۵ روش برتر جوان سازی صورت در سال ۲۰۲۱

جوان سازی پوست

به فرایندها یی که برای بهبود ظاهر و جوانتر و صاف تر کردن پوست به کار برده می شود جوان سازی پوست گفته می شود ، آفتاب ، اختلالات پوستی ، پیری و حتی وراثت همگی می توانند باعت مشکلات پوستی در صورت و سایر نقاط بدن شوند. این مشکلات شامل بی نظمی بافتی مانند چین و چروک و زخم های آکنه ، تغییرات رنگدانه ای مانند کک و مک ، لکه های آفتاب سوختگی و یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این ، ممکن است رنگ پوست تغییر پیدا کند و درخشش طبیعی را که در پوست جوان تر مشهود است از بین برود.

روش های مختلف درمانی برای درمان آسیب های پوستی موجود است  که در ادامه این روش ها بررسی می شوند.

مطلب پیشنهادی: متعادل سازی چربی پوست

استفاده از مواد تزریقی :

بوتاکس

بوتاکس

این موارد شامل تزریق سموم بوتولینوم مانند بوتاکس و همچنین پرکننده های اسید هیالورونیک  و … می باشند . سموم بوتولینوم با جلوگیری از انتقال سیگنال های اعصاب به عضلات  باعث بی حرکت  شدن عضلات می شود و عضلات دیگر نمی تواند منقبض شوند. در صورت استفاده صحیح توسط یک پزشک کاملاً آموزش دیده ، این امر باعث نرم شدن و کاهش چین و چروک می شود. این ماده بیشتر در خطوط پیشانی ، چین و چروک های ریز دور چشم ، خطوط تاشو / اخم و خطوط گردن استفاده می شود. تزریق بوتولینوم نسبتاً مقرون به صرفه است ، خطرات بسیار کمی دارد و عملاً مشکلی ندارد.

مواد پرکننده اسید هیالورونیک به زیر پوست تزریق می شوند و می تواند بسیاری از نگرانی های زیبایی را درمان کند. آاین مواد برای پر کردن خطوط عمودی در اطراف دهان ، افزودن حجم بیشتر به لب ها ، بازگرداندن پری به گونه ها و گودی چشم ها بسیار مناسب هستند. مواد پرکننده اسید هیالورونیک در نهایت توسط بدن جذب می شوند و عوارض کمی دارند.

 

  1. لیزر و نور:

لیزرلیزر کاربرد های  بی شماری دارد. لیزر می تواند چین و چروک های متوسط ​​و عمیق را برطرف کند ، به طور چشمگیری بافت و سفتی پوست را بهبود بخشد. لیزرهای عمیق فرورفتگی لایه های خارجی پوست را از بین می برند ،هنگام استفاده از لیزر اغلب برای راحت نگه داشتن بیمار نیاز به تزریق بیهوشی یا آرام بخش دارند و تاثیرات طولانی تری دارند. لیزرهای شکمی لایه های خارجی پوست را دست نخورده باقی می گذارند و لایه های عمیق تری را هدف قرار می دهند. اغلب اوقات ، این روش های درمانی فقط به کرم ها / ژل های بی حسی موضعی نیاز دارند و بهبودی سریع تری دارند.

 جوانسازی نوری یا نور درمانی نیز در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب و غیرتهاجمی برای سفت شدن پوست است. فتوتراپی ، مانند نور شدید پالسی (IPL) یا نور BroadBand (BBL) ، سلولهایی را با رنگهای خاص یا کروموفورها در داخل پوست نیز هدف قرار می دهد و بهبودی بسیار سریع را ایجاد می کند. لیزر و نور درمانی برای بهبود رنگ پوست ، از بین بردن آکنه ، از بین بردن رگهای خونی شکسته ، پاکسازی آسیب های آفتاب و سفت شدن پوست بسیار مناسب هستند.

  1. فرکانس رادیویی:

فرکانس رادیویی با هدف قرار دادن بافت های عمیق پوست با انرژی رادیو فرکانس (RF) کار می کند ، که گرما تولید می کند و منجر به تولید کلاژن و الاستین جدید می شود. درمان های RF برای سفت شدن پوست در هر نقطه از بدن بسیار مناسب است و بسیاری از این روش های درمانی را می توان به سرعت و بدون هیچ گونه خرابی انجام داد.

  1. میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ

دستگاه های میکرونیدلینگ یک سری زخم های کنترل شده را در زیر سطح پوست ایجاد می کند. این کار باعث تولید کلاژن و الاستین طبیعی بدن می شود تا به جوان سازی پوست کمک کند. این روش کم تهاجمی را می توان با فرکانس رادیویی یا پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ترکیب کرد تا اثر قوی تری داشته باشد. این روش همچنین برای درمان جای زخم های آکنه ، لکه های آفتاب ، خطوط ریز و چین و چروک ، منافذ بزرگ پوست و رنگ پوست ناهموار نیز بسیار مناسب است.

 

  1. جراحی:

بعضی اوقات ، بهترین گزینه جراحی است! تکنیک های جدید جراحی می توانند با حداقل اسکار به نتایج طولانی مدت منجر شوند و مطمئناً می توانند برای جوان سازی کامل صورت با هر یک از موارد فوق ترکیب شوند. به عنوان مثال بلفاروپلاستی یک روش نسبتاً ساده و محبوب برای رفع افتادگی پلک و جوان سازی چشم است. سایر اقدامات می تواند شامل لیفت ابرو ، لیفت پلک ، لیفت صورت میانی ، بلفاروپلاستی پلک پایین یا حتی لیفت کامل صورت است. در حالی که روند بهبودی جراحی طولانی تر است ، اما هنوز هم می توان آن را با خیال راحت و با نتایج برجسته توسط جراحان واجد شرایط انجام داد.

بسیاری از این روش های درمانی کم تهاجمی ، یا غیرتهاجمی و در جوانسازی صورت شما موثر هستند. اگرچه کم خطر ، راحت و موثر است ، اما انتخاب یک پزشک دارای صلاحیت و دارای مجوز همیشه مهم است. همه روش ها برخی از خطرها را دارند ، اما شما می توانید با انتخاب پزشکی که از مهارت کافی برخوردار باشد و از این روش های درمانی آگاهی کافی داشته باشد ، خطر را کاهش دهید.

اکنون زمان مناسبی است که جوانسازی صورت را انجام دهید، زیرا بسیاری از فن آوری ها و دستگاه های جدید در بازار وجود دارد که غیرتهاجمی هستند و می توانند تغییرات محسوسی را در زیبایی ظاهر شما ایجاد کنند.

بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین روش جوان سازی پوست را برای شما پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم