کاربرد لوسیون کالامین برای پوست

فواید لوسیون کالامین برای پوست

لوسیون کالامین ترکیبی از اکسید روی و اکسید فریک است و با افزودن سایر مواد مانند فنل و هیدروکسید کلسیم تولید می شود. این در نوزدهمین نسخه از فهرست مدل داروهای ضروری است که توسط سازمان بهداشت جهانی صادر شده است این ماده اولیه برای درمان انواع التهابات پوستی مانند خارش ، آفتاب سوختگی ، عفونت و زخم استفاده می شود ( ۱ ). در اینجا ما فواید لوسیون کالامین برای پوست را بررسی می کنیم.

لوسیون کالامین چیست؟ چگونه کار می کند؟

لوسیون کالامین یک فرمولاسیون دارویی موضعی است که خارش و تحریک را درمان می کند. به کاهش نیش حشرات و آلرژی های گیاهی (به عنوان مثال پیچک سمی / بلوط) کمک می کند ( ۳ ) ، ( ۴ ). در ادامه فواید لوسیون کالامین برای پوست را بخوانید.این لوسیون دارای پایه اکسید روی و اکسید آهن است که به  آن رنگ صورتی مایل به قرمز می بخشد . این مواد معدنی ، به ویژه روی ، تسکین زیادی در برابر خارش ( خارش ) ( ۵ ) ، ( ۶ ) ایجاد می کنند.اکسید روی دارای خواص ضد التهابی است که بیشتر به مزایای لوسیون کالامین می افزاید.

فواید لوسیون کالامین چیست؟

لوسیون کالامین حاوی روی است که برای نگهداری و عملکرد پوست بسیار مهم است. این ماده ممکن است در تسکین سوزش پوست ، آلرژی های گیاهی و عفونت ها کمک کند.

ممکن است به مدیریت آکنه کمک کند

مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل روی به صورت موضعی و خوراکی علائم آکنه ولگاریس را کاهش می دهد . روی موضعی می تواند رشد سویه های پروپیونی باکتریوم آکنه را به دلیل اثرات کاهش دهنده سبوم و ضد التهاب کاهش دهد ( ۶ ).

ممکن است علائم آبله مرغان را بهبود بخشد

بیشتر درمان آبله مرغان برطرف کردن خارش تاول های آبله و جلوگیری از آلودگی تاول های پوستی (در نتیجه خراشیدن) است ( ۱۱ ).

درمان بثورات پوشک در نوزادان

ثابت شده است که این لوسیون تحریک پوست و بثورات خفیف را تسکین می دهد. بنابراین به کرم ها یا پمادهایی که برای بثورات پوشک در نوزادان و نوزادان زده می شود ، اضافه می شود.

به مدیریت گزش حشرات ، کهیرها و گال کمک می کند

کار با زنبورها ، شته ها و اشکالات شامل نیش مکرر حشرات است که ممکن است منجر به کهیر ، گال و عفونت شود. استفاده از کیسه های یخ و لوسیون کالامین می تواند یک راه حل فوری برای رفع خارش و التهاب باشد ( ۱۳ ) ، ( ۱۴ ).

صفحه ی اینستاگرام صورتگر ماه را دنبال کنید

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم