ها به دلیل اختلال در مسیر گردش خون می باشد. تیرگی پوست نیز به دلیل گردش خونه کثیف در بدن است که می توان از فواید زالو درمانی برای بهبود آن کمک گرفت. اختلال در مسیر گردش خون ، عدم تصفیه و خون مردگی باعث می شود که رنگ پوست نسبت به گذشته تیره تر شود.

افراد هنگام مواجه شدن با این تیرگی سریعا به استفاده از لوازم آرایشی متنوع یا روش های عجیب و قریب پاکسازی روی میاورند. تا بتوانند رنگ تیره بوجود آمده را جبران کنند. اما بعد  از مدتی نه تنها به نتیجه مطلوب خود نمی رسند بلکه ممکن است با فاجعه ای بزرگ تر هم روبرو شوند. پزشکان طب سنتی یکی از راه های درمان این تیرگی را استفاده از زالو می دانند.

چطور زالود درمانی به روشن شدن پوست صورت شما کمک میکند؟

همان طور که اطلاع دارید وظیفه رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بافت های سراسر بدن بر عهده خون می باشد. حال اگر گردش خون در بدن با اختلال روبرو شود یا به درستی انجام نشود. اتفاقات ناگواری ممکن است رخ دهد. زالو با مکیدن خون باعث می شود خون رسانی به آن بافت به خوبی انجام شود همچنین با ترشح بزاق خود آنزیم های بسیار مفیدی را وارد خون می کند که برای بدن بسیار مفید است. آنزیم های ترشح شده باعث گشاد شدن عرق خونی شده و لخته های خونی یا خون های آلوده را با مکیدن از بدن خارج می کند. در نتیجه شفافیت به خون بر میگردد.

برای درمان آکنه یا جوش های صورت نیز می توان از فواید زالو درمانی کمک گرفت. با قراردادن زالو ها بر روی محل ایجاد جوش آلودگی های آن قسمت که موجب تشکیل جوش ها شده اند از بدن خارج می شود. و به مرور جوش ها بر طرف می گردند.

تاثیر زالو درمانی بر لک و روشن شدن پوست صورت

قبل تر نیز اشاره کردیم که عدم تصفیه صحیح خون رفته رفته باعث تیرگی رنگ پوست خواهد شد. افزایش سن باعث می شود که تعداد سلول های بنیادی بالغ که وظیفه باز سازی را بر عهده دارند کاهش یافته و پوست دچار پیری گردد. زالودرمانی با افزایش تعداد این سلول ها باعث جلوگیری از پیری پوست شده و رنگ پوست را شفاف تر میکند.

تأثیرات زالو برای زیبایی پوست صورت

  • در مقابل عوامل مخرب محیطی پوست را به عنوان مرز مناسبی می شناسند، سالم ماندن پوست با پاکسازی و مراقبت امکانپذیر می شود و با این اقدام روند پیری کاهش می یابد.
  • با وجود ماده هیرودین در زالو، اکسیژن رسانی بیشتری به ناحیه مکیدگی صورت می گیرد و خون رسانی در این ناحیه افزایش می یابد.
  • توجه به محل انداختن زالو باعث می شود تأثیرات درمانی بیشتری در بدن ایجاد گردد.
  • در درمان جوش و آکنه موجود در پوست صورت زالو درمانی کاربرد دارد و با این اقدام آلودگی های موجود در بدن کاهش می یابد.
  • زالو درمانی صورت از پیری پوست جلوگیری می کند و بازسازی بافت های این ناحیه را بر عهده می گیرد.
  • اثرات جوان کننده این روش درمانی افراد زیادی را ترغیب به استفاده از زالو درمانی صورت و دیگر نواحی بدن می کند تا هیرودین و بدلین به بدن رسانده شوند و گردش خون در صورت بهبود یابد.

زالو درمانی پوست

 آنزیم های موجود در دهان زالو

درون دهان زالود سه نوع آنزیم وجود دارد.

  1. هیرودین: با بی حس کردن درد را هنگام مکیدن کاهش میدهد
  2. هیستامین: وظیفه گشاد کردن عروق را برعهده دارد
  3. هیلارودیناز: دارای خاصیت ضد انعقادی و آنتی بیوتیک است.

آنزیم های نام برده از طریق دهان زالو وارد لایه میانی پوست شده . که در نهایت باعث افزایش کلاژن و الاستین می شوند که کاهش چین و چروک های پوست را در بردارد. همچنین قبل تر نیز اشاره شد که زالو با مکیدن خون به بهبود گردش خون کمک میکند. با اصلاح گردش خون رگ های ضعیف بازسازی شده و خون رسانی بهتر انجام می گردد.

زالو با خارج کردن خون های کثیف از بدن تاثیر اعجاب انگیزی بر درمان لک ، جوش ها ، آکنه و شفاف تر شدن پوست شما خواهد داشت.بسیار از افراد به صورت دروه ای از زالو درمانی برای درمان جوش های صورت خود یا برطرف کردن چین و چروک های پوستی خود استفاده می کنند.این روش نسب به بسیاری از دوره های پاک سازی پوست ارزان تر و سالم تر میباشد.

زالو درمانی برای جوش چه فایده‌ای دارد؟

یکی از فوایدی که زالو درمانی برای انسان دارد، کاهش میزان جوش و آکنه است. هر نوعی از جوش مانند جوش زیرپوستی، توسط این شیوه درمانی قابل کنترل است. اما دلیل این تاثیر حیرت‌انگیز چیست؟ چرا با وجود درمان‌های مختلف پوستی باز هم جوش می‌زنیم اما زمانی که یک بار زالو درمانی می‌کنیم تاثیر آن را متوجه می‌شویم؟ در ادامه به این سوال‌ها جواب می‌دهیم.

انواع جوش‌ها در طب سنتی و زالودرمانی برای جوش صورت

زمانی که به متخصص پوست ‌و‌ مو مراجعه می‌کنید، او از داروهای شیمیایی و متداول برای درمان استفاده می‌کند که بسیار تاثیرگذار نیز هستند اما زمانی که مصرف را قطع می‌کنید، دوباره سروکله جوش‌ها پیدا می‌شود و دوباره همان آش و همان کاسه! ولی زمانی که به متخصص طب سنتی مراجعه می‌کنید باید حوصله کنید. درمان‌های این علم موقتی نیست بلکه بنیادی و همیشگی است. با طب سنتی مشکلات خود را برای همیشه ریشه‌کن می‌کنید.

اگر از متخصص طب سنتی بخواهید تا جوش‌های شما را درمان کند، یکی از گزینه‌های او، زالو درمانی صورت شما خواهد بود. انجام زالو درمانی برای جوش زیرپوستی بسیار مفید موثر است. همچنین می‌توانید برای جوش‌های دردناک، سرسیاه یا التهابات پوستی از این درمان استفاده کنید.

نحوه انجام زالو درمانی برای جوش زیرپوستی

انجام درمان مورد نظر به تعداد زالوهای به‌کار رفته بستگی دارد. مرکز زالو درمانی که به آن مراجعه کرده‌اید، باید حداقل ۷ عدد زالو را به زیر فک شما بیندازد و منتظر خون‌گیری بماند. بعد از اتمام خون‌گیری باید یک جلسه جدید برای سه هفته بعد در نظر بگیرید.

توصیه تمامی‌ طبیبان سنتی انجام زالو درمانی برای جوش صورت در دوره‌های سه هفته‌ای است. برای این که از زالودرمانی نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید، باید حداقل سه بار این درمان را سپری کنید. یعنی سه جلسه در سه دوره. (به عنوان مثال اگر برای زالو درمانی صورت اقدام می‌کنید، حداقل باید ۲ الی ۳ ماه آن را انجام دهید.)

انتخاب مرکز معتبر طب سنتی

در همه موارد بهترین نیتجه از درمان با زالو حاصل نمی شود بلکه درمان اصولی با دریافت زالوی مناسب صورت می گیرد. دریافت زالو را می توان در مراکز معتبر انجام داد تا زالوی تهیه شده سالم باشد، زالوهایی که آلوده هستند بیماری های مختلفی را به انسان انتقال می دهند.

می توان از زالوهای پرورشی به کار برد که تحت نظر متخصصان مراکز طب سنتی پرورش می یابند و با بررسی وضعیت آنها از ورود بیماری های مختلف به انسان جلوگیری می شود. بعد از زالو درمانی در نظر گرفتن رژیم غذایی مناسب اهمیت دارد تا این درمان به شکل بهتری انجام پذیرد.

منابع: 

https://medicine.uiowa.edu/iowaprotocols/leech-therapy-anticoagulation-protocols

https://dermnetnz.org/topics/leeches/

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم