کاشت نخ و لیفت با نخ جوانسازی صورت

آموزش کاشت و لیفت با نخ

درمان افتادگی و شل شدن پوست

تا همین اواخر ، تنها راه برای رفع مشکلات ناشی از شلی شدن پوست صورت  مانند چین و چروک و افتادگی گونه ها ، جراحی لیفت صورت بود. از این گذشته، درمان های سطحی پوست می توانند به بازگرداندن درجه ای از سفتی پوست کمک کنند ،  اما هنگامی که پوست  دچار شل شدن و افتادگی زیاد  می شود ، فقط جراحی لیفت صورت می تواند  آن را بر طرف کند. بهترین جایگزین این روشهای قدیمی کاشت نخ و لیفت با نخ است.

با اینکه تزریق بوتاکس و مواد مغذی برای پوست و همچنین جراحی لیفت صورت هنوز هم جز روش های درمانی اولیه و ضروری  است،  اما همه مایل یا قادر به انجام عمل جراحی نیستند. اگر شما جز این دسته از افراد هستید، خوشحال می شوید بدانید که نوع جدیدی از روش ها برای پر جوانسازی غیر تهاجمی صورت و جراحی لیفت صورت ایجاد شده است . و این روش جدید  کاشت نخ و لیفت با نخ است. 

"<yoastmark

کاشت نخ و لیفت با نخ چیست؟

 در جهت آموزش کاشت نخ  و لیفت با نخ ، باید بگوییم که کاشت نخ  و لیفت با نخ نوعی عمل است که در آن بخیه های موقت برای ایجاد یک “لیفت” ظریف اما قابل مشاهده در پوست استفاده می شود. به جای برداشتن پوست شل صورت بیمار از طریق جراحی ، جراح زیبایی به سادگی آن را با دوختن قسمت هایی از آن تعلیق می کند. این امر باعث می شود که پوست کمی به عقب کشیده شود و در نتیجه صورت را بالا نگه دارد و پوست را سفت کند.

کاشت نخ و لیفت با نخ چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

نخ ها علاوه بر اینکه برای لیفت پوست ایده آل هستند ، با  روند پیری هم  به طریقی دیگر مبارزه می کنند: با تحریک “پاسخ درمانی” بدن و باعث می شود که بدن موج زیادی از کلاژن را به مناطق تحت درمان هدایت کند. این امر به دلیل نقش حیاتی کلاژن در روند پیری مهم است.

کلاژن به “عوامل رشد”  کمک می کند که بر وضعیت پوست ما تأثیر زیادی می گذارد. کلاژن علاوه بر اینکه برای ترمیم زخم استفاده می شود ، به قوی ، حجیم و نرم بودن پوست کمک می کند.

با افزایش سن ، بدن ما به تدریج کلاژن کمتری تولید می کند ، که منجر به کاهش ۸۰ درصدی ضخامت پوست در حدود ۷۰ سالگی می شود. این کاهش حجم و قدرت  کلاژن سازی، عامل بزرگی در ایجاد پوست اضافی و چین و چروک است.

با ضعیف شدن پوست ، دیگر قادر نیست از بافتهای زیرین خود به اندازه کافی محافظت کند. به این معنی که گرانش آن را به سمت پایین می کشد و کش می دهد. وقتی علائم شلی پوست هنوز خفیف است ، تزریق پوست صورت با کلاژن تازه می تواند به کاهش شلی (با ضخیم شدن و آبرسانی به پوست) و جلوگیری از بدتر شدن آن (با تقویت پوست) کمک کند.

به عبارت دیگر ، این فرایند جوانسازی مداوم و پیشرونده را برای بافت های صورت فراهم می کند. بیمارانی که به منظور تحریک کلاژن اقدام به لیفت با  نخ می کنند ، متوجه بهبود تدریجی رنگ و سفتی پوست خود می شوند.

آیا فرآیند کاشت نخ و لیفت با نخ دردناک است؟

 در فرآیند لیفت با نخ و کاشت نخ در حالی که نخ ها در جای خود قرار دارند ، پاسخ درمانی بدن به طور مداوم فعال می شود زیرا بدن می خواهد مناطق بخیه شده را “التیام” دهد و بخیه ها را بیرون دهد. بدن از نظر بیولوژیکی طوری برنامه ریزی شده است که وقتی هر جسم خارجی موجود در درم را حس می کند اینگونه واکنش نشان دهد.

خوشبختانه چون نخ هایی که در حین لیفت نخ زیر پوست قرار می گیرند بسیار کوچک هستند ، بیمار هیچ یک از این اتفاقات را احساس نخواهد کرد.

در واقع بیشتر افرادی که لیفت با نخ یا  کاشت نخ  انجام می دهند وقتی پوست در جای نخ ها بهبود یافت اصلا نمی توانند بخیه های خود را احساس کنند. و در واقع دردی را حس نمی کنند. 

 

         مطلب پیشنهادی: ۵ روش برتر جوان سازی صورت در سال ۲۰۲۱

استفاده از لیفت نخ به جای لیفت صورت چه مزایایی دارد؟

برای بسیاری از بیماران ، بزرگترین مزیت لیفت نخ به جای لیفت صورت ، کاهش زمان بهبودی زیاد ناشی از لیفت با نخ است. هنگامی که بیمار جراحی لیفت صورت انجام می دهد ، شدت نیاز به استراحت و آرامش دارد. به این ترتیب ، بیمار باید ترتیبی دهد که شخصی او را از بیمارستان به خانه ببرد. اکثر بیماران برای لیفت صورت حداقل به مدت سه روز پس از عمل به مراقبت شبانه روزی نیاز دارند.

علاوه بر این ، اگر بیمار بچه هایی در خانه دارد ، ممکن است به مراقبت از کودک نیز نیاز باشد. بیماران لیفت صورت معمولاً برای بهبودی نیاز به یک تا دو هفته مرخصی از کار دارند.

از طرف دیگر ، روند بهبودی لیفت با نخ نسبتاً آسان است. لیفت با نخ با  بی حسی موضعی انجام می شود. بدین معنا که کسانی که لیفت با نخ  انجام می دهند می توانند بلافاصله پس از انجام عمل خود به خانه رفته و از خود مراقبت کنند.

 برخی از بیماران پس از انجام لیفت نخ کمی احساس درد ، قرمزی و تورم می کنند و بنابراین مایلند بقیه روز را تعطیل کنند ،  ولی اکثر آنها می توانند بلافاصله به محل کار خود بازگردند. به ندرت پس از انجام لیفت نخ نیاز به داروهای ضد درد شدید وجود دارد که این امر باعث می شود بیماران بتوانند به روال عادی زندگی خود بازگردند. بنابراین این روش برای افرادی که  فرزند کوچک  در خانه دارند یا افرادی که شاغل هستند ، ایده آل است.

  اقدامات بعد از کاشت نخ و لیفت با نخ 

در حالی که بهبود با لیفت با نخ چندان سخت نیست ، بیماران همچنان باید چند اقدام احتیاطی جزئی را هنگام بهبودی انجام دهند. توجه داشته باشید که صورت خود را هنگام تمیز کردن یا استفاده از مرطوب کننده به مدت حداقل یک هفته پس از قرار دادن نخ ها در پوست، به شدت نمالید. همچنین باید در هنگام خواب مستقیم روی صورت خود نچرخید.

آیا کاشت نخ عوارض جانبی دارد؟

 کاشت نخ و لیفت با نخ  به دلیل غیر تهاجمی بودن  ، کم خطر است. عملاً هیچ خطری برای ایجاد جای زخم ، کبودی شدید ، خونریزی یا سایر عوارض بعد از لیفت نخ وجود ندارد. در موارد نادر ، بیماران ممکن است سوزش ، عفونت یا بخیه های آنها در زیر پوستشان نمایان شود. اگر این اتفاق بیفتد ، بخیه ها به سادگی برداشته می شوند و صورت بیمار به حالت اولیه خود باز می گردد.

در نهایت ، از آنجا که انجام لیفت با نخ بسیار آسان تر از عمل جراحی لیفت صورت است ، مقرون به صرفه تر هستند.

مزایای لیفت با نخ

لیفت و کلاژن سازی صورت با نخ

 

کاشت نخ برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت با نخ مفید است ، اما برای بیماران مهم است که انتظارات واقع بینانه ای از این روش داشته باشند. در حالی که لیفت با نخ قطعاً تغییرات قابل مشاهده ای ایجاد می کند ، آنها عموماً صورت را چند میلی متر بلند می کنند. به این ترتیب ، آنها نتیجه نهایی ظریف و طبیعی تری نسبت به جراحی لیفت صورت ایجاد می کنند. بنابراین لیفت نخ بیشتر برای بیمارانی مناسب است که با علائم شل شدگی خفیف تا متوسط ​​و نه شدید مواجه هستند.

کاندیدای ایده آل لیفت نخ معمولاً در اواخر سی تا اوایل پنجاه سالگی است . در حالی که اکثر بیماران بالای ۵۵ سال از جراحی لیفت صورت سود بیشتری خواهند برد. لیفت با نخ می تواند جایگزین لیفت صورت برای بیماران مسنی باشد که به دلایل پزشکی قادر به انجام عمل جراحی نیستند.

از آنجا که لیفت با نخ می تواند تحت بی حسی موضعی انجام شود ، بسیاری از افرادی که شرایط مربوط به سن دارند و آنها را برای جراحی واجد شرایط نمی کند (مانند فشار خون بالا ، دیابت نوع دو و بیماری های قلبی و عروقی) می توانند با خیال راحت این درمان را انجام دهند.

در صورت داشتن هرگونه شرایط بهداشتی و پزشکی خاص ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید که آیا لیفت با نخ برای شما مناسب است یا خیر.

تفاوت های جراحی لیفت و لیفت با نخ

درک این نکته مهم است که در حالی که هیچ تکنیک لیفتینگی نمی تواند نتایج دائمی را به همراه داشته باشد ، جراحی لیفت صورت معمولاً نتایج طولانی تری نسبت به لیفت نخ ایجاد می کند.

نتایج جراحی لیفت صورت می تواند تا یک دهه دوام داشته باشند، در حالی که لیفت نخ به طور کلی  یک تا سه سال به دوام دارند. با این حال ، از آنجا که روش لیفت با نخ بسیار کم خطر است ، بیمارانی که نتایج لیفت نخ خود را دوست دارند ، معمولاً می توانند پس از جذب بخیه های قدیمی خود در بدن ، مجددا یک مجموعه از بخیه های موقتی را  در پوست خود قرار دهند.

آیا کاشت و لیفت با نخ خطرناک است؟

خطرات کاشت نخ و لیفت با نخ

حداکثر استفاده را از لیفت نخ خود ببرید

از آنجا که لیفت با نخ بسیار کم خطر است و دارای مدت زمان کوتاه بهبودی است ، می توان آنها را با سایر روشهای غیر جراحی ترکیب کرد تا نتایج جامع تر و قابل توجه تری ایجاد شود.

هنگامی که پوست شما پس از انجام لیفت با نخ بهبود یافت،  توصیه می کنیم لیفت نخ خود را با درمانی مانند اولتراپی همراه کنید.

 

https://www.plasticsurgery.org/news/blog/what-you-need-to-know-about-thread-lifts

 

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم