خواص حجامت برای سلامتی بدن چیست؟

خواص حجامت

طب سنتی با معرفی خواص حجامت به همه افراد توصیه می‌کند تا آن را یک بار انجام دهند اما برخی از حجامت منع شده‌اند. برای مثال خانم‌های باردار یا کودکان نباید حجامت را انجام دهند چرا که ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آید. به غیر از این دسته از افراد، سایرین می‌توانند از فواید حجامت بهره‌مند شوند و با انتخاب یک مرکز حجامت خوب آن را تجربه کنند.

خواص حجامت

برای آشنایی با این درمان جالب و بسیار مفید با کلینیک صورتگرماه همراه باشید.

حجامت چگونه عمل می‌کند؟

حجامت به عمل خارج کردن خون از بدن به وسیله ابزارهای تیز یا بادکش می‌گویند که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. زمانی که خون را از بدن خارج می‌کنیم به همراه آن تمام آلودگی‌ها و سموم را از بدن می‌زداییم و آن را دوباره به حالت اول و طبیعی خود باز می‌گردانیم.

مسلم است که وقتی سموم و خون کثیف از بدن خارج می‌شوند، بدن سبک‌تر می‌شود و علائم طبیعی خود را بروز می‌دهد. یعنی بدن تا قبل از حجامت، درگیر کثیفی‌ها و عوامل مزاحم بود اما حالا می‌تواند طبیعی رفتار کند و سالم باشد. 

مطلب پیشنهادی: بهترین آموزشگاه آرایشگری فنی حرفه ای غرب تهران

طب سنتی خواص حجامت را به شکل زیر بیان می‌کند:

«زمانی که یک فرد حجامت می‌کند، خون‌های کثیف که شامل رسوبات و سموم هستند از بدن خارج می‌شوند در نتیجه غلظت خون کاهش نسبی پیدا می کند  و بعد از مدتی به حالت نرمال و عادی خود باز می‌گردد. در طب سنتی سعی می شود با حجامت ، فصد خون و زالو درمانی سعی می‌شود غلظت خون  کنترل شود، چرا که بسیاری از بیماری‌های بدخیم مانند سرطان از همین عامل یعنی غلظت خون به وجود می‌آیند، البته هر کدام از روشهای فوق کاربردهای خاص خود را دارند و با هم تفاوت هایی دارند.

اکنون نظر شما درباره خواص حجامت چیست؟ غلظت خون چگونه باعث می‌شود بدن بیمار شود و حجامت، آن را چطور از بین می‌برد؟ اگر با مفهوم غلظت خون آشنایی ندارید می‌توانید این مطلب را از سری مقالات کلینیک صورتگرماه مطالعه کنید:


این مطلب را درباره مفهوم غلظت خون بخوانید: ارتباط جوش با غلظت خون


خواص حجامت چیست؟

تا این جا با بعضی از فواید حجامت آشنا شدیم و دانستیم که اگر یک مرکز حجامت خوب و استاندارد را برای این کار انتخاب کنیم، نتیجه بهتری دریافت خواهیم کرد اما در هر صورت اگر حجامت کنید از فوایدی برخوردار می‌شوید که ضامن سلامتی شما خواهند بود.

خواص حجامت شامل موارد زیر است:

  • جاری شدن خون از خواص حجامت است

حجامت باعث می‌شود تا خون شما تازه شود و همیشه در جریان باشد. جریان روان خون از رسوب چربی‌ها جلوگیری می‌کند در نتیجه یکی از فواید حجامت پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی است. بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های کشور است که به دلیل نبود مراقبت‌های کافی در بین مردم شدت یافته است.

با انجام منظم حجامت به خون خود نفسی تازه ببخشید.

خواص حجامت

  • بر طرف شدن مشکلات پوستی

بر اساس داده‌هایی که از علم طب سنتی به دست آورده‌ایم می‌توانیم یکی دیگر از خواص حجامت را بیان کنیم. با انجام حجامت مشکلات پوستی شما بر طرف می‌شود. شما می‌توانید مقاله زیر را از کلینیک صورتگرماه درباره فواید حجامت برای پوست مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی: 

توقف ریزش مو از خواص حجامت

با مراجعه به مرکز حجامت می‌توانید فهرست بلندبالایی از خواص آن را مشاهده کنید. یکی از خواص حجامت کاهش ریزش مو است. بسیاری از افراد به مطب متخصصان طب سنتی مراجعه می‌کنند و از مشکلات موی خود گلایه می‌کنند. اگر می‌خواهید ریزش موی خود را متوقف کنید، چه خانم‌ها و چه آقایان، فرصت را از دست ندهید و با یک مرکز حجامت خوب تماس بگیرید.

  • بهبود روند درمان میگرن:

میگرن یک بیماری ناامیدکننده برای بسیاری از فراد به حساب می‌آید اما اگر همین افراد از درمان آن باخبر شوند، دیگر ثانیه‌ای ناامید و ناراحت نخواهند بود. شما می‌توانید با استفاده از حجامت خون مشکلات مربوط به سر مانند سردرد یا سرگیجه را مرتفع کنید. بنابراین حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید و با میگرن یا سایر بیماری‌های مربوط به سر خود مبارزه کنید.

به خاطر داشته باشید ناامیدی بدترین کار ممکن است!

  • با دردهای مفصلی خداحافظی کنید

با افزایش سن انسان‌ها دردهای عضلانی، درد مفاصل و مشکلات اسکلتی به سراغ آن‌ها می‌آیند و خبر از کهولت سن می‌دهد. اما اگر افراد از سنین جوانی رژیم غذایی خود را کنترل کنند و هر روز برای ورزش ممارست ورزند، این چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید یا لااقل دیرتر شروع می‌شود. اگر از درد مفاصل خود اذیت می‌شوید، پیشنهاد ما به شما حجامت است. از دیگر خواص حجامت کاهش درد مفاصل و عضلات است.

  • لاغری از خواص حجامت

شاید باور نکنید اما یکی از فواید حجامت دوری از چاقی است. به کمک حجامت می‌توانید بدن خود را لاغر کنید و زندگی تازه‌ای را برای خود رقم بزنید. البته تنها حجامت کردن در لاغری شما موثر نیست. باید برنامه منظم حجامت برای خود در نظر بگیرید و در کنار آن ورزش کنید. همچنین داشتن رژیم غذایی سبک برای شما توصیه می‌شود. مراجعه به مرکز حجامت معتبر و دارای گواهی نیز تاثیر بسزایی در روند درمان شما دارد.

خواص حجامت

اگر می‌خواهید از خواص حجامت و فواید آن بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما مرکز حجامت و زیبایی صورتگرماه است. این مجموعه تمامی ‌آن چه را که علم طب عنوان کرده است رعایت می‌کند و در ارائه خدمت به مشتریان یک حرکت رو ‌به ‌جلو را انتخاب کرده است.

برای تماس با کلینیک صورتگرماه از «اینجا» وارد شوید.

سخن نهایی

به یاد داشته باشید که فواید حجامت و خواص آن بسیار زیاد است و اگر مشکل خود را در فهرست بالا مشاهده نکردید مایوس نشوید. تنها کافی است با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید. مطمئنا راه درمان موثری به نام حجامت یا سایر شیوه‌های درمانی (مانند زالودرمانی یا فصد خون)، هدایایی ارزشمند از سوی علم طب هستند و یقینا هیچ بیماری بدون درمان باقی نمی‌ماند.

مطالب پیشنهادی :

این مقاله توسط مرکز حجامت کلینیک صورتگرماه گردآوری شده
منابع:
 
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم