تزریق آنزیم به بینی به جای عمل جراحی بینی

تزریق آنزیم به بینی

جراحی زیبایی 

همه ما می دانیم که بینی قسمت مرکزی صورت است و تغییرات کوچک در آن می تواند تفاوت های زیادی در ظاهر شما ایجاد کند. جراحی زیبایی بینی یا جراحی تغییر شکل بینی ، یکی از پنج جراحی زیبایی است که در سراسر جهان انجام می شود. با اینکه جراحی زیبایی بینی در مورد تغییر شکل بینی واقعا دارای استاندارد طلایی است و نتایج طولانی مدتی را به شما می دهد ، ممکن است برای همه مناسب نباشد. اغلب اوقات ، هزینه و زمان بهبود می تواند برای بسیاری از افراد یک عامل بازدارنده باشد . ناگفته نماند که ترس و نگرانی ناشی از هرگونه جراحی و به ویژه جراحی صورت نیز برای بسیاری از  افراد مسئله مهمی است. بنابراین بهترین جایگزین ایمن ، موثر و سریع تغییر شکل بینی ، تزریق آنزیم به بینی/غیرجراحی است.

 آموزش تزریق آنزیم به بینی بسیار حساس است . هنگام تزریق آنزیم به بینی ، جراح باید در تزریق خود بسیار دقیق و دقیق عمل کند. آگاهی کامل از آناتومی بینی اساس انجام چنین روش هایی است. اصلاح پشت بینی شایع ترین نشانه برای تغییر شکل بینی بدون جراحی است . در این مقاله ما قصد داریم تا تغییر شکل بینی را  با استفاده از تزریق آنزیم  توضیح دهیم.  اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد این روش هستید تا پایان مقاله را با دقت مطالعه کنید. 

جراحی بینی بدون جراحی چیست؟

تزریق آنزیم

تغییر شکل بینی با تزریق آنزیم

شاید شنیده باشید که جراحی بینی غیرجراحی با نام مستعار ” تزریق آنزیم” یا “عمل بینی ۱۵ دقیقه ای” شناخته می شود. جراحی بینی بدون جراحی در واقع یک روش تزریقی پوستی برای رسیدن به بهترین شکل بینی بدون هیچ گونه جراحی است و بسته به مواد موجود و البته متابولیسم شما از ۱ سال تا ۳ سال دوام دارد. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود  که با یک متخصص داخلی  مشورت کنید. 

این روش برای افرادی که به دنبال پرکردن و هم تراز کردن برآمدگی و برجستگی های بینی خود هستند یا بینی هایی که دارای زاویه نیستند ایده آل است. اما باید به یاد داشته باشید که این روش فقط یک راه حل موقتی است. 

رفتن به زیر سوزن مطمئناً پیچیده تر از زیر چاقو جراحی رفتن برای عمل بینی  نیست. به گفته انجمن جراحان ، تغییر شکل بینی سومین عمل جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۹ بود. بیشتر افرادی که عمل بینی انجام می دهند به دلایل زیبایی  چون از بین بردن برجستگی بینی یا صاف کردن آن است . و سالانه فقط تعداد کمی به دلیل انحرافات و مشکلات پزشکی عمل بینی انجام می دهند.  

                         

                          مطلب پیشنهادی: تزریق فیلر بینی چیست و چطور می توانیم از آن استفاده کنیم؟

چرا تزریق آنزیم؟ 

 

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد جراحی بینی غیرجراحی با استفاده از فیلر های پوستی در دنیا با نتایج چشمگیر رو به افزایش است.اصلاح پذیری و مقرون به صرفه بودن از بهترین مزایایی این روش است. روشتزریق آنزیم به بینی همچنین در مقایسه با روش جراحی بینی تهاجمی تر، خطرات کمتری دارد، اما هنوز نکاتی وجود دارد که باید قبل از رزرو برای درمان در نظر بگیرید.

۵ نکته وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا روش تزریق آنزیم به بینی برای شما مناسب است یا خیر، فکر کنید.

خواسته های شما برای عمل بینی

مانند بسیاری از درمان های زیبایی، عمل بینی بدون جراحی یا همان تزریق

برای بهبود ظاهر طبیعی بینی طراحی شده است تا ویژگی های صورت شما را بهبود بخشد. هنگام در نظر گرفتن تغییر شکل بینی با استفاده از فیلر های پوستی، مهم است که خواسته ها و انتظارات خود را از این عمل روشن کنید، زیرا در مقایسه با جراحی بینی سنتی با محدودیت هایی همراه است.

با استفاده از آنزیم ها و فیلر های پوستی، عمل زیبایی بینی بدون جراحی می تواند ظاهر چندین جنبه از بینی شما را بهبود بخشد، از جمله:

  • افزایش ارتفاع بینی به شکل پل صاف
  • ایجاد تقارن اجزای صورت خود را با اصلاح کمی خارج از مرکز یا اطلاح کج بودن بینی 
  • استتار یک برآمدگی یا قلاب روی پل بینی
  • اندازه بینی را در مقایسه با سایر اجزای صورت خود متعادل کنید
  • پس از جراحی پلاستیک بینی، شکل را اصلاح کنید

اگر می خواهید شکل بینی خود را به شدت تغییر دهید، اندازه نوک بینی خود را کاهش دهید یا عملکرد بینی خود را بهبود بخشید، ممکن است به جای آن نیاز به جراحی پلاستیک داشته باشید.

نوع فیلر های پوستی مورد استفاده

هنگامی که به جراحی بینی غیر جراحی فکر می کنید، مهم است که درک کاملی از روش زیبایی از جمله انواع پرکننده های پوستی مورد استفاده به دست آورید.

انواع پرکننده های طبیعی و مصنوعی پوستی برای روش های غیر جراحی از جمله تغییر شکل بینی استفاده می شود. استفاده از پرکننده های طبیعی پوست حاوی اسید هیالورونیک  برای جراحی های غیر جراحی بینی توصیه می شود.

پرکننده های اسید هیالورونیک نه تنها موثر هستند، بلکه به طور طبیعی توسط بدن حل می شوند و در صورت اصلاح بیش از حد یا تغییر ذهن می توانند معکوس شوند. در مقایسه، فیلرهای نیمه دائمی مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند، اما تغییر آنها سخت تر است و ماده فیلر پوستی در بدن باقی می ماند.

ناپایداری فیلر های پوستی

فیلرهای پوست، چه برای کانتورینگ بینی و چه برای درمان ضد چین و چروک، برای همیشه ماندگار نیستند. نتایج جراحی بینی بدون جراحی معمولا بین ۱۸ تا ۲۴ ماه باقی می ماند در حالی که نتایج جراحی بینی دائمی است. این بدان معناست که برای حفظ ظاهر جدید بینی، بیماران در آینده نیاز به ترمیم خواهند داشت.

اگر می خواهید نتایج طولانی تری داشته باشید، ناپایداری فیلر های پوستی ممکن است شما را از رزرو  وقت برای تزریق آنزیم به بینی  منصرف کند. با این حال، مزایایی زیادی در این روش وجود دارد. در مرحله اول، از آنجایی که مقدار کمی از فیلر پوستی در یک زمان استفاده می شود، می توانید بینی را تا زمانی که ظاهر دلخواه به دست آورید، کانتور کنید. ثانیاً، در صورتی که بینی بیش از حد اصلاح شود یا نظر خود را تغییر دهید و دوباره عاشق قوز منحصر به فرد خود شوید، می توانید اجازه دهید فیلر بینی به طور طبیعی حل شود.

تغییر شکل بینی بدون جراحی

تزریق آنزیم به بینیی

تجربه کلینیک زیبایی

تجربه کلینیک زیبایی و انژکتور برای اطمینان از ایمنی شما و نتایج کلی عمل تزریق آنزیم شما حیاتی است.

هنگام پرس و جو از کلینیک جراحی زیبایی در مورد هر عمل زیبایی، دقت لازم را  به خرج دهید. درخواست توضیح کامل در مورد درمان زیبایی، بخواهید قبل و بعد را ببینید و اعتبار آنها را بررسی کنید.

تزریق آنزیم به بینی چگونه انجام می شود؟

تزریق آنزیم به بینی

روش تزریق آنزیم به بینی

 تزریق آنزیم (بدون جراحی) یک روش کم تر تهاجمی است که شامل تزریق آنزیم به بینی برای تغییر شکل ، سوراخ بینی یا صاف کردن برجستگی می تواند بسیاری از مواردی را که یک عمل جراحی می تواند انجام دهد انجام دهد ، اگرچه نتایج این روش موقتی است.

یک ماده تزریقی (اسید هیالورونیک) در مناطقی که  نیاز است تزریق می شود.   گاهی اوقات بوتاکس و نخ ها نیز بسته به مورد ، مورد استفاده قرار می گیرند.

ظاهر جدید بینی شما بین ۱۲ تا ۳۶ ماه با توجه به به نوع پوست شما،  دوام دارد و ظاهر دلخواه را به شما می دهد. 

از این مواد تزریقی بیشتر برای اصلاح نوک بینی استفاده می شود. بسیاری از مراکز درمانی از تزریق آنزیم به نوک بینی برای هماهنگی بیشتر با صورت، استفاده  می کنند.

 روش کار چگونه است؟

روش تغییر شکل بینی با تزریق آنزیم در مقایسه با جراحی بینی نسبتاً ساده تر است. 

 اول از همه شما به یک جلسه مشاوره نیاز دارید.  در این جلسه شما با پزشک خود در مورد فرم بینی و مشکلات و انچه که در پی آن هستید،  صحبت می کنید. سعی کنید در این جلسه خجالت را کنار بگذارید و هر سوالی درمورد تزریق آنزیم دارید از مشاوره خود بپرسید . معمولاً  مراکز درمانی از  بی حسی موضعی برای بینی و ناحیه اطراف آن استفاده می کنند تا  درد حاصل از تزریق با سوزن را احساس نکنید. 

پس از تأثیر بی حس کننده،  پزشک آنزیم ها را با دقت به بینی تزریق می کند تا بینی شما را تغییر شکل دهد. کل این فرآیند می تواند از ۱۵ دقیقه تا ۴۵ دقیقه طول بکشد. 

برای به حداقل رساندن خطر عوارض ، چند مرحله مهم وجود دارد که باید در طول تزریق بینی رعایت شود:

  1.  همیشه قبل از تزریق آسپیراسیون انجام دهید. 
  2. مورد دیگر این که از تزریق بولوس زیاد خودداری کنید .
  3. داشتن دانش آناتومیکی منطقه ایمن  برای تزریق بسیار مهم است.
  4.  بهتر است از تصحیح بیش از حد اجتناب کنید و همیشه تزریق هیالورونیداز را در صورت بروز عوارض جانبی  در دسترس داشته باشد.
  5. پس از تزریق ، پوست را به خوبی بررسی کنید و در صورت وجود ، هر گونه مشکل به پزشک خود اطلاع دهید. 
  6.  حداقل ۳ تا ۴ روز ناحیه مد نظر را ماساژ ندهید.

بعد از عمل به شما یک آینه می دهند تا شکل کنونی بینی را با آنچه که قبلا در نظر داشته اید ، مقایسه کنید . در صورت رضایت از شکل بینی ، دستورالعمل های بعد از تزریق آنزیم به شما داده می شود. حتماً ۳ هفته بعد از تزریق بینی،  باید برای ویزیت و پیگیری بهبود بینی به پزشک خود مراجعه کنید.  

تزریق آنزیم به بینی

تغییر شکل بینی بدون جراحی

بعد از درمان چه انتظاری باید داشت؟

بعد از جراحی بینی به شکل تزریق آنزیم ، ممکن است در محل تزریق ، تورم و قرمزی مشاهده شود. ظرف یک یا دو ساعت ، تزریق باید شروع به ته نشین شدن کند. قرمزی باید کاهش یابد و شما می توانید نتایج مورد نظر خود را بهتر ببینید.

نتایج حاصل این روش فوری خواهد بود ، پس از دوهفته قرمزی و کبودی ها کاملاً فروکش می کند و شما به فرم بینی ایده آل  خود خواهید رسید. 

 اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که با کمی قرمزی و تورم بینی مشکلی ندارید. می توانید همان روز به سر کارتان برگردید.

اگر نتیجه را دوست نداشتید چطور؟

یکی از مزایای تغییر شکل بینی به روش تزریق آنزیم این است که اگر از نتیجه آن راضی نیستید، می توانید آن را با تزریق  یک آنزیم که می تواند آنزیم تزریق شده را حل  کند ، برداشته و به همان جایی که شروع کرده اید بازگردید. 

آیا تزریق آنزیم به بینی روشی  ایمن است؟

تزریق آنزیم به بینی

آیا تزریق آنزیم به بینی روشی  ایمن است؟

انجام این درمان توسط یک فرد متخصص بسیار مهم است. انتخاب صحیح فیلر نیز حیاتی است. بر اساس گزارش ها، ببعضی فیلر ها که حاوی هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشند، نامناسب اند. مطالعه‌ای که اخیراً در در این زمینه منتشر گردیده است، به زنی در ۴۰ سالگی اشاره می‌کند که پس از انجام تزریق فیلر بینی، درد حاد چشم چپ را احساس کرد که پس از درمان به نابینایی ناگهانی اش منجر گشت. متأسفانه، این یک حادثه مجزا نیست: یک بررسی انجام گردید که  در جراحی پوست در سال ۲۰۱۵ موارد متعددی از آسیب دیدگی غیرقابل برگشت ناشی از پرکننده را شناسایی کرد. اما همه این نگرانی ها با انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر و تکنسین های حرفه ای و چیره دست حل می شوند. 

خطرات و خطرات جراحی بینی غیر جراحی چیست؟

اخیراً، زیبایی‌شناسان و پزشکان به پلتفرم‌های اجتماعی مراجعه کرده‌اند تا نگرانی خود را در مورد اطلاعات.گمراه‌کننده در مورد جراحی  و تزریق به بینی و ویدیوهای ارسالی توسط افرادی که تحت این عمل قرار گرفته‌اند و داستان کامل را نشان نمی‌دهند، ابراز کنند. بسیاری این جراحی های بینی را “جادویی” می دانند، اما این خطر وجود دارد که کارها بسیار اشتباه پیش بروند.

پزشکان حاذق در این زمینه هشدار می دهند که گزارش هایی مبنی بر ورود فیلر به رگ های خونی وجود دارد. که می تواند. عوارض شدیدی در مسیر ایجاد کند. اینها ممکن است شامل نکروز (مرگ بافت پوست، که پس از آن قابل نجات نیست و باید برداشته شود)، کیست و عفونت باشد.  متخصصین پوست و متخصصان زیبایی ، در مورد این خطر توضیح می دهند. آنها  می‌گوید: «بینی یک محل پرخطر برای انسداد عروق است. این یک محفظه  با شریان‌های انتهایی است، به این معنی که خون بدون گردش جانبی به سمت بینی جریان می‌یابد. اگر جریان خون با استفاده از پرکننده‌های تزریقی مسدود شود، بافت اطراف ذخیره‌ای برای دریافت خون اکسیژن‌ دار ندارد و در صورت عدم درمان باقی می‌ماند. ، رها می شود تا بپوسد.

آناتومی بینی

زیرا آناتومی بسیار پیچیده است. با توجه به این که بینی انسان به شدت مملو از رگ‌های خونی است و ساختار آناتومیکی پیچیده‌ای دارد، نیاز به رسیدگی بسیار ظریفی دارد. در واقع، برخی از متخصصان زیبایی و متخصصین پوست که در زمینه فیلر آموزش می بینند، به طور کلی از ارائه این روش خودداری می کنند.  پزشکان بر این عقیده اند که عمل‌های تزریق آنزیم به بینی را نباید ساده انگاشت، زیرا یکی از پرخطرترین عمل‌های زیبایی است که شامل پرکننده‌ها می‌شود.  همچنین باید نابینا شدن بعد از انجام عمل های تزریقی را نیز به لیست خطرات این روش ، اضافه کرد.  بیشترین مواردی که گزارش می شود،  از نابینایی ناشی از فیلر ، زمانی رخ می دهد که به بینی تزریق شود.

موارد منع استفاده از این روش:

  • شامل روزاسه عروقی 
  • انتظارات غیرواقعی از نتایج درمان
  • بیمارانی که به دلایل روانی نامناسب ارزیابی می شوند
  • زخم های برجسته در ناحیه درمان 
  • اختلالات خونریزی
  • درمان ضد انعقادی یا حساسیت به لیدوکائین یا
  • HA.

اقدامات احتیاطی شامل جراحی بینی قبلی و هرگونه مداخله ای است که می تواند بر عروق تأثیر بگذارد یا خطر آسیب به عروق را افزایش دهد. به طور کلی ، اقدامات احتیاطی قبل از تزریق آنزیم بینی باید در نظر گرفته شود.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6484576/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5142491/

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم