تزریق فیلر بینی ، لب ، زیر چشم و …

تزریق فیلر

تزریق فیلر بینی ، لب و … | ۰ تا ۱۰۰ همه آنچه که باید درباره تزریق فیلر بدانید

تزریق فیلر یا ژل یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است. این روش علاوه بر جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک، برای اصلاح فرم بینی و لب نیز استفاده می شود. تزریق فیلر معمولا در صورت، دست ها و گردن انجام می شود. و جزء پرطرفدارترین درمان های زیبایی است. تزریق فیلر بینی به دلیل مزایای فراوان امروزه جایگزین بسیاری از جراحی های بینی شده است. زیرا  نتایج استفاده از آنها فوری مشخص می شود. عوارض بسیار کمی دارد و دوران نقاهت بعد از تزریق بسیار کوتاه است.

فیلر (ژل) موادی است که به صورت مصنوعی تولید شده و با هدف اضافه کردن حجم در قسمت های مختلف و یا برطرف کردن چین و چروک ها استفاده می شود . فیلر مناسب ترین راه برای برگرداندن حجم از دست رفته در تمامی قسمت های بدن است. اکثر افراد در سنین پیری حجم زیادی از قسمت های بدن شان مانند لب، بینی، چشم و … را از دست می دهند، که باعث از دست رفتن زیبایی ظاهر خواهد شد. یکی از راه های برطرف کردن این مشکل تزریق فیلر بینی یا تزریق فیلر لب است.

 

انواع فیلر :

فیلر ها را در حالت عادی می توان به دو دسته دائمی و موقت تقسیم بندی کرد. هر کدام از این دسته ها ویژگی های مختص به خود را دارند و همین امر باعث می شود که شما هنگام انتخاب، مردد شوید. کلینیک زیبایی صورتگر ماه خدمات مختلفی را در زمینه زیبایی پوست و صورت با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهد.

تزریق فیلر به صورت مستقیم در پوست انجام می شود و از آن جایی که مانند ژل است، فرم بسیار خوبی به صورت و پوست شما می دهد و به اصطلاح آن را ” زنده ” می کند؛ اگر صورت شما دارای چین و چروک و … است یا در سنین پیری هستید، پیشنهاد می کنیم حتما با استفاده از فیلر، اقدام به جوان سازی پوست کنید.

فیلر لب، فیلر بینی، فیلر چشم و … انواع فیلر های موجود در کشور می باشند که در ادامه توضیحات بیشتری را درباره تک تک آن ها خواهیم داد.

چه زمانی استفاده از فیلر (ژل) توصیه می شود؟

  • اگر قصد تغییر در ظاهر بینی خود را دارید پیشنهاد می شود قبل از اقدام به جراحی درباره تزریق فیلر بینی برای اصلاح فرم بینی با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که چین و چروک دور چشم ،ابروها و یا دور لب دارید.
  • اگر مایل هستید حجم لب و یا چانه خود را افزایش دهید.
  • اگر شما  ریسک جراحی و اعمال تهاجمی برای جوانسازی را نمی پذیرید و یا به‌ دلایلی انجام عمل جراحی برای شما مجاز نباشد.
  • برای برطرف کردن خطوط خنده و خطوطی که از گوشه های لب به سمت چـانه کــشیده می شوند
  • اگر خطوط اخم در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس برطرف نمی شوند.
  • اگر به خاطر مشکلاتی مانند سالک یا آکنه زخم‌های عمیق و گود دارید.
  • برای برطرف کردن گودی زیر چشم می توانید تزریق فیلر  زیر چشم را انجام دهید.

تزریق فیلر دائمی و موقت

از نظر اکثر متخصصین زیبایی، فیلر های موقت برای پوست بسیار مناسب تر از فیلر های دائمی هستند. از آن جایی که فیلر ها برای پوست ممکن است عوارض داشته باشند، پیشنهاد می شود که از نوع موقت آن استفاده کنید.

فیلر موقت خطر بسیار کمتری نسبت به نوع دائمی دارد. و اگر هم مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد، دائمی نیست و خیلی زود برطرف می شود. از طرفی دیگر اگر بعد از تزریق فیلرهای دائمی مشکلاتی برای پوست شما به وجود بیاید، به دلیل دائمی بودن آن، مشکلات هم به راحتی قابل رفع نیستند و امکان این که برای همیشه بر روی پوست تان باقی بمانند، وجود دارد.

لازم به ذکر است که برخی متخصصان می گویند از هر دو نوع فیلر باید به صورت مداوم استفاده کنید. به همین دلیل بعد از هر نوبت هزینه ها افزایش پیدا می کند. اگر آن ها به صورت مداوم و مستمر تزریق نشوند، بعد از مدت نسبتا کوتاهی، تاثیر خود را از دست می دهند و در نتیجه تمامی هزینه های شما بی ثمر خواهد بود.

یکی از بی خطر ترین و بهترین فیلر ها ژل هیالورونیک اسید است. زیرا این ژل در حالت طبیعی و عادی هم در پوست شما وجود دارد.

انواع کاربرد فیلر در جوانسازی و زیبایی

همانطور که گفته شد، فیلر لب، فیلر بینی، فیلر چشم و … از انواع فیلر هستند؛ همانطور که از اسم آن ها مشخص است، هر کدام مخصوص قسمتی از بدن می باشند که تشخیص آن بسیار ساده است.

تزریق فیلر لب

فیلر لب

فیلر لب

فیلر لب همانطور که از نامش پیداست، درون لب تزریق می شود؛ این کار بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. البته قبل از تزریق فیلر لب حتما از حرفه ای بودن متخصص زیبایی تان اطمینان حاصل کنید. کوچک ترین اشتباه می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما بزند و باعث شود که زیبایی خود را برای همیشه از دست بدهید.

 

حتما قبل از تزریق فیلر لب باید به لب شما بی حسی تزریق شود؛ انجام دادن این کار بدون تزریق بی حسی دردناک است . به طور کلی، تمامی متخصصان و پزشکان زیبایی، قبل از تزریق  از بی حسی استفاده می کنند که کار بسیار درستی است.

ژل هیالورونیک اسید بی خطر ترین فیلر است؛ تاثیر تزریق این ژل به لب را می توانید بلافاصله مشاهده کنید. البته به دلیل اینکه لب بعد از تزریق فیلر دچار تورم و بالا آمدگی است، باید حدودا بین یک و نیم الی دو هفته صبر کنید تا تاثیر واقعی فیلر لب قابل مشاهده شود.

بعد از تزریق برخی فیلر ها و ژل ها، باید مدتی را به دستور پزشک استراحت کنید. اما ژل هیالورونیک اسید اینگونه نیست و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به انجام کار های روزمره خود بپردازید. تزریق این ژل و دیگر ژل ها می تواند باعث قرمز شدن و ایجاد درد در محل تزریق شود. البته به راحتی می توانید با گذاشتن کیسه یخ، درد را تسکین دهید و قرمزی را تا حدودی برطرف کنید.

تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر در ناحیه بینی هم نوع دیگر فیلر می باشد که مخصوص اصلاح کردن فرم ظاهری بینی است. فیلر هیالورونیک از پر استفاده ترین فیلر های موجود در ایران است که برای مورد فوق هم از آن بهره گرفته می شود. 

فیلر بینی

فیلر بینی

میزان تزریق فیلر  بینی و البته کیفیت آن هم تاثیر بسیار زیادی در کاهش عوارض آن خواهد داشت؛ مطمئنا اگر فیلر مورد استفاده کیفیت خوبی نداشته باشد و پزشکی که قرار است آن را تزریق کند ماهر و کاربلد نباشد، عوارض تزریق بسیار بیشتر خواهد شد و حتی ممکن است تاثیر واقعی خود را بر روی پوست و بینی شما نگذارد.

تزریق فیلر بینی حجم نسبتا ایده آلی به آن می دهد و باعث می شود که بینی شما ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد؛ ماندگاری فیلر بینی هم نسبتا بالا است و شما به راحتی می توانید با استفاده از آن، برای مدت زیادی بینی خوش فرم و زیبایی داشته باشید.

تزریق این فیلر هم مانند فیلر لب نیازی به استراحت ندارد. شما به راحتی بلافاصله بعد از تزریق می توانید به انجام فعالیت های روزانه تان بپردازید.

تزریق فیلر زیر چشم

زیر چشم اکثر افراد بر اثر افزایش سن با گودی مواجه می شود. تزریق فیلر زیر چشم از جمله کار هایی است که می تواند این مشکلات را برطرف کند. این کار اگر توسط پزشک متخصص تزریق فیلر انجام شود، می تواند تمامی گودی ها و کبودی های زیر چشم را از بین ببرد.

مبتدی بودن و حرفه ای نبودن متخصص و پزشکی که قرار است تزریق را انجام دهد، می تواند تاثیرات بسیار بدی را بر روی پوست شما و محلی که تزریق انجام می شود بگذارد.

برای تهیه فیلر زیر چشم از هیالورونیک اسید استفاده شده است که طبیعی است و در پوست نیز، موجود می باشد. این فیلر تاثیر خود را حدودا بین یک و نیم تا دو ساعت بعد از تزریق می گذارد و می توانید اثرات بسیار خوب آن را مشاهده کنید.

تزریق فیلر برای محو شدن خطوط خنده

کاربرد تزریق فیلر : گرچه خنده برای سلامتی جسمی و روانی شما عالی است ، اما خندیدن منجر به تشکیل خطوط خنده آزار دهنده در اطراف دهان نیز می شود. خطوط خنده تقریباً با افزایش سن اجتناب ناپذیر هستند، خصوصاً برای افرادی که کاملاً بیانگر هستند. با این حال ، اگر از خطوط خنده خود بیزار شده اید ، تزریق فیلر به شما کمک می کند تا آنها را پاک کنید.

مواد فیلر به چروک های اطراف دهان شما تزریق می شوند. این امر باعث افزایش حجم  این ناحیه می شود و باعث می شود چین ها کمتر دیده شوند.

تزریق فیلر برای زاویه سازی فک و چانه

کاربرد تزریق فیلر : بسیاری از افراد از ظاهر چانه و خط فک خود ناراضی هستند. ممکن است به سن برسد ، که معمولاً باعث افتادگی چانه و خط فک می شود. برخی دیگر ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به خط فک ضعیف ، یا حتی چانه کوچکی باشند که با بقیه صورت نامتناسب به نظر می رسد.

یک چانه و خط فک  زیبا جذابیت چهره را دوچندان می کند، به همین دلیل افراد بیشتری ترجیح می دهند مواد پرکننده پوست را برای کمک به زاویه سازی مجدد این قسمت از صورت خود انتخاب کنند.

وقتی روی چانه استفاده می شود ،فیلر های پوستی می توانند:

  • پوست را سفت کنند
  • خط چانه را  مشخص کنید
  • معایب ظاهری چانه را به حداقل برسانید
  • چانه را بلند کنید تا نسبت صورت متعادل شود
  • فیلرها معمولاً به داخل چانه تزریق می شوند.

هنگامی که روی خط فک استفاده می شود ، پرکننده های پوستی تغییرات زیادی در چهره ایجاد می کنند، و صورت شما را بسیار واضح تر و منحنی تر نشان می دهد.معمولاً در چانه و همچنین گوشه های فک. همچنین ممکن است لازم باشد که متخصص پوست شما فیلرهایی را به استخوان گونه شما تزریق کند تا لیفت بیشتری به خط فک شما داده شود.

درمان اسکار آکنه با تزریق فیلر

درمان اسکار آکنه با تزریق فیلر

درمان اسکار آکنه با تزریق فیلر

اسکار آکنه بیشتر از آن است که فکر کنید … تحقیقات نشان می دهد که حداقل ۴۰٪ از کسانی که از آکنه فعال رنج می برند نیز دچار زخم می شوند. زخم های آکنه ، درست مثل هر نوع اسکار دیگری ، کاملاً برطرف می شوند. اگرچه لایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی گاهی اوقات می تواند به شما کمک کند ، اما این به نوع اسکار آکنه به دلیل جای زخم های یخی ، زخم های بوکسار و زخم های غلتکی سخت ترین درمان هستند.

خوشبختانه ، این چیزی است که فیلرهای پوستی می توانند به آن کمک کنند … فیلرها معمولاً درست در زیر زخم ها تزریق می شوند. این موارد در نتیجه باعث از بین بردن جای زخم ها می شوند و به پوست ظاهر صاف و روشن تری می دهند.

در این روش سوزن تزریق سلولهای فیبروبلاست موجود در پوست را هدف قرار می دهد ، پوست شما را به تولید کلاژن و الاستین بیشتر نیز تحریک می کند. این نتیجه طولانی تر از درمان به شما می دهد ، زیرا پوست شما برای بهبود خود بیشتر کار خواهد کرد. برخی از مواد پرکننده همچنین می توانند نوارهای موجود در پوست را که باعث ایجاد زخم می شوند ، از بین ببرند و باعث می شوند با گذشت زمان حتی کمتر مورد توجه قرار گیرند.

اگر فیلر ها موقتی هستند ، آیا این بدان معنا نیست که جوش های آکنه من فقط پس از مدتی برمی گردند؟

به نوعی بله با این حال ، بسیاری از پزشکان دریافته اند که هنگام بازگشت جای زخم ، آنها معمولاً به همان شدت قبل از تزریق مواد فیلر شدت ندارند.

جوانسازی دست ها با تزریق فیلر

پوست دستان شما کاملاً نازک است و با افزایش سن این نازکی افزایش می یابد. همچنین دستها بیشتر از بقیه پوست صورت و بدن شما در معرض عوامل مختلف محیطی قرار می گیرند ، چه در معرض آفتاب قرار گرفتن در معرض آب ، چه در اثر فرسایش.

به همین دلیل است که پوست دست بسیار حساس به چین و چروک و لکه است. آنها همچنین تمایل دارند با افزایش سن ظاهر کرپی پیدا کنند. در حالی که روش های درمانی مختلفی وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند ، از لیزر مجدد تا لایه برداری شیمیایی ، پرکننده های پوستی تنها راه بازیابی صافی و سفتی پوست در اینجا هستند.

پرکننده های پوستی چگونه به این امر کمک می کنند؟

روشی که حجم آنها را بلافاصله به دست ها باز می گرداند به جمع شدن آنها کمک می کند. این باعث می شود چین و چروک ها ، رگ ها ، تاندون ها و استخوان ها خیلی کمتر دیده شوند.

در کجای دستها مواد پرکننده تزریق می شود؟

این کاملاً به پیری دستان شما بستگی دارد. متخصص پوست شما دقیقاً از محل تزریق مواد پرکننده مطلع خواهد شد. پس از انجام این کار ، متخصص پوست شما این مواد پرکننده را در جای خود ماساژ می دهد. این اطمینان می دهد که پرکننده ها اطراف فرم دست شما را منحنی می کنند و به هیچ وجه حرکت شما را محدود نمی کنند.

یک نکته که باید هنگام جستجو به خاطر بسپارید برای یک متخصص پوست برای پر کردن دست شما در حالت ایده آل ، شما کسی را می خواهید که تجربه زیادی در استفاده از مواد پرکننده در دست داشته باشد. آنها همچنین باید درک کاملی از آناتومی دست داشته باشند.

زیرا این امر تأثیر زیادی بر نتایج نهایی دارد. اگر پرکننده های شما خیلی عمیق تزریق شوند ، نتایج خیلی طولانی نمی شوند. از طرف دیگر ، اگر تزریق آنها خیلی نزدیک به سطح پوست باشد ، به راحتی قابل مشاهده هستند و پایان طبیعی مورد نظر شما را به وجود نمی آورند. به همین دلیل یافتن یک متخصص پوست که می داند دقیقاً در کجای دست تزریق مواد پرکننده است بسیار مهم است.

سفت شدن لاله گوش

لاله گوش شما ممکن است بخشی از بدن شما نباشد که بیش از حد به آن توجه می کنید ، اما احتمالاً با افزایش سن بیشتر و بیشتر متوجه آنها خواهید شد.

زیرا با گذشت زمان ، لاله های گوش شما ممکن است دچار افتادگی شوند و همچنین می توانند خطوط ریز و چین و چروک ایجاد کنند. اگر از سوراخ کردن سوراخ هایی در لاله گوش خود ایجاد کنید ، با افتادگی لاله گوش ، این سوراخ ها می توانند گسترش پیدا کنند ، چیزی که هیچ کس نمی خواهد.

چه کاری در مورد این می توانی انجام دهی؟ البته به تزریق فیلر های پوستی روی بیاورید!

با این کار لاله های گوش شما جمع و سفت می شود و خطوط یا چین ها را صاف می کند. با بازگرداندن حجم به لوب ها ، هر گوشواره ای که می پوشید بسیار بهتر در برابر صورت شما قرار می گیرد. البته ، برای اینکه نتایج خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کنید ، باید سعی کنید از گوشواره های بسیار بزرگ یا سنگین خودداری کنید.

در کجای لاله گوش مواد پرکننده تزریق می شود؟

آنها معمولاً در اطراف کل لاله گوش شما فاصله دارند و در مناطقی تمرکز دارند که پوست شما بخصوص نازک یا افتاده است. فقط مقدار کمی از مواد پرکننده لازم است تا نتیجه طبیعی به شما بدهد. اگر بیش از حد استفاده شود ، در نهایت گوش های شما متورم به نظر می رسند.

ماندگاری پرکننده های گل گوش بیشتر از پرکننده هایی است که به قسمت های دیگر صورت و بدن تزریق می شوند. از آنجا که لاله های گوش خیلی زیاد حرکت نمی کنند ، به این معنی که پرکننده ها را مختل یا تخریب نمی کنند. به همین دلیل است که افرادی که پرکننده های پوستی را در لاله گوش خود تزریق می کنند ، نتایج تا ۱۸ ماه را مشاهده می کنند.

مزایای تزریق فیلر

فیلر ها حجم از دست رفته را به پوست باز می گردانند و باعث زیبایی و طراوت آن می شوند. شما به راحتی می توانید با استفاده از فیلر ها به ویژه در سنین پیری، تمامی نشانه های پیری را از بین ببرید و پوستی فوق العاده جوان و جذاب داشته باشید.

ازن آن جایی که اسید هیالورونیک آب جذب می کند، تزریق فیلر می تواند بافت پوست را ترمیم و اصلاح کند. از این رو، اگر بافت پوست شما دارای مشکل است و قصد دارید که بافت آن را ترمیم کنید، به راحتی با استفاده از فیلر قادر به انجام این کار خواهید بود. بعد از تزریق، بدن شما و قسمتی که فیلر به آن وارد شده است کاملا طبیعی جلوه می کند. و هیچ شخصی نمی تواند تشخیص دهد که شما تزریق کردید، یا حتی کار های مربوط به زیبایی و جوان سازی پوست را انجام دادید.

تزریق فیلر لب، لبهای شما را کاملا طبیعی جلوه می دهد. تزریق فیلر بینی می تواند شما را از حمل جراحی بینی نجات دهد. از آن جایی که اکثر بانوان به دنبال راه هایی می گردند که ظاهر زیبایی داشته باشند و طبیعی به نظر برسند. تزریق ژل هیالورونیک اسید می تواند بهترین انتخاب برای زیبایی لب آن ها باشد.

فیلر ها ماندگاری نسبتا بالایی دارند و بعد از تزریق، شما نیاز به هیچ کار دیگری برای جوان سازی و شادابی پوست تان نخواهید داشت.

عوارض تزریق فیلر

همان قدر که کیفیت فیلری که قرار است استفاده شود اهمیت زیادی دارد، متخصص بودن و کاربلد بودن پزشک هم بسیار مهم است. از آن جایی که هیالورونیک اسید درون یک سرنگ قرار دارد، می تواند تاثیرات بسیار خوب یا بسیار بدی را بگذارد.

اگر در اختیار یک پزشک بسیار کاربلد قرار بگیرد، شما را از تمامی کار های مربوط به جوان سازی پوست بی نیاز خواهد کرد. اما اگر توسط یک پزشک متخصص و کلینیک زیبایی تخصصی این کار قرار نگیرد، تاثیرات بسیار بدی را خواهد گذاشت.

اگر قرار باشد تاثیرات مثبت و ایده آل یک فیلر را به ۱۰۰ قسمت تقسیم کنیم. کیفیت فیلر استفاده شده بر روی ۵۰ قسمت، و پزشکی که قرار است تزریق را انجام دهد بر روی ۵۰ قسمت باقی مانده تاثیر گذار خواهند بود. تزریق فیلر ممکن است عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. پیشنهاد می شود که قبل از تزریق، درباره عوارض و تاثیرات آن مطالعه ای داشته باشید.

برای مثال فیلر زیر چشم اگر به دست افراد متخصص تزریق نشود، امکان دارد شما را نابینا کند. البته از دست دادن بینایی به دلیل تزریق فیلر بسیار نادر است. اما اگر اتفاق بیوفتد، بدون شک جبران ناپذیر خواهد بود. به همین دلیل، کلینیک زیبایی صورتگر ماه که سابقه زیادی در کارش دارد، از بهترین و کاربلد ترین متخصصان زیبایی بهره می گیرد تا امکان بروز مشکلات ناشی از تزریق فیلر و .. را به صفر برساند.

جمع بندی نهایی

فیلر نوعی دارو است که باعث جوان سازی پوست شما می شود. بهترین انتخاب افرادی که به دنبال جوان سازی پوست و  البته شادابی آن بدون انجام عمل جراحی هستند، بدون شک استفاده از فیلر خواهد بود. فیلر در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین عوارض می تواند بافت پوست شما را ترمیم و اصلاح کند. فیلر خط خنده، فیلر گونه، فیلر صورت، فیلر چروک، فیلر جای جوش، فیلر خط اخم و فیلر چانه از دیگر فیلر ها می باشند.

سعی کنید حتما قبل از انجام کار های مربوط به زیبایی از جمله تزریق فیلر، از پزشک مشاوره بگیرید. بررسی کردن بیماری های زمینه ای شما توسط متخصص زیبایی، از اصلی ترین کار هایی است که باید قبل از تزریق صورت بگیرد. محدودیتی برای تزریق فیلر وجود ندارد. تقریبا تمامی افراد می توانند اقدام به انجام این کار کنند، اما اکثر مراجعه کنندگان به کلینیک های زیبایی میان سال هستند.

 

مطالب پیشنهادی 

شبکه های اجتماعی

LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم