هیدرودرم ابریژن در مقابل میکرودرم ابریژن کدام بهتر است؟

میکرودرم وهیدرودرم پوست
آنچه در این مطلب می خوانید : پنهان

اگر چشمها پنجره ای برای روح هستند ، پس پوست شما آینه ی درون شماست. کورتیزول ، افزایش سن ، رژیم غذایی ؛ همه آنها روی پوست شما  اثر می گذارند. بنابراین چگونه می توانیم با بدن خود مقابله کنیم؟ اگر به دنبال پوستی شفاف تر ، نرم تر و درخشان تر هستید ، احتمالاً قبلاً به فواید میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن پوست صورت فکر کرده اید اما ممکن است در انتخاب مردد باشید. 

اگر پوست شما خشک است و  دارای زخم یا مستعد آکنه نیست ، احتمالا میکرودرم ابریژن برای پوست شما گزینه ای عالی است. اما برای انواع دیگر پوست از چه روشی می توان استفاده کرد؟

فیلم میکرودرم ابریژن

در این فیلم نحوه انجام میکرودرم ابریژن و فواید آن قابل مشاهده است.

 

خوشبختانه جایگزین جدیدی برای درمان میکرودرم ابریژن وجود دارد که برای همه انواع پوست بی خطر است ، هیدراتاسیون را پر می کند و بسیاری از مزایای روش سنتی را داراست. این گزینه جدید هیدرودرم ابریژن نامیده می شود. البته، هیچ درمان پوستی برای همه مناسب نیست ، بنابراین مهم است که بدانید کدام روش شیمیایی برای مشکلات پوستی شما مناسب است.

به عنوان مثال ، اگر از خشکی پوست رنج می برید ، باید به دنبال هیدرودرم ابریژن پوست صورت ابریژن باشید تا لیفت ملایم و سالمی برای پوست شما ایجاد شود. از سوی دیگر ، افرادی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند ممکن است میکرودرم ابریژن را برای لایه برداری و تمیز کردن پوست خود انتخاب کنند زیرا این روش می تواند برای این نوع پوست موثر تر باشد. نکته مهم این است که بدانید مشکل و نیاز اصلی پوست شما چیست ، و اینکه به چه نوع درمانی نیاز دارید. که برای فهمیدن اینکه باید ازچه روشی استفاده کنید،  باید به یک  متخصص زیبایی مورد اعتماد و معتبر مراجعه کنید. 

هنگامی که تصمیم بگیرید که میکرودرم و هیدرودرم ابریژن پوست صورت را انجام دهید، قطعاً سؤالاتی برایتان پیش می آید.  ما سعی کرده ایم تا به برخی از رایج ترین آنها در این مقاله پاسخ دهیم. 

هیدرودرم ابریژن و میکرودرم ابریژن  چه هستند؟

میکرودرم ابریژن یک روش نسبتاً پیچیده است که از میکروکریستال ها برای پاکسازی منافذ و لایه برداری لایه فوقانی پوست استفاده می کند. ریزکریستال ها با استفاده از یک اپلیکاتور دستی روی پوست قرار می گیرند که روی سطح پوست کشیده می شوند و آلودگی های سلول های مرده پوست را از بین می برد.

میکرودرم ابریژن در اصلاح رنگ پوست و تجدید بافت نرم پوست موثر است. این روش همچنین معمولاً برای افرادی که از موارد زیر رنج می برند استفاده می شود.

  • چین و چروک و خطوط
  • جوش های سر سیاه
  • آکنه و جای جوش
  • رنگ های ناهموار پوست
  • آسیب ناشی از آفتاب
  • تغییر رنگ

در حالی که این روش آسیب زا و کم تهاجم است. اما ، این روش عوارض جانبی خفیفی از جمله قرمزی ایجاد می کند.

هیدرودرم ابریژن صورت یک روش شیمیایی ملایم و کم تهاجم است. درمان هیدرودرم صورت HydraFacial نامیده می شود و از آب درمانی سفارشی استفاده می کند که رطوبت ، پپتیدها و سرم ها را برای لایه برداری و افزایش رطوبت پوست بر روی پوست تقسیم می کند. عوارض جانبی این روش نادر است و نتایج حاصل از انجام آن بلافاصله مشاهده می شود.

همانطور که از نامش پیداست ، درمان های ابریژن برای افزایش هیدراتاسیون در افرادی که دارای پوست خشک و تحریک شده هستند استفاده می شود اما برای همه انواع پوست قابل تنظیم و ایمن است. HydraFacial همچنین با پمپاژ مواد مغذی و پپتیدها به داخل پوست ، ناخالصی ها را از طریق مکش ملایم از بین می برد.

مطلب پیشنهادی: 

میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به طور کلی می توان از یک روش آب درمانی و میکرودرم ابریژن برای درمان بیشتر ناخالصی های پوست استفاده کرد. میکرودرم برای جوش و هیدرودرم ابریژن پوست صورت هر دو برای لایه برداری عالی هستند. هرکدام از آنها می توانند برای رفع مشکلات مختلف پوست استفاده شوند. میکرودرم پوست صورت ممکن است برای افرادی که دارای اسکار عمیق تر و آسیب پوستی هستند موثرتر باشد ، در حالی که ابریژن برای درمان های خفیف تر استفاده می شود. بسته به فرد ، شش تا ده درمان میکرودابریژن هر دو تا شش هفته توصیه می شود تا بهترین نتایج را بدست آورید. برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست هر دو تا چهار هفته یکبار هیدرادمابریژن توصیه می شود. میکرودرم و هیدرودرم ابریژن پوست صورت هر دو درمان کلاژن را تحریک می کنند در حالی که فقط HydraFacial جریان خون را افزایش می دهد.

معایب و فواید میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن : 

  • از ریز بلورها استفاده می کند
  • برای پوست های حساس توصیه نمی شود
  • تهاجمی نیست
  • عوارض جانبی شامل حساسیت و قرمزی است

هیدرودرم ابریژن :

  • از دستگاه جت پیل استفاده می کند
  • پوست را لایه برداری کرده و جریان خون را افزایش می دهد
  • مناسب برای انواع پوست
  • تهاجمی نیست
  •  ممکن است حساسیت ایجاد شود

کدام روش را باید انتخاب کنم؟

در حالی که هیدرودرم ابریژن پوست صورت جدید و هیجان انگیز است ، میکرودرم ابریژن در درمان اسکارهای عمیق تر و خطوط ریز موثرتر است. آنها همچنین برای افزایش قابلیت ارتجاعی و کلاژن سازی در پوست عالی هستند. با توجه به اینکه میکرودرم ابریژن یک درمان خشن تر و بیشتر آسیب زاست ، استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب در هنگام بهبود پوست بسیار مهم است. اجتناب از این مرحله در درمان ممکن است باعث آسیب بیشتر به پوست شود.

در مقایسه ، هیدرودرم ابریژن برای افرادی که  مشکلات شدید پوستی ندارند توصیه می شود. این درمان می تواند برای هر نوع پوستی سفارشی شود و برای دستیابی به  نتایج طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد. هیدرودرم ابریژن از ترکیب سرم و تقویت کننده برای آبرسانی و در عین حال لایه برداری پوست استفاده می کند. این درمان همچنین برای تحریک کلاژن بدن شما استفاده می شود.

هنگام انتخاب درمان مناسب برای شما ، مهم است که بدانید برای برطرف کردن چه مشکلاتی می خواهید میکرودرم و هیدرودرم پوست صورت  انجام دهید. بهتر است برای تعیین اینکه بهترین گزینه برای شما به یک متخصص زیبایی آگاه و مورد اعتماد مراجعه کنید. 

روش کار هیدرودرم ابریژن چگونه است؟

نوک میله دستی ساینده پوست که مبتنی بر وکیوم است حاوی سرم های مختلفی است که به طور خاص برای مقابله و هدف قرار دادن انواع مشکلات پوستی فرموله شده اند.
هیدرودرم پوست مرده را از بین می برد و پوست سالم زیرین را با لایه برداری و به صورت عمیق پاکسازی می کند. علاوه بر این سرم های آنتی اکسیدانی در عمق پوست کار می کنند و نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان می آورند.
در مورد منافذ، نوک دستگاه  با سرم رفع احتقان پر می شود و برای مرطوب کردن، سرم حجیم کننده پوست برای پر کردن خطوط ریز اضافه می شود.
سرم ها برای بهبود ظاهر چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون، پوست مستعد آکنه و خطوط ظریف متناسب با نیاز شما فرموله شده اند.

۵ مزیت برتر هیدرودرم ابریژن صورت

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم صورت

هیدراترم ابریژن صورت در حال حاضر جدیدترین و به روزترین روش درمانی در فناوری مراقبت از پوست است. اساساً از قدرت شفابخش اکسیژن، آب و محلول‌های مراقبت از پوست استفاده می‌کند تا بدون استفاده از کریستال‌های سخت یا چوب‌های درشت بافت، پوست را لایه‌برداری و شاداب کند. همچنین پوست را عمیقاً سالم و هیدراته می کند.

هیدرودرم ابریژن بافت پوست را بهبود می بخشد

بدون شک این روش به بهبود بافت پوست کمک می کند. علاوه بر این، چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد. فقط پوست شما را به طور کامل و عمیق هیدراته می کند. یک چیز دیگر در مورد آن این است که گردش خون بهبود یافته است. بنابراین، این منجر به تولید کولاژ بهتر و سریعتر می شود. اکنون، رنگ پوست شما نیز نسبتاً بهبود یافته است.

هیدرودرم ابریژن پوست را لایه برداری می کند

این به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست را کاملا لایه برداری می کند. بنابراین، هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره بهتر از بین می روند. این عمل به طور طبیعی خواهد بود.

هیدرودرم ابریژن شرایط و مشکلات پوست را بهبود می بخشد

واقعیت این است که این درمان به بهبود شرایط و مشکلات پوستی کمک می کند. رفع این مشکلات به نوعی با سایر درمان های پوستی دشوار است. رنگدانه‌های ناخواسته، آکنه، جای زخم، پف‌کردن چشم‌ها و جوش‌های سرسیاه از جمله مواردی هستند که با هیدرودرم ابریژن صورت درمان و متمرکز می‌شوند.

هیدرودرم ابریژن باعث می شود لکه های مربوط به پیری کمتر دیده شوند

از طریق این هیدرودرم ابریژن صورت است که لکه های پیری کمتر دیده می شوند. همچنین با انجام چندین روش میکرودرم ابریژن می توان آنها را به طور کامل از بین برد. کریستال ها همچنین بیشترین لایه بالایی پوست را لایه برداری می کنند. علاوه بر این، رنگدانه های نامنظم پوست را نیز یکنواخت می کنند. بنابراین، نیازی به تردید بیشتر در امتحان این درمان برای خودتان نیست.

هیدرودرم ابریژن عوارض جانبی و خطرات کمتر

مزیت عمده ای که می تواند با هیدرودرم ابریژن مرتبط باشد این است که فقط عوارض و خطرات کمتری دارد. برخلاف لیزر پوست یا درم ابریژن، این روش درمانی فقط سی تا شصت دقیقه طول می کشد. همچنین می‌توان آن را با موفقیت روی صورت، بدن و سایر قسمت‌ها مانند دست‌ها، پشت، سینه و گردن استفاده کرد.

با تمام این مزایای ذکر شده، درست است که این یکی را امتحان کنید. صورت شما به طرز باورنکردنی نرم، صاف و مرطوب می شود. همچنین هیچ زمان از کار افتادگی وجود نخواهد داشت و فقط نتایج عالی مانند بهبود بافت پوست و لایه برداری ملایم خواهد داشت.

 

حتی کسانی که انواع پوست حساس دارند نیز می توانند از این درمان صورت سود بیشتری ببرند. نتایج همچنان تا حد زیادی به تجربه و مهارت های متخصص هیدرودرم ابریژن بستگی دارد. . درمان همچنان باید در مطب پزشک یا اسپا انجام شود. به دلیل مزایای بسیار متنوعی که می تواند به شما ارائه دهد، قطعاً پوست شما را درخشان و شاداب می کند. علاوه بر این، خیالتان بابت ایمنی این روش ، راحت باشد.

روش کار میکرودرم ابریژن چگونه است؟

میکرودرم ابریژن از یک میله دستی استفاده می کند که میکروکریستال ها را به منظور لایه برداری پوست روی صورت دفع می کند. میکروکریستال‌ها ساینده هستند و سلول‌های مرده و کدر لایه بالایی پوست را از بین می‌برند تا پوست جوان زیر آن نمایان شود. کل فرآیند غیر تهاجمی است و تنها مقداری قرمزی و حساسیت به نور خورشید را برای مدت کوتاهی پس از آن ایجاد می کند.

هیدرودرم ابریژن نیز با فرآیند جدیدتری پوست را لایه برداری می کند. در این روش به جای میکروکریستال های موجود در میکرودرم ابریژن از محلول نمکی با اکسیژن استفاده می شود. هیدرودرم ابریژن از قطرات آب مافوق صوت برای پاک کردن لایه بالایی پوست استفاده می کند. نتیجه بسیار شبیه به میکرودرم ابریژن است، با مزایای اضافی گردش خون و آب به خودی خود پوست را آبرسانی می کند و به نوبه خود تولید کلاژن را افزایش می دهد تا اثر ضد پیری بر روی پوست ایجاد کند.

قبل و بعد از درمان  میکرودرم ابریژن چه باید کرد؟

قبل از قرار ملاقات، آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را تا حد امکان با صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید. تا ۴۸ ساعت پس از عمل از روش هایی همچون  لیزر، لایه‌برداری شیمیایی یا فیشال خودداری کنید زیرا ممکن است لایه جدید پوست حساس باشد. از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید تا احتمال ایجاد لکه ها یا چین و چروک های ناشی از آفتاب را کاهش دهید. توصیه می کنیم پس از درمان از محصولات آرایشی و مراقبتی با کیفیت استفاده کنید تا نتایج حاصل از این روش را طولانی تر کنید.

چگونه میکرودرم ابریژن می تواند به آکنه کمک کند

میکرودرم پوست

فواید میکرودرم برای جوش

اگر پوست مستعد جوش دارید ، احتمالاً در همه محصولات و گزینه های درمان جوش متخصص شده اید.  احتمالا از اینکه مدام روش ها و محصولات مختلفی را امتحان کرده و  به نتیجه نرسیده اید، ناراحت شده اید. و اکنون دیگر نمی توانید به هیچ روشی اعتماد کنید. اما آیا تاکنون روش میکرودرم برای جوش را امتحان کرده اید؟ 

اگر از آکنه یا هرگونه تحریک پوستی رنج می برید- اعم از آکنه خفیف ، آکنه فعال یا فقط آسیب های گاه و بیگاه آفتاب ، گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد تا بتوانید خود را برای دفعات بعدی آماده کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا نشان دهیم که چگونه میکرودرم ابریژن می تواند به آکنه کمک کند. 

ما همچنین در مورد جدیدترین روند حذف آکنه: میکرودرم ابریژن ، از پایین استفاده کرده ایم. اما قبل از اینکه به همه این موارد بپردازیم ، اجازه دهید روی گزینه هایی که برای درمان آکنه خود دارید تمرکز کنیم.

آیا میکرودرم ابریژن برای شما مناسب است؟

درمان میکرودرم ابریژن برای افراد ۱۶ ساله یا بالاتر که به دنبال بهبود عیوب جزئی پوست هستند عالی است. اگر چه این روش بدون درد است و عوارض جانبی کمی دارد، اما برخی از بیماران ممکن است تا چند روز پس از درمان حساسیت پوستی به نور خورشید را تجربه کنند. ممکن است در برخی بیماران کبودی، برجستگی یا بثورات ایجاد شود، اما نادر است و دائمی نیست.

انجام دادن روش میکرودرم ابریژن چقدر طول می کشد؟

در روش میکرودرم ابریژن زمان لازم برای تکمیل کل فرآیند ۳۰ دقیقه یا کمتر است. در لیزر زیبایی، توصیه می‌کنیم هر زمانی را که می‌خواهید قبل و بعد از درمان انجام دهید در نظر بگیرید تا در مورد اهداف و نتایج ایده‌آل برای پوستتان صحبت کنید. این روش غیر تهاجمی است و تقریباً بدون درد است، به این معنی که پس از آن هیچ توقفی وجود ندارد . شما بعد از انجام آن بلافاصله  می توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید.

گزینه های درمان آکنه

۱. محصولات موضعی

این شامل مواردی مانند کرم و ژل است که معمولاً توسط متخصص پوست یا داروساز برای درمان آکنه متوسط ​​تا شدید تجویز می شود. اینها می توانند هم تسکین دهند و هم آکنه را با موفقیت از بین ببرند. با این حال ، اگر برای دیدن بهبود فوری بسیار عجله دارید. بهتر است بدانید که اکثر دوره های موضوعی حداقل شش هفته به طول می انجامند.

۲. آنتی بیوتیک

باز هم ، اگر آکنه نسبتاً شدید دارید ، متخصص پوست ممکن است برخی از آنتی بیوتیک های قرص را برای کمک به مقابله کامل با آکنه تجویز کند.

۳. لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی که برای پوست های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد ، با استفاده از یک ماده شیمیایی قوی ، پوست مرده را از بین می برد. این نیز یک درمان رایج برای کمک به آکنه است ، اگرچه بیشتر در آکنه های خفیف موثر است.

۴. میکرودرم ابریژن

شما ممکن است آن را به عنوان درمان با کریستال های کوچک بشناسید. میکرودرم ابریژن یک درمان موضعی ایمن است که به آرامی پوست را لایه برداری می کند و به آزادسازی کلاژن کمک می کند. این  درمان باعث سفت شدن و محکم شدن پوست می شود. این  روش یک درمان کاملاً بدون درد است که فواید زیادی دارد ، اما قبل از رسیدن به آن ، بیایید کمی بیشتر در مورد میکرودرم ابریژن صحبت کنیم.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چیست؟

 

روش میکرودرم ابریژن به این شکل عمل می کند: از کریستال های نوک الماس برای لایه برداری ملایم لایه فوقانی پوست و از حذف پوست مرده استفاده می شود. با شنیدنکلمه الماس نگران نباشید. ، این روش کاملاً بدون درد است (در واقع حتی می تواند احساس خوبی داشته باشد). میکرودرم برای جوش رو به افزایش است و می تواند توسط متخصصین پوست ، متخصصان زیبایی در سالن ها یا حتی خودتان (کیت های میکرودرم ابریژن در خانه) انجام شود.

میکرودرم ابریژن به آزادسازی کلاژن و الاستین کمک می کند ، که باعث می شود سلول های پوست ما سالم تر و جوان تر شوند. همچنین دارای اثر جانبی دیگری است که به درمانهای موضعی دیگری که ممکن است استفاده کنید کمک می کند- با بهبود عملکرد سلولها ، پوست شما ژلها یا کرمهای مورد استفاده  را بیشتر جذب می کند.

 نکاتی که قبل از رزرو میکرودرم ابریژن باید بدانید:

۱. میکرودرم پوست صورت در آکنه های خفیف بهتر عمل می کند. اگر در برخی از نقاط صورت خود آکنه متوسط ​​تا شدید دارید ، بهتر است از کرم موضعی سنتی و/یا آنتی بیوتیک استفاده کنید.

۲. به طور مشابه ، از میکرودرم ابریژن پوست صورت برای آکنه فعال استفاده نکنید. آکنه فعال جایی است که شما لکه های سفید معمولی را دارید و انجام یک درمان میکرودرم ابریژن (یا هرگونه درمان لایه برداری) می تواند آن نقاط را بترکاند. این می تواند آکنه شما را بدتر کند و مدت زمان بهبود را طولانی تر کند. و در این صورت شما را در معرض عفونت بیشتر قرار  می دهد. قبل از انجام درمان میکرودرم ابریژن منتظر بمانید تا چرک و عفونت از بین برود و آکنه کمتر ملتهب شود.

۳. ایده خوبی است که قبل از درمان میکرودرم ابریژن پوست صورت خود را تمیز کنید. این کار به حذف هرگونه کثیفی زیر پوست کمک کرده و پوست را لایه برداری می کند.

۴- انتظار رفع سریع نداشته باشید. مطمئن شوید که بعد  از انجام میکرودرم از پوست خود مراقبت می کنید و اگر بلافاصله بلافاصله آکنه شما موقتاً بدتر شد ، وحشت نکنید. میکرودرم ابریژن می تواند بر سلول های پوست شما فشار وارد کند . بنابراین قبل از بهبودی کمی بدتر به نظر می رسد.

۵. قبل از درمان هرگونه مشکل پوستی را به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید. اگر پوست شما بسیار حساس است یا اخیراً زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفته اید ، از قبل به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.

میکرودرم ابریژن برای آکنه

میکرودرم ابریژن

روش میکرودرم ابریژن برای آکنه

اکنون که همه هشدارها و ضروریات را می دانید می توانید درمورد میکرودرم و هیدرودرم پوست صورت تصمیم بگیرید. درواقع فواید میکرودرم ابریژن بیشتر از موانع و معایبش، مزیت دارد. 

بعد از انجام میکرودرم برای جوش، سالن شما احتمالآ به شما پیشنهاد می کند تا هفته ای یکبار تا زمانی که آکنه ها و جوش های شما بر طرف شوند ، برای انجام این درمان مراجعه کنید.

همانطور که می دانید هزینه این روش نسبت به دیگر روش های درمانی و زیبایی مقرون به صرفه است.  حتی شما برای هزینه کمتر می توانید از کیت های خانگی میکرودرم استفاده کنید. البته اگر کسی را در خانه دارید که با روش های میکرودرم و هیدرودرم صورت آشنایی داشته باشد و بتواند این کار را برای شما انجام دهد.

البته فواید میکرودرم ابریژن  فراتر از درمان آکنه دارد. میکرودرم ابریژن معمولاً برای درمان خطوط چین و چروک ، خط اخم ، لکه های پیری ، علائم کشش و سایر ناهنجاری های پوستی استفاده می شود. بنابراین حتی اگر از نحوه عملکرد آکنه خود راضی نیستید ، پوست شما همچنان از لایه برداری که برای آکنه انجام می دهید، سود می برد و حتی ممکن است شما را از خرید محصولات گران تر برای درمان علائم پیری باز دارد. می تواند زخم های آکنه را نرم کند. با کمک  کلاژن و الاستین که میکرودرم ابریژن به تولید آن کمک می کند ، جای زخم شما می تواند به میزان قابل توجهی روشن شود.

در نتیجه…

در حال حاضر اکثر سالنهای آب گرم میکرودرم ابریژن را به عنوان یک گزینه اضافی ارائه می دهند. بنابراین اگر واقعاً از لایه برداری شیمیایی معمولی خود خوشتان می آید ، با متخصص زیبایی خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید از روش میکرودرم ابریژن نیز استفاده کنید. هر دو می توانند برای جوانسازی پوست شما فوق العاده باشند.
اگر آماده هستید که دیگر روش های از بین بردن آکنه و جوانسازی  که احتمالا همه را قبلا استفاده کرده اید و جواب نگرفته اید ، را کنار بگذارید و میکرودرم و هیدرودرم پوست صورت را انتخاب کنید، پس همین حالا یک مرکز معتبر پیدا کنید و این کار را هرچه سریع تر انجام دهید.

 

منبع:

https://revive.md/blog/hydradermabrasion-vs-microdermabrasion-is-one-better/

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم